Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Min kostholds ,trenings dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-05, 15:18   #1
Hyperion85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Førde en liten by på vestlandet
Alder: 38
Innlegg: 12
Hyperion85 er på en erverdig vei

Min kostholds ,trenings dagbok

Dag 1 mandag 13.06.2005

07:00 - inntak av protein shake
07:15 - Morgon jogging i 40 minutter
09:00 - måltid 1: Omelett av 4 egehviter
12:00 - måltid 2: Kylling fillet og keto Pasta
15:00 - litt over 1 times vekt trening av bein.
16:30 - inntak av meal replacement shake


Sist redigert av Hyperion85 : 13-06-05 kl 17:41.
Hyperion85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hmm Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 15:36   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hei, velkommen med journal!

2 spm: Spiser du fett? Og hvilke karbohydrater spiser du utover pasta?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 16:16   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Velkommen med dagbok!

Hvorfor bruker du ikke hele egget i omletten?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 17:35   #4
Hyperion85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Førde en liten by på vestlandet
Alder: 38
Innlegg: 12
Hyperion85 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av HP

Hei, velkommen med journal!

2 spm: Spiser du fett? Og hvilke karbohydrater spiser du utover pasta?

Jeg spiser fett.Jeg inntar fett gjennom omega 3 fettsyrer , forksjellige melkeprodukter og kjøtt osv..

Jeg får karbohydrater gjennom ris , pasta , mais , grønnsaker , Ketchup /sauser , havegryn og liknende

Hyperion85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hmm Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 17:39   #5
Hyperion85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Førde en liten by på vestlandet
Alder: 38
Innlegg: 12
Hyperion85 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av mofe

Velkommen med dagbok!

Hvorfor bruker du ikke hele egget i omletten?

Det gule i egget inneholder mye fett og kolesterol , det hvite i egget er fett fritt.

Hyperion85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hmm Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 17:40   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Okei, men kunne du da oppdatert menyen? For den ser ut som en ren-mager-protein-kur og det har ikke kroppen din godt av

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 17:44   #7
Hyperion85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Førde en liten by på vestlandet
Alder: 38
Innlegg: 12
Hyperion85 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av HP

Okei, men kunne du da oppdatert menyen? For den ser ut som en ren-mager-protein-kur og det har ikke kroppen din godt av

Prøvde å lage dagbok og oppdatere den jevnlig, men den ble jo lagt ut med en gang,..
Hvilke produkter inntar du fettet fra

Hyperion85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hmm Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 17:49   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg inntar fett fra eggeplommer, smør, avokadoolje, nøtter, kakao, kylling, kjøttdeig, melkeprodukter, olivenolje ++

Akkurat som at du ikke blir fet av å spise fett, så får du ikke kolesterol av å spise kolesterol. Det er 2 myter som er avlivet - og skaper grunnlaget for lavkarbokosthold og andre ikke-hysterikse dietter.

En diett med mye proteiner, med lite fett og lite karbohydrat fører til at du etter noen dager blir veldig kvalm, og uten stand til å fortsette. Jeg klarte 4 dager første gang jeg prøvde meg på en ketogen diett... (etter å ha lest Pauluns Fettforbrenningsbok)

Forenklet: Fedme og Høyt Kolesterol er resultat av stor insulinbelastning på kroppen. Økt insulin får du av å innta raskere karbohydrater - mengden virker selvsagt også inn.

Generalisering: Kroppen din klarer å nyttegjøre seg 30g protein i ett måltid. Dette tilsvarer 1 kyllingfilet - resten blir til sukker

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 17:55   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

velkommen med dagbok

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 17:57   #10
Hyperion85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Førde en liten by på vestlandet
Alder: 38
Innlegg: 12
Hyperion85 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Aline

velkommen med dagbok

Takk skal du ha

Hyperion85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hmm Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 17:58   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hva er målet ditt hyperion? Vektnedgang? Økt muskelmasse? Begge deler? Hva er utgangspunktet ditt?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 18:08   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Misforsto visst jeg. Trodde du fulgte ketolysekuren (til Torkil), men dette er jo noe annet... eller ??

