Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-11, 11:05   #26
Caramella
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 18
Caramella er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Men, nå synes jeg ikke akkurat at Dahlqvist gjorde en veldig bra figur heller. Det funker dårlig å sitte på TV og si at dere har alle tatt feil. Alt dere sier er "skrep". Tror ikke de som ikke er noe for LCHF ble så veldig mye mer overbevist av utsagnene hennes. hehe

Så enig, synes ikke hun gjorde så god figur. Men brenner man for noe har man vel kanskje lett for å bli sånn, man bare MÅ liksom, og da blir det fort bombastiske kommentarer.
Denne morsomme professoren som jeg ikke husker navnet på synes jeg var den som klarte å formidle lavkarbo-filosofien best

__________________




Caramella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 75-20-5 Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:11   #27
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Opprinnelig lagt inn av Caramella, her.

Så enig, synes ikke hun gjorde så god figur. Men brenner man for noe har man vel kanskje lett for å bli sånn, man bare MÅ liksom, og da blir det fort bombastiske kommentarer.
Denne morsomme professoren som jeg ikke husker navnet på synes jeg var den som klarte å formidle lavkarbo-filosofien best

Svihus? Ja, han var stort sett flink.
Men er veldig enig i at Annika ikke gjorde det noe bra. Hun kom med veldig lite konstruktivt, og litt sånn barnehageargumentasjon til tider. Det hjelper ikke alltid å rope "FEL", "SKRÄP" o.l. for å nå frem med et budskap.
Hadde hun hatt formidlingsevnen til Jonas Gahr Støre hadde det liksom ikke vært noe problem

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:24   #28
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Sjekk denne folkens

http://www.youtube.com/watch?v=v8WA5wcaHp4

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:32   #29
Tanita
Nytt Medlem
 
Tanita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Tanita er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Jeg må si dr. Dahlquist er meget dyktig, men en mer sjarmløs og bastant figur skal du lete lenge etter, tror hun sliter med det i debatter/forsamlingen. Hørte henne på et fordrag sammen med Skaldemannen og selvom historien hennes er god og hun er dyktig så blir hun litt vanskelig å tro på. Hun klarer ikke å overbevise noen. Blir litt sånn tante Sofie med hevet fing.... skal,skal......

Tanita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:46   #30
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

Jeg leter febrilsk på NRK1 etter nettmøte med Annika Dahlqvist, men finner ikke. Hjelp!


her
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7491100

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 12:21   #31
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

her
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7491100

Takk, har fulgt det en stund nå. Spørsmålene er litt elementære og svarene kan jeg. Har ikke fulgt med på nettmøter før, og ser nå at det er kanskje ikke stedet å være for meg. Kommer ikke på noe å spørre om selv. Bedre å komme seg ut i sola.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:22   #32
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Opprinnelig lagt inn av Mytteristen, her.

Det sitatet som har brent seg inn hos meg er: "Sukker og karbohydrater er ikke noe farligere for diabetikere enn andre". Dette fra representanten for Senteret for sykelig overvekt i Tønsberg, Hjelmeseth.

Det er jo ikkje heilt feil da ... viss du tar utgangspunkt i at sukker er farleg for alle.

Men ellers er eg fullstendig sjokkert.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:42   #33
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Skjønner ikke all denne kritikken mot Dahlqvist. Hadde dere forventet dere Messias ?

Dahlqvist og Svihus fikk frem sine poeng, var de eneste som mottok applaus og vant enkelt og greit debatten - og Svihus har absolutt døra på gløtt til lavkarbo.

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 14:56   #34
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Ja eg syns Svihus gjorde ein god debatt.
Eg har lite til overs for Robin Kåss. Usj, han er så stressande å sjå og høyre på.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:59   #35
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Skjønner ikke all denne kritikken mot Dahlqvist. Hadde dere forventet dere Messias ?

Dahlqvist og Svihus fikk frem sine poeng, var de eneste som mottok applaus og vant enkelt og greit debatten - og Svihus har absolutt døra på gløtt til lavkarbo.


Synes du Dahlqvist klarte seg bra i debatten?
Jeg synes ikke hun fikk frem gode nok motargumenter.
Det var nok av latterlige utsagn hun kunne slått ned på.
Har stor respekt for hennes arbeid, men det er ikke første gang hun kommer til kort i en ernæringsdebatt.

