Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Gateau Marcel gone lowcarb

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-17, 01:23   #1
Salsa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 4
Salsa er på en erverdig vei

Gateau Marcel gone lowcarb

Ganske så fornøgd med gårsdagens kjempegode sjokoladekake. Så etter mange års anonymt medlemskap her, tenker eg det er på tide å bidra litt...

Lavkarbo Gateau Marcel a la Marie:

Sjokoladeblanding:
150 g smør
150 g 86% sjokolade
25 g tagatesse

Smelt smøret. Smelt sjokoladen i smøret. Rør inn tagatesse og bland godt.

Eggedosis:
7 eggeplommer
50 g tagatesse

Visp godt til eggedosisen blir lys. Vend inn sjokoladeblandinga.

Marengs:
4 eggekvitar
25 g tagatesse

Visp eggekvitane til det blir kvitt. Tilsett litt og litt tagatesse, pisk vidare til det blir stivt og blankt.

Vend marengsen inn i sjokolade-/ eggedosisblandinga.

Kle ei 24 cm rund form med bakepapir i botnen. Hell 350g av røra i forma. Steik ved 160 gr. i ca. 20 min. Resten av røra (=sjokolademousse) settast i kjøleskap. Fordel sjokolademousse over kaka etter at den er avkjølt. Oppbevar kjølig. Skjer rundt kanten av forma med kniv for å løsne kaka, fjern papiret og sett kaka på fat. Pynt evt. med td. bringebær, eit lite dryss med finhakka mandlar/ nøtter, sukkerfri sjokolade, stemorsblomster eller noko anna du synes passar. Tippar det også vil passe fint å sette smak på røra med litt chilipulver om ein har sansen for det.

Nyt!! :-)


Sist redigert av Salsa : 07-05-17 kl 13:08.
Salsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokutt med rom for kontrollerte utskeielser Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 11:41   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gateau Marcel gone lowcarb

Takk for påminnelse Ser den kaken er veldig populær blandt danske LCHF-ere, så må få testet den snart!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 13:38   #3
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Gateau Marcel gone lowcarb

Åh herlighet, måtte søke opp bilder, og det så godt ut! Skal testes!

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 23:57   #4
Salsa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 4
Salsa er på en erverdig vei

Sv: Gateau Marcel gone lowcarb

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Takk for påminnelse Ser den kaken er veldig populær blandt danske LCHF-ere, så må få testet den snart!

Eg fann ikkje denne då eg googla, så berre gjorde litt om på den oppskrifta eg vanlegvis brukar med sukker, den er vel frå nrk.no trur eg. Litt mindre sjokolade for å spare litt karbo og svakare varme/ kortare steiketid pga tagatesse. Og med nøyaktig mål på kor stor del av røra som skal steikast, det gjer det lettare å finne rett steiketid frå gong til gong. Men dansk, ja. Det burde eg ha tenkt på. Sjekk td @majachocolat (dansk kokebokforfattar) på insta for pyntetips (advarsel: mykje freistande i den feeden...).

Salsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokutt med rom for kontrollerte utskeielser Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 22:46   #5
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gateau Marcel gone lowcarb

Har laget denne til i morgen. Jeg brukte 100 g sjokolade istedet for 150 gram, da jeg ønsket litt mindre karber. Tenkte jeg skulle piske litt krem og ha på toppen, og pynte den med jordbær og blåbær, slik at det blir en skikkelig 17. mai kake! selv om jeg må nøye meg med å skubbe unna bærene på måtte kakestykket mitt da. Deler jeg kaken i 16 kakestykker (når jeg har brukt 100g i stedet for 150 g sjokolade) vil hvert kakestykke inneholde 4,2 g karbohydrater (uten pisket krem og bær.) Dette er veldig overkommelig! (Da har jeg ikke regnet med sukkeralkoholer i tagatessen!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 03:40   #6
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gateau Marcel gone lowcarb

Jeg må bare få skryte over denne fantastiske kaken! Jeg gjorde som jeg skrev over her og toppet den med krem, jordbær og blåbær. Det er den beste kaken jeg har smakt! Og de som smakte på den, skrøt hemningsløst. Min samboer, som er en kakemenn, men som aldri helt har likt noen av de lavkarbo kakene han har smakt, spiste 3 svære stykker etter hverandre! Da kunne han visst spist mer, men da var det ikke så mye igjen av kaken. takk for en oppskrift som skal brukes igjen! Tror det var den enkleste, raskeste og beste kaken jeg har bakt(og smakt!).

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-17, 20:12   #7
Milie_V
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2017
Hvor: Telemark
Alder: 32
Innlegg: 266
Milie_V er ny på veien

Sv: Gateau Marcel gone lowcarb

Denne var kjempegod

Milie_V er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lowcarb Ostekake dworsky Kake/dessert og snacks 14 01-06-08 17:28
spis lowcarb og bli gravid Antoinette Lavkarbo generelt 6 07-09-06 09:32
Lowcarb bakery.. Fjonken Oppskrifter 0 10-06-06 19:36
Lowcarb.no???? Georgine Lavkarbo generelt 7 17-03-06 08:58
Allergiske barn og lowcarb Georgine Barns kosthold 9 13-03-06 16:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no