Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-07, 07:02   #1
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Kan noen være så snill å hjelpe meg litt her. Jeg har gått på ketolyse siden slutten av august og tatt av en del og gått masse inn i cm. Men de siste ukene så har vekten vært veldig ustabil. Dvs den går opp så går den litt ned igjen, for så å gå opp igjen. Denne uken har den gått opp nesten 1 kg (gikk ned midt i uken og jeg var så happy) så gikk den opp igjen.

Jeg forstår ikke hvorfor. Jeg gjør alt som jeg har gjort tidligere (faktisk bedre) og skeier aldri ut med pepsi max, søtstoffer etc. Min dag ser omtrent sånn ut:

Frokost: 2 speilegg, noen bacon strimler, og 50 gr. blomkål, en sjelden gang litt paprika (20-30 gr).

Lunsj: 100 gr. blandet salat, ca 100-120 gr. picnic skinke og litt dressing med lite karbo i.

Middag: Alltid 200 gr. blomkål/brokkoli og ca 200 gr. kjøtt/fisk/kylling. Av og til en kjøttdeig rett.

Kvelds: Gjerne litt rester fra middag eller 1 egg og litt salat, pleier å være noe enkelt ihvertfall.

Jeg kunne forstått hvis vekten stoppet opp, for det gjør den jo innimellom. Men OPP??????

Jeg har begynt å jogge (ikke så langt da ca 3 km) denne og forrige uke.

Nå lurer jeg på om jeg rett og slett ikke går ned mer med denne kuren, at jeg må legge om til noe ala Lindberg f.eks.

Jeg spiser alle tablettene jeg skal og spiser 2 ss cocosa hver dag. Jeg drikker også 2.8 liter vann hver dag.
Oi dette ble langt, men jeg trenger virkelig litt råd for ikke å gi helt opp nå! På forhånd tusen takk for svar.

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 08:44   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Maten din ser helt grei ut
Regner med at det er godt med fett til hvert måltid?

- Mensen, eller eggløsning?

Ellers, så er det vanlig at kroppen trenger tid til å omstille seg. Og da er det tålmodighet som skal til. Begynner du å stresse og kave ang. dette, utvikler du stresshormoner, og det igjen fører til vektstans/stopp.

Så bare bit tenna sammen, og fortsett som du pleier. Da vil nok kroppen følge med

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 08:48   #3
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Tusen takk for svar Gerd, du er nå alltid så flink å svare Ja jeg har fett til hvert måltid. Skal ha mensen over helgen (tror jeg) kan jo selvfølgelig være det. Ok, jeg skal ikke stresse, jeg skal tenke positivt og fortsette som jeg gjør tålmodighet er liksom ikke min sterke side MEN jeg får bare stå på videre! og satse på det løsner. Er bare det at innimellom så virker det så vanskelig, nei huff, nå må jeg tenke positivt, positivt og positivt he he

Tusen takk igjen, da suser jeg på meny og fyller på med tabletter

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 08:59   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Jeg skjønner det føles seigt inniblandt, men siden jeg begynte 1. februar har jeg lært meg å være tålmodig.(Holder hardt inniblandt ) For samma hva vi, ønsker, håper og tror så er det til syvende og sist kroppen som bestemmer tempoet....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 09:00   #5
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Hei Tittentei

Jeg synes det er tydelig at kroppen din venter litt nå. Du gjør ikke noe galt når det gjelder maten, dette kan du jo helt klart veldig bra.

Så nå er det viktig å ikke bli fortvilet og stresse. Glem vekta for en stund, det er viktig. Bare gjør som du gjør, da holder du deg stabil. Etterhvert vil det løsne igjen.

Men om jeg skulle påpeke en bitteliten ting, så kunne du kutte litt på proteinkilden til middagen, f.eks. til 120-150 gram istedet. Kompenser heller med litt mer fett/olje for å oppnå den samme metthetsfølelsen om du vil det.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 09:19   #6
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Hvor lenge har du stått stille, da? Regner med at ikke dette er basert på kun en ukes erfaring?
Uansett er jeg enig med øvrige taler. Og vi har vel alle vært der på et eller annet tidspunkt. Jeg kan iallefall fort gå opp litt i forb. med mensen.
Har alltid est ut som en badeball på den tida.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:16   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Jeg har gått opp 600 gr fra forrige uke, og jeg tror nok det er mensen sin skyld, for den er på besøk nå. Og jeg har ikke vært flink nok med maten denne uken pga mye jobb... Men neste uke er jeg sikker på at det er bedre

Tror nok kroppen din bremser eller samler på vann i forb. med mensen, min gjør i allefall det både ved el og mens...

Ikke gi opp, vi har alle vært der, det løsner etterhvert. Jeg stoppet på 78 kg i september, men nå veier jeg 72,8, så det løsnet plutselig. Håper og tror du vil oppleve det samme hvis du bevarer roen og tomodigheten! Lykke til!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:17   #8
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Tusen takk for svar alle sammen.

Nei, jeg spør ikke utifra bare denne uken. Men over en lengre periode har vekten gått litt sånn opp og ned. Men jeg skal være tålmodig og håpe det løsner. Trodde jeg skulle ha i meg rundt 200 jeg av kylling/kjøtt eller fisk, men kan godt prøve litt mindre ja.

Nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal veie meg så ofte, så i første omgang så setter jeg den bort til neste fredag klarer jeg det syns jeg at jeg er flink og idag blir det en joggetur igjen!

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:45   #9
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Når man starter å trene, eller er mer fysisk aktiv enn normalt vil kroppen samle vann en liten periode. Det gjør hvertfall alltid min.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 13:47   #10
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av Safir, her.

Når man starter å trene, eller er mer fysisk aktiv enn normalt vil kroppen samle vann en liten periode. Det gjør hvertfall alltid min.

Okei, da kan det jo være det siden jeg har jogget litt i det siste, får satse på det slipper snart da. Skal ut å jogge igjen idag

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 09:20   #11
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hjelp, jeg trenger motivasjon!

Siden du har begynt å jogge kan det være muskler som gjør at du veier mer. Muskler veier jo mer enn dett, men synes ikke på samme måte

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no