Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen bake lavkarbobrød til meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-10, 15:03   #1
sverrem
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 18
sverrem er på en erverdig vei

Kan noen bake lavkarbobrød til meg?

Hei!

Jeg har gått på lavkarbokur siden i fjor sommer og gått ned ca 9 kilo,er fornøyd med det,men målet er gå ned noen til. I den sammenheng er jeg blitt frarådet og spise bla brød og knekkebrød for å kunne gå ned ytterligere. Har fått lavkarbo-oppskrift på brød fra min naturopat,og prøvd å lage dette mange ganger. Men selv om innsatsen har vært upåklagelig,har resultatet blitt totalt mislykket.Jeg lurer derfor på om det finnes noen storbakere der ute,helst i Oslo-området som kan tenke seg å bake brød til meg mot god betaling selvsagt. Betaling,frakt og leveranse blir vi enig om kjapt. Ta kontakt umiddelbart om du er interessert i dette forslaget.
Ps! Om noen vet om bakeri el lignende hvor en kan få kjøpt eller bakt slike brød,hører jeg gjerne fra dere Mvh Sverre

sverrem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 15:05   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen bake lavkarbobrød til meg?

Hvorfor i all verden skal du tviholde på denne brødspisingen, når det er så mye anne godt å spise? Lavkarbo brød smaker ikke vanlig brød uansett hvordan du virr og vender på det, du får ikke til noe som smaker vanlig grovbrød..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:02   #3
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Kan noen bake lavkarbobrød til meg?

Brødet jeg baker har blitt bra, syns jeg. Men, det kan jo ikek sammenlignes med vanlig brød. Det består jo bare av frø og litt soyamel.
Den oppskriften her, er veldig bra. Brødet blir høyt og holder seg fuktig i maange dager. Prøv det før du ender opp med å bruke masse penger på andre bakere

3 dl (en boks) Cottage Cheese
7 egg
½ ts salt
100 g kruskakli
100 g sesamfrø
200 g linfrø
1/2 dl matolje

Linfrøene legges i bløt i 2-3 timer. Avrennes godt i sikt. Skyll gjerne frøene i sikta mens du rører rundt for å "vaske bort" litt av guggen. Eventuelt kan du knuse frøene. Det blir like bra.

Ta egg og CC i en bolle, og mos det mes stavmikser, kjøkkenmaskin el.l.
Bland så alle ingrediensene godt, og hell dem i brødform(er).
Brødet hever bittelitt, men ikke mye.

Må stekes leeeenge. Ca to timer på 190 grader. Kanskje tilogmed lenger, litt avhengig av ovnen din.
Når brødet er ferdigstekt må det legges til avkjøling på rist over natten (hele dagen om du steker det på morgenen).
Hvis det ikke får avkjøles luftig/stekes lenge nok blir det lett klissete.
Husk å bruke bakepapir i forma.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor må en bake med egg? HIS Ketolysekuren 6 08-07-08 07:51
Gir opp å prøve å bake lavkarbobrød! Nakkinekki Spørsmål og svar 21 27-05-08 22:30
Bake brød? Sturemmt Spørsmål og svar 16 24-11-05 21:59
Når bake brød? Katrine Atkins kosthold 4 23-11-05 00:51
bake? xavier Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 08-09-04 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no