Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vondt i magen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-08, 23:25   #1
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Vondt i magen

Flere som sliter med det? Kommer ofte når jeg ikke har spist på ei stund, og smerten sitter veldig høyt oppe i magen. Og så blir jeg litt kvalm. Føler meg også litt oppblåst for tiden.. