Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-08, 16:25   #1
!Skrammel!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
Innlegg: 22
!Skrammel! er på en erverdig vei

Hei!

Jeg er ny på dette forumet og vil gjerne ned 23 kilo! 8. juli 07 fikk jeg en sønn og 5. juli 08 skal jeg gifte meg! desverre gikk jeg opp mye mer i svangerskapet enn jeg trodde jeg kom til! nå er jeg 14,4 kilo mer enn der jeg var før jeg ble gravid! Jeg vil gjerne ned noen kilo til etter edt ! Men jeg har jo liten tid her! Er det mulig å miste de 14 kiloene på 6 mnd??????

Jeg har gått på ketolyse (eller bare litekarbohydrater) siden forje onsdag og gått ned 1,7kilo! Jeg har testet og er i Ketose! Men det er så mye jeg lurer på! Har litt problemer med å sette opp en Meny av den boken jeg fikk tilsendt! Og Jeg sliter VELDIG med å kutte ut all snopet!

Nå har jeg "uka" mi og i går VET jeg at jeg gikk over 40 g kh. Men ALIKEVELL viser stixen helt klart posetivt! Er det fordi at det kommer litt blod i urinen eller jeg faktisk i ketose??

Jeg er også veldig usikker på om jeg spiser riktig! Jeg spiser hver 3. time og menyen er gjerne sånn: omelett med masse brokkoli og blomkål til frokost(2 eggeplommer og 4 eggehviter)
Resten av omeletten til lunsj!
kyllingfilè og salat til middag (gjerne med en saus av no slag som vi kjøper på butikken)
Så spiser jeg noen nøtter og en 0.0% yoghurt utpå kvelden! litt usikker på det, men sukker behovet mitt er fryyyyktelig strekt på kvelden etter at gutten har lagt seg og jeg og sambo liksom skal kose oss!
Noen med noen synspunkter, tips eller råd!?

!Skrammel! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 16:39   #2
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Hei!

Hei og velkommen!
Jeg er veldig ny selv, startet med ketolysekuren på tirsdag. Men jeg har blitt helt avhengig av dette forumet, og fått masse hjelp av de andre her.
Maten du spises høres bra ut, synes hvertfall jeg. Eneste jeg ser er at du ikke spiser så mye fett. Spis masse fett! :Lol:
Og yoghurt.. hmm.. vi skal jo ikke drikke melk, og det er vel melk i yoghurt? Jeg vet ikke helt der jeg, noen som er litt mer erfarne her kan kanskje svare på det..

Jeg tror det absolutt er mulig å gå ned 14 kg på 6 mnd! Jeg har gått på kuren siden tirsdag denne uka, og har gått ned 2,4 kg.

Jeg heier på deg!

Lykke til da! Dette klarer du!

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 16:44   #3
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Hei!

Forresten.. ang godis-suget. Det merket jeg også veldig fort. jeg fikk tips fra en her inne.. Vi kan spise bacongull / baconsvor.. Det har jeg kjøpt meg, og jeg trenger ikke mange av de før suget går over. Ellers så kan vi spise store IFA og drikke lettbrus.. Jeg var også i butikken i går og kjøpte meg Atkins-sjokolade.. jeg synes den var veldig god kun 2 karber i den, men ikke spis den hver dag likevel.. man kan også få mye luft i magen av den, det fikk hvertfall jeg

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 16:51   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei!

Hei og velkommen hit

Det er ingen umulighet å gå ned 14 kilo på 6 mnd. Jeg gikk ned 17.5 kilo på ca 6 mnd.
MEN da må du følge kuren "slavisk". Da hjelper det ikke å "kose" seg med forskjellig søtt osv i dann og vann....

Det viktigste for å få til dette sitter i topplokket. At man endrer tankegangen en del.
Ikke tenke på det du ikke kan spise, men bruke tid og planlegge godt og finne ting som du kan spise og leve med...

Mine råd ( utfra egen erfaring) :

- Kutt HELT ut søtt! Ja, det blir tøffe tak, det vet jeg, men klarer du å bite tenna sammen og stå over abstinensene så vil det gå lettere etterhver. IKKE bytt ut det søte med kunstig søtstoff. For kunstig søtstoff trigger søtbehovet. Jeg selv brukte ost når det "reiv" som værst.
- 0.0% yoghurt er ikke ketolyse mat! Det er melkesukker. Og skal ikke spises på ketolyse.
-KOS: Bytt ut godis med en kosestund i armkroken til gubben, les ei god bok, handarbeid, gå en tur Få hjernen til å forstå at kos ikke er det samme som godis....