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:06   #36
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Jeg synes Dahlqvist klarte seg bra jeg, helt ærlig.
Godt mulig hun ikke har klart seg like bra tidligere, men jeg ser ikke helt hvilke "feil" hun gjorde denne gangen.

Joda, det er sikkert mer hun kunne ha sagt, om både det ene og det andre, men hun kan jo ikke alene legge frem hele "budskapet" i enenkelt tv-debatt, hvor mange flere også skal snakke, særlig ikke siden enkelte tok opp ganske mye tid til andre ting, som å presnetere nye matvarer.

Man kan jo også tenke på at dette ikke var en ren lavkarbo/høykarbodebatt, det var de nye kostrådene som skulle diskuteres, og de inneholder jo mere enn bare temaet lavkarbo/høykarbo.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:28   #37
h7o
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 3
h7o er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Fikk sett debatten først nå, er enig med de som syns Annika ikke var så heldig med denne debatten. Jeg savnet Dag Viljen Poleszynski, han syns jeg ofte gjør en svært god figur i slike debatter. Det handler om å komme med overbevisende og fornuftige argumenter som folk kan forstå og være enig i, enda bedre hvis argumentene i tillegg er ispedd litt humor og kjappe poenger. Annika var ikke der, hun ble altfor klagende, ropte skräp, kom med litt flåsete uttalelser som "Jeg har rett alle verdens forskere tar feil" osv. Det maner ikke til troverdighet når det sies på den måten og det er svært vanskelig for "menigmann" å akseptere.

Nå kjenner jeg ikke selv så godt til arbeidet til Annika Dahlquist, har ikke lest noen av hennes bøker, men jeg vet allikevel hvem hun er og har hørt om LCHF. Har lenge tenkt at jeg skulle kjøpe bøkene hennes, men har ikke blitt sånn enda. For å være helt ærlig må jeg nok dessverre innrømme at jeg ikke ble spesielt motivert til å kjøpe bøkene etter debatten heller. Jeg vil anta at spesielt de som ikke kjenner så godt til dette fra andre kilder, antagelig vil føle det samme.

Jeg har uansett lest svært mye annen litteratur og jeg kom inn på temaene via. Westonaprice sine sider. Har feks lest bøkene til Mary G. Enig og Anthony Colpo som går i dybden på hvorfor hele lipid hypotesen og fetthysteriet er noe fullstendig vås. Det jeg ikke kan fatte å begripe er hvordan seriøse forskere kan fortsette å uttale at fett er farlig, det er liksom noe fundamentalt som ikke henger på greip. Jeg skulle ønske meg egentlig å høre hva de mener om feks det faktum at det har vært svært mange kliniske studier som faktisk viser det motsatte av lipid hypotesen. Jeg blir så frustrert når jeg hører sånne debatter, og noen ganger lurer jeg på hva som er de virkelige begrunnelsene til at de sier det de sier. Det er jo forhåpentligvis smarte mennesker så de må jo begrunne det de sier på noe.

Jeg merker i hvert fall på kroppen hvilken effekt lavkarbo kan ha. Jeg er ikke feit, jeg er faktisk ganske tynn, men det er et par fundamentale ting som gjelder for meg også. Jeg har feks testet å ta blodsukker etter måltider hvor jeg har spist masse karbo med feks mye poteter, øl til maten etc. I værste tilfellet målte jeg faktisk litt over 11 i blodsukker, noe som absolutt ikke er bra over tid. Etter måltider med lavkarbo måler jeg rundt 6.5. Vanligvis ligger blodsukkeret mitt på 4.5. Dette har jeg målt flere ganger så det er ganske deterministisk for meg i hvert fall, og det samsvarer med den basale biologien som Svihus snakker om og som man kan lese i biologiske lærebøker. Så hvordan han der diabetesforskeren kan sitte å si at karbohydratrikt kosthold er bare bra for diabetikere det er beyond me. Jeg kjenner flere som har diabetes og det mest tragiske jeg hører er at de får akkurat de samme rådene som han Jøran Julenisse kommer med. Fortsett å spis akkurat det du har gjort til nå bare ta litt ekstra insulin så går dette bra. Herregud! Bekjente som har diabetes 1 forteller jo at når de spiser mer kaker, poteter, hveteprodukter etc så må de faktisk ta mer insulin fordi blodsukkeret går bananas. Og de dagene da de ikke spiser mye stivelse, ja da øker ikke blodsukkeret og man må ta mindre insulin. Hmmm... merkelig det der, how hard could it be liksom?

