Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Pizza med sprø bunn!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-09, 17:55   #26
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Hvor stor pizza får man av denne bunnen?

Kommer an på hvor m*e du klarer å skvise den ut, jeg f*lte nesten pizzapanna fra isbilen, dobler man porsjonen f*ller man nok denne helt og får en stor rund.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 20:53   #27
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Trenger hjelp fort. min deig blir flytende. Er det riktig da????

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:24   #28
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Jeg fant ut av det. titta på youtube videoen

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:32   #29
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Og stek den lenge nok før du slenger på f*llet, ellers blir den ikke sprø!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 10:51   #30
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Da ble det pizza i går kveld. jeg ble litt skuffa, syns den smakte litt omelett, men jeg er stapp forkjøla så smaksløkene mine er litt på bærtur....
Mannen min gafla i seg over halve pizzaen (jeg lagde dobbel porsjon) og jeg spiste litt. det var 2 stykker igjen, som jeg la i kjøleskapet. Så da ungene sto opp, ville de ha pizza.De syns den var kjempegod. min 15 åring lurte på om vi ikke kunne ha sånn på Lørdag.og om vi ikke kunne begynne å lage sånn istedetfor vanlig pizza. og jeg som trodde jeg måtte begynne å lage 2 pizzaer, når vi skal ha pizza.

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 10:55   #31
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Da stekte du den ikke lenge nok før du hadde på f*llet, jeg gjorde det i går også, og da ble den ikke like sprø. Stek den så den er sprø oppå først. Mitt første forsøk ble en knasende pizza!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 11:37   #32
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

ok. var litt redd for at den skulle bli for stekt....

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:06   #33
Eva M
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 3
Eva M er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Tusen takk til deg Imse, dette var kjempegod pizza. Jeg lagde dobbel posjon og fylte hele langpannen. Denne pizzaen skal jeg lage igjen.

Eva M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 22:07   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Nettopp fortært en med biff, løk og fersk basilikum, ruccola med rømme ved siden av. Helt nydelig!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 00:04   #35
Elinengelen
Medlem
 
Elinengelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 255
Elinengelen er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nettopp fortært en med biff, løk og fersk basilikum, ruccola med rømme ved siden av. Helt nydelig!

dævven.... du vet å friste...stønn.....

__________________




Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 00:37   #36
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Har noen prøvd den med ketolyse bakemix da? Er det egentlig det samme som den greia i videoen?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 00:45   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Jeg brukte bakemix. Var fint det. Tok en snau ss fiberhusk i tillegg for sikkerhets skyld..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 00:56   #38
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Tror jeg skal kjøpe bakemix i morgen. Jeg utstår ikke soyamel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 15:22   #39
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Prøver denne nå, men har visst doblet mengden ost... Så ikke at det var 1/2 cup... Jaja, håper det blir godt, iallefall

God helg, alle sammen!!

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:33   #40
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pizza med sprø bunn!

Jeg lagde denne med 2 ss proteinpulver og en liten ss fiberhusk, funka bra. Skal ha til middag igjen i dag. Skal prøvelage flate rundstykker av den i tillegg, det må da gå tror jeg.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 21:44   #41
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Pizza med sprø bunn!

Åh...min ble ikke sprø!
Skjønner nå at jeg stekte den ikke lenge nok

Jaja...den var god for det, kanskje neste gang!

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:00   #42
Gabben
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 33
Gabben er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Jeg har nå lagd denne og den var veldig god. Jeg hadde på pizzasaus, ost, bifftrimler, litt rødløk og tomat. Den så så utrolig god ut når jeg stekte den.

JEg hadde litt bearnaisesaus på den når jeg spiste den. Bare bitte litt, men det gjorde susen. Jeg brukte flaskebearnaise (kjøpt i sverige) med kun 2 karber per 100 gram. Det var UTROLIG godt. En av de beste pizzaene jeg har smakt.

På lørdag blir det slik pizza her hjemme, selvsagt med litt bearnaisesaus som tilbehør. Blir å drømme om dette måltidet, så godt var det.