- Spis når du er sulten, og spis deg mett til hvert måltid. Du trenger ikke spise etter klokken...
- Ikke vær redd for å spise fett.. Fett inn forbrenner fettet i kroppen.
-Drikk masse vann 2-3 liter daglig.. Vannet skyller fett og avfallstoffer ut av kroppen.
- 15-20 karbohydrater daglig, mesteparten fra grønnsaker som vokser OVER jorda.
- Tell karber, vei og mål i starten, så setter det seg i fingrene etterhvert og blir mye enklere.

Det er litt jobbing i starten, det er det, men jeg skriver under på at det er verdt det!

Min meny er ca:

Frokost: 2 stekte egg og 3-4 skiver bacon
Lunch: salat av: 2-3 salattyper, kylling, fetaost (+ litt av oljen til dressing) litt løk
Middag: Reint kjøtt/fisk/kylling, smørstekt blomkål og brokkolibuketter som "potet" squash, aubergine, sjampinjong, løk...
Kvelds: gjerne det samme som frokost, eller omelett.
Prøver å drikke 3-4 liter vann daglig, og spiser fet ost viss jeg "fyser" på noe.

Kjempemasse lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 18:08   #5
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei!

Helt enig med Gerd Spesielt det hun sier om søtt. Hun ga nemlig meg samme råd i min første ketolyse-uke, og jeg er nå i min andre uke og det gikk akkurat som Gerd sa: søtsuget mitt er helt vekk! Til og med pepsi maxen smaker kvalmende søtt, så nå orker jeg ikke den heller! Så det er et råd jeg er veldig glad for at jeg fikk
Gjelder bare å holde ut noen få dager!
Når det gjelder bacongull/baconchips, er det lurt å lese bakpå innholdsdeklarasjon. Er langt ifra alle typer man kan spise, er store forskjeller på innhold av karber.
Tror nok det er lurt å følge boka litt i førsten, til man kommer inn i det!
Masse lykke til, jeg er sikker på at du klarer det!

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 18:29   #6
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hei!

Opprinnelig lagt inn av !Skrammel!, her.

Jeg er ny på dette forumet og vil gjerne ned 23 kilo! 8. juli 07 fikk jeg en sønn og 5. juli 08 skal jeg gifte meg! desverre gikk jeg opp mye mer i svangerskapet enn jeg trodde jeg kom til! nå er jeg 14,4 kilo mer enn der jeg var før jeg ble gravid! Jeg vil gjerne ned noen kilo til etter edt ! Men jeg har jo liten tid her! Er det mulig å miste de 14 kiloene på 6 mnd??????

Selvsagt er det mulig å gå ned! Vanskelig å regne på fremtidig vektap når vi alle er skapt forskjellig, men mellom 0,5 og 1 kilo i uka er fint. Og veldig mange går ned en kilo i uka. Og da kan du nå målet ditt.

Jeg har gått på ketolyse (eller bare litekarbohydrater) siden forje onsdag og gått ned 1,7kilo! Jeg har testet og er i Ketose! Men det er så mye jeg lurer på! Har litt problemer med å sette opp en Meny av den boken jeg fikk tilsendt! Og Jeg sliter VELDIG med å kutte ut all snopet!

Kutter du ikke snopet kan du egentlig glemme hele greia! En til to uker uten snop og hjernen slutter å skrike! Det er viktig å huske på at sukker ikke er noe vi trenger, men noe som hjernen gjerne vil ha. Det er dop.

Nå har jeg "uka" mi og i går VET jeg at jeg gikk over 40 g kh. Men ALIKEVELL viser stixen helt klart posetivt! Er det fordi at det kommer litt blod i urinen eller jeg faktisk i ketose??

Det er ikke blod stixen reagerer på, bare ketoner. Blø ivei

Jeg er også veldig usikker på om jeg spiser riktig! Jeg spiser hver 3. time ???????? Dette er nok fordi du ikke klarer å fri deg fra de generelle kostholdsrådene og Grete Roede. Slutt med det og spis når du er sulten. Om det så bare er to-tre ganger i døgnet. Når du er i ketose er "spiser" du ditt eget kroppsfett, og det er jo hele cluet.

og menyen er gjerne sånn: omelett med masse brokkoli og blomkål til frokost(2 eggeplommer og 4 eggehviter)
Resten av omeletten til lunsj!
kyllingfilè og salat til middag (gjerne med en saus av no slag som vi kjøper på butikken)
Så spiser jeg noen nøtter og en 0.0% yoghurt utpå kvelden! Youghurt og nøtter kan være partystoppere for oss som vil ned i vekt.

litt usikker på det, men sukker behovet mitt er fryyyyktelig strekt på kvelden etter at gutten har lagt seg og jeg og sambo liksom skal kose oss!
Noen med noen synspunkter, tips eller råd!?