Jaja dagens frustrerte utblåsning, takk for oppmerksomheten

h7o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:58   #38
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Opprinnelig lagt inn av h7o, her.

Fikk sett debatten først nå, er enig med de som syns Annika ikke var så heldig med denne debatten. Jeg savnet Dag Viljen Poleszynski, han syns jeg ofte gjør en svært god figur i slike debatter. Det handler om å komme med overbevisende og fornuftige argumenter som folk kan forstå og være enig i, enda bedre hvis argumentene i tillegg er ispedd litt humor og kjappe poenger. Annika var ikke der, hun ble altfor klagende, ropte skräp, kom med litt flåsete uttalelser som "Jeg har rett alle verdens forskere tar feil" osv. Det maner ikke til troverdighet når det sies på den måten og det er svært vanskelig for "menigmann" å akseptere.

Nå kjenner jeg ikke selv så godt til arbeidet til Annika Dahlquist, har ikke lest noen av hennes bøker, men jeg vet allikevel hvem hun er og har hørt om LCHF. Har lenge tenkt at jeg skulle kjøpe bøkene hennes, men har ikke blitt sånn enda. For å være helt ærlig må jeg nok dessverre innrømme at jeg ikke ble spesielt motivert til å kjøpe bøkene etter debatten heller. Jeg vil anta at spesielt de som ikke kjenner så godt til dette fra andre kilder, antagelig vil føle det samme.

Jeg har uansett lest svært mye annen litteratur og jeg kom inn på temaene via. Westonaprice sine sider. Har feks lest bøkene til Mary G. Enig og Anthony Colpo som går i dybden på hvorfor hele lipid hypotesen og fetthysteriet er noe fullstendig vås. Det jeg ikke kan fatte å begripe er hvordan seriøse forskere kan fortsette å uttale at fett er farlig, det er liksom noe fundamentalt som ikke henger på greip. Jeg skulle ønske meg egentlig å høre hva de mener om feks det faktum at det har vært svært mange kliniske studier som faktisk viser det motsatte av lipid hypotesen. Jeg blir så frustrert når jeg hører sånne debatter, og noen ganger lurer jeg på hva som er de virkelige begrunnelsene til at de sier det de sier. Det er jo forhåpentligvis smarte mennesker så de må jo begrunne det de sier på noe.

Jeg merker i hvert fall på kroppen hvilken effekt lavkarbo kan ha. Jeg er ikke feit, jeg er faktisk ganske tynn, men det er et par fundamentale ting som gjelder for meg også. Jeg har feks testet å ta blodsukker etter måltider hvor jeg har spist masse karbo med feks mye poteter, øl til maten etc. I værste tilfellet målte jeg faktisk litt over 11 i blodsukker, noe som absolutt ikke er bra over tid. Etter måltider med lavkarbo måler jeg rundt 6.5. Vanligvis ligger blodsukkeret mitt på 4.5. Dette har jeg målt flere ganger så det er ganske deterministisk for meg i hvert fall, og det samsvarer med den basale biologien som Svihus snakker om og som man kan lese i biologiske lærebøker. Så hvordan han der diabetesforskeren kan sitte å si at karbohydratrikt kosthold er bare bra for diabetikere det er beyond me. Jeg kjenner flere som har diabetes og det mest tragiske jeg hører er at de får akkurat de samme rådene som han Jøran Julenisse kommer med. Fortsett å spis akkurat det du har gjort til nå bare ta litt ekstra insulin så går dette bra. Herregud! Bekjente som har diabetes 1 forteller jo at når de spiser mer kaker, poteter, hveteprodukter etc så må de faktisk ta mer insulin fordi blodsukkeret går bananas. Og de dagene da de ikke spiser mye stivelse, ja da øker ikke blodsukkeret og man må ta mindre insulin. Hmmm... merkelig det der, how hard could it be liksom?