Gabben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 18:11   #43
Aishe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Aishe er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

men blir det 4 karbo av den bunnen...høres liksom mye ut
om man bruker 2 ss soyamel i stedet for mix'en da???
skal lages i dag uansett

Aishe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 18:22   #44
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Opprinnelig lagt inn av Aishe, her.

men blir det 4 karbo av den bunnen...høres liksom mye ut
om man bruker 2 ss soyamel i stedet for mix'en da???
skal lages i dag uansett

Karboinnholdet i mix vet jeg ikke noe om, men nå kjøpte jeg nytt sojamel og på den pakka sto det bare 3g karber pr 100. På den gamle sto det over 20g..
Det blir ikke mange karber med sojamel og helt sikkert ikke med bakemiksen heller.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 18:28   #45
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Prøvde den idag og den blei skikkelig sprø og god smak, men hva bruker dere som saus? Brukte pizzadressing på etter at den var ferdig, men var fortsatt litt tørr.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 18:50   #46
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Jeg bruker rømmedressing med hvitløk, grasløk, sitronsaft el.l. i...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 19:13   #47
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Pizza med sprø bunn!

Er det noen som jeg om jeg kan bruke glutenmel fremfor sojamel?

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:00   #48
Aishe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Aishe er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

ja pizza saus ja! var noe som manglet mens jeg fylte på med fyll...så jeg brukte litt taco salsa.

ble litt god da.... (ikke bruk folie isteden for bakepapir ) dynket den med rømmedressing en ts tandoori masala i rømmen, så jeg vetikke helt om deigen ble særlig god (brukte soyamel). men en blir nok laget igjen og igjen...ellllsker pizza! (og pannekaker.. ..)

Aishe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:08   #49
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Sv: Pizza med sprø bunn!

Hei...det var en super oppskrift. Har nettopp laget den til meg og min sønn..Han er 12 og synes det så rart ut, men ville jo smake. Jeg laget hans med norvegia og tomatsaus, peperoni, mais og mer ost...han spiste 3/4 før han sa den var egentlig ikke såå veldig god hehe Han hadde noen sjokoladerosiner som venta på han og..
Min laga jeg med sveitserost og en bit parmegian...nam.. Jeg hadde en sånn skaldeman kjøttkake med purre og hvitløk som jeg skar i biter på den ene halvdelen og ett lite kyllingbryst i skiver på den andre halvdelen. Oppå der la jeg hakka sopp og så ett lag med jarlsberg/norvegia/sveitser....Det var nyyyydelig.. Hadde litt issalat og agurk ved siden..Jeg spiste nesten halve og ble veldig mett...Det er nesten for mye mat på en gang..
Kunne jo legge inn min enkle og gode tomatsaus her da:
1 bx knuste tomater
1 gl. tomatpure + 1 glass vann (riste ut av tomatpureglasset)
salt og pepper
1 ss tørket oregano
1 dl god olivenolje

Jeg hadde det i hurtigmixer og smurte ett tynt lag på pizzaen
Oppevares på norgesglass i kjøleskap i lange tider hos meg..

Nei, nå er det snart Jakten på kjærligheten... ha en fin kveld..

Hilsen meg som står stille eller går litt opp og er litt utolmodig, men finner inspirasjon her til å fortsette..

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 09:27   #50
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Pizza med sprø bunn!

Denne skal testast ut. Min kjære som også prøver å leve litt lavkarbo no (diabetikar) fekk totalt pizzaangst sist veke, så då måtte eg til å lage pizza, men med "vanleg" botn, altså laga av grovmjøl, og heilt tynn tynn botn. Eg ser på vekta mi denne veka at den pizzaen ikkje akkurat hjalp Så denne skal testast ut, også på han! Ser spennande ut! No må eg berre sjå om eg kan finne ein butikk her nede som har soyamjøl...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizza med "ekte" bunn! Iset Middag 25 12-09-09 20:58
Pizza uten bunn Marasmus Middag 4 01-08-09 22:12
Kjempegod pizza uten bunn Gabben Lunsj 6 22-04-09 15:06
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 22:08
Pizza Bunn Valnøtt Middag 13 11-06-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no