Du er klar over at det ikke er farlig fett og kolesterol i eggeplommen ? At det er en gammel myte som viser seg å ikke holde stikk ... Nyere forskning er fine saker ser du Her er noen referanser til denne forskningen ang. egg og kolesterol, særlig nr. 2 og 6 er viktige.


(1) Franceschi S, Favero A, La Vecchia C, Negri E, Conti E, Montella M et al. Food groups and risk of colorectal cancer in Italy. International Journal of Cancer 1997; 72:56-71.

(2) Kern F. Normal plasma cholesterol in an 88-year-old man who eats 25 eggs a day. The New England Journal of Medicine 1991; 324(13):896-899.

(3) Mahley RW, Innerarity TL, Bersot TP, Lipson A, Margolis S. Alterations in human high-density lipoproteins, with or without increased plasma-cholesterol, induced by diets high in cholesterol. Lancet 1978;2(8094):807-809.

(4) McGill HC. The relationship of dietary cholesterol to serum cholesterol concentration and to atherosclerosis in man. The American Journal of Clinical Nutrition 1979; 32(December):2664-2702.

(5) Osler M, Heitmann BL, Schroll M. Ten year trends in the dietary habits of Danish men and women. Cohort and cross-sectional data. Eur J Clin Nutr 1997; 51(8):535-541.

(6) Vorster HH, Benadé AS, Barnard HC, Locke MM, Silvis N, Venter CS et al. Egg intake does not change plasma lipoprotein and coagulation profiles. American Journal of Clinical Nutrition 1992; 55:400-410.

Det finnes flere tråder om akkurat dette her i forumet

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 18:14   #13
Hyperion85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Førde en liten by på vestlandet
Alder: 38
Innlegg: 12
Hyperion85 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av HP

Hva er målet ditt hyperion? Vektnedgang? Økt muskelmasse? Begge deler? Hva er utgangspunktet ditt?

Akkuratt nå er det å redusere fett prosenten min .

Hyperion85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hmm Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 18:16   #14
Hyperion85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Førde en liten by på vestlandet
Alder: 38
Innlegg: 12
Hyperion85 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nille

Misforsto visst jeg. Trodde du fulgte ketolysekuren (til Torkil), men dette er jo noe annet... eller ??

Du er klar over at det ikke er farlig fett og kolesterol i eggeplommen ? At det er en gammel myte som viser seg å ikke holde stikk ... Nyere forskning er fine saker ser du Her er noen referanser til denne forskningen ang. egg og kolesterol, særlig nr. 2 og 6 er viktige.


(1) Franceschi S, Favero A, La Vecchia C, Negri E, Conti E, Montella M et al. Food groups and risk of colorectal cancer in Italy. International Journal of Cancer 1997; 72:56-71.

(2) Kern F. Normal plasma cholesterol in an 88-year-old man who eats 25 eggs a day. The New England Journal of Medicine 1991; 324(13):896-899.

(3) Mahley RW, Innerarity TL, Bersot TP, Lipson A, Margolis S. Alterations in human high-density lipoproteins, with or without increased plasma-cholesterol, induced by diets high in cholesterol. Lancet 1978;2(8094):807-809.

(4) McGill HC. The relationship of dietary cholesterol to serum cholesterol concentration and to atherosclerosis in man. The American Journal of Clinical Nutrition 1979; 32(December):2664-2702.

(5) Osler M, Heitmann BL, Schroll M. Ten year trends in the dietary habits of Danish men and women. Cohort and cross-sectional data. Eur J Clin Nutr 1997; 51(8):535-541.

(6) Vorster HH, Benadé AS, Barnard HC, Locke MM, Silvis N, Venter CS et al. Egg intake does not change plasma lipoprotein and coagulation profiles. American Journal of Clinical Nutrition 1992; 55:400-410.

Det finnes flere tråder om akkurat dette her i forumet

Jeg følger ikke dietten hans, jeg følger bare en lav karbo diett egentlig..

Hyperion85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hmm Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 18:21   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Kan du klikke deg inn på kontrollpanel --> Endre profil, også skrive en annen kostholdsfilosofi da? Hva som helst. Så slipper du at folk antar at du er på ketolysekuren

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no