Jaja dagens frustrerte utblåsning, takk for oppmerksomheten

Ojda, jeg trodde at om man noen gang målte 11 eller mer så er man per def diabetiker. Om du er tynn nå ville jeg ha snakka med legen...en som snakker sproget. Det er for eksempel disse fedonklinikkene.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 21:37   #39
h7o
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 3
h7o er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Jeg fikk selv ganske sjokk når jeg målte så mye. Det har ikke gjentatt seg så jeg regner med det kan ha vært en slenger. Det var forøvrig rett etter maten, en halvtime senere var blodsukkeret 7.3, etter 1 og 1/2 time var det nede i 4.7 igjen. Med andre ord det var en ganske rask respons opp og ned igjen. Hadde jeg ikke målt så direkte etter maten så hadde jeg ikke oppdaget at det var så høyt heller.

Langtidsblodsukkeret er rundt 5.3 og jeg har normalt mellom 4.3-5.3 om morgenen. Har målt konsekvent lenge etter den episoden så jeg vet det er ganske stabilt. MEN som sagt, i og med at jeg målte såpass mye fordi jeg var redd jeg begynte å få insulinresistens eller var i faresonen så fikk jeg også en ganske god oversikt over hvilken mat som ga svingning og hvilken som ikke gjorde det (på meg selv i hvert fall). Spiser man lavkarbo så får man heller ikke blodsukkersvingning, ganske greit.

h7o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:23   #40
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Opprinnelig lagt inn av h7o, her.

Langtidsblodsukkeret er rundt 5.3 og jeg har normalt mellom 4.3-5.3 om morgenen. Har målt konsekvent lenge etter den episoden så jeg vet det er ganske stabilt. MEN som sagt, i og med at jeg målte såpass mye fordi jeg var redd jeg begynte å få insulinresistens eller var i faresonen så fikk jeg også en ganske god oversikt over hvilken mat som ga svingning og hvilken som ikke gjorde det (på meg selv i hvert fall). Spiser man lavkarbo så får man heller ikke blodsukkersvingning, ganske greit.

Har du ikke hørt på "ekspertene"? Det er jo fett som er synderen! Det er jo bevist!

Åh, jeg blir så matt av de såkalte "ekspertene" som påstår at fett er årsaken til diabetes. Det er ikke rocket science! Nå sjekket jeg i rapporten for kostholdsrådene, og fett står klassifisert som "mulig årsakssammenheng" for økt risiko for dia2. Hvordan kan de da påstå at det er bevist?!?

Og så fant jeg denne:
"Poteter har en relativt høy glykemisk indeks og er satt i sammenheng med økt risiko for type 2-diabetes (27). Få vitenskapelige studier med god design er imidlertid gjennomført, og resultatene er så langt variable og tillater ikke at man trekker noen konklusjon."

Men så gikk jeg litt lei av å lese. 505 treff på diabetes i rapporten...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:17   #41
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

-----


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 20:46.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 00:00   #42
h7o
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 3
h7o er på en erverdig vei

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

USDA har nylig lagt ut sine retningslinjer for hva amerikanerne bør spise også, omtrent prikk like våre surprise surprise. Er en rekke henvisninger til USDA sine råd i vår egen rapport.

For de som liker å å få litt innsikt i de "tunge vitenskapelige" bevis som ligger bak disse rådene, ta en titt på denne siden: http://rawfoodsos.com/2011/02/04/the...ary-guideline/ Denne dama har peil på statistikk og har som hobby å ta for seg ulike studier og se på om konklusjonene holder vann eller ikke. Her har hun satt søkelyset på USDA rapporten

h7o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 00:25   #43
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Annika Dahlqvist i Debatten på NRK i kveld!

Opprinnelig lagt inn av h7o, her.

For de som liker å å få litt innsikt i de "tunge vitenskapelige" bevis som ligger bak disse rådene, ta en titt på denne siden: http://rawfoodsos.com/2011/02/04/the...ary-guideline/ Denne dama har peil på statistikk og har som hobby å ta for seg ulike studier og se på om konklusjonene holder vann eller ikke. Her har hun satt søkelyset på USDA rapporten

Denise er god! Likte også hennes gjennomgang av veganerbibelen the China Study.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kostholdsdebatten og debatten om klimaendringer Bombus Generell diskusjon 0 06-12-10 19:59
Annika Dahlqvist og LCHF i dagens Dagbladet! janmesi Lavkarbo generelt 0 25-10-10 10:50
Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen! Veggpryd Nyheter / media 194 23-10-10 12:29
Annika Dahlqvist - nettmøte i vg i dag! Areola Nyheter / media 38 19-11-09 20:45
Debatten Er Vekket Til Live!! janmesi Lavkarbo generelt 17 30-01-06 14:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no