Sukker er roten til alt fælt. Sukkeret må bort! Hvis du ikke klarer det kan du heller prøve libra eller Grete Roede.

Les boka nøye, og les mye her inne. Søk i søkefeltet øverst på siden. Her inne finner du så mange gode oppskrifter at det ikke er noen unnskyldning.

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 20:12   #7
!Skrammel!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
Innlegg: 22
!Skrammel! er på en erverdig vei

Sv: Hei!

Tusen takk for svar alle sammen!
Da skal jeg kutte med sukker med en gang! Ikke mer sukker på meg! Føler meg litt klokere nå! Skal spise mer fett også!
Nå driver jeg å lager meg brød! Sånn soyaprotein brød som står i boken det lukter jo å ser godt ut!

!Skrammel! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 20:16   #8
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Hei!

At det er mulig tviler jeg ikke på.Jeg har gått ned 19 kilo på 6mnd.
Jeg har til og mes kost meg inn i mellom spist både tillatt sjokolade og brus. men seff ikke vær dag. Men at det kan være en party stopper er jeg ikke i tvil om.Klare man holde seg unna er jo det det beste..Men for meg har disse vært redningen for meg..hadde jeg holdt meg unna så hadde jeg gått mye fortere ned men vitsen med det a? synes dette har vært fort nok jeg
Stå på detta klare du

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:12   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hei!

Opprinnelig lagt inn av Marley, her.

Hei og velkommen!
Jeg er veldig ny selv, startet med ketolysekuren på tirsdag. Men jeg har blitt helt avhengig av dette forumet, og fått masse hjelp av de andre her.
Maten du spises høres bra ut, synes hvertfall jeg. Eneste jeg ser er at du ikke spiser så mye fett. Spis masse fett! :Lol:
Og yoghurt.. hmm.. vi skal jo ikke drikke melk, og det er vel melk i yoghurt? Jeg vet ikke helt der jeg, noen som er litt mer erfarne her kan kanskje svare på det..

Jeg tror det absolutt er mulig å gå ned 14 kg på 6 mnd! Jeg har gått på kuren siden tirsdag denne uka, og har gått ned 2,4 kg.

Jeg heier på deg!

Lykke til da! Dette klarer du!

Hei
Rekorden som jeg har dokumentasjon på er 25 kilo på 100 dager.
Journalisten fra Mandal skrev om sine erfaringer i Vi Menn for et par år siden.
Jeg snakket med ham før jul, da var han i Malawi på jobb. Han har ikke gått opp noe siden vekttapet for 2 år siden. Noe han tilskriver erfaringene med lavkarbokost i forbindelse med ketolysekuren.

På 2 slankekurs jeg hadde for et par år siden var gjennomsnitlig vekttap på 6 uker 14,7 kg. Det var ca 45 personer med på kursene heriblandt en del menn med behov for 30-40 kg vekttap. De dro snittet noe opp.

14 kg på 6 mdr er godt mulig.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 20:24   #10
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei!

Masse flotte råd har du fått, følg dem, for dette er folk med erfaring
Selv startet jeg 29. mai, og da jeg sluttet i november hadde jeg tatt av 24 kg. Nå er jeg i gang igjen for å få av meg tre motstridige kiloer til, men det er intet must. 24 kg var målet.
Så det er definitivt ikke umulig Men slavisk og stukturet er stillordene

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 08:06   #11
bolleboll
Seniormedlem
 
bolleboll sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: oslo
Alder: 54
Innlegg: 629
bolleboll er en juvelbolleboll er en juvelbolleboll er en juvel

Sv: Hei!

Hei . Stå på så klarer du målet ditt. Lykke til

bolleboll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse nybegynner Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 08:08   #12
bolleboll
Seniormedlem
 
bolleboll sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: oslo
Alder: 54
Innlegg: 629
bolleboll er en juvelbolleboll er en juvelbolleboll er en juvel

Sv: Hei!

oy. Jeg så ikke at det var så lenge siden. Du har vel nådd målet. Håper det.

bolleboll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse nybegynner Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 21:02   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hei!

Har ikke lest denne tråden før idag jeg. Hvordan gikk det ?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 22:01   #14
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hei!

Spørs om skrammel svarer, har ikke vært innlogget siden i mai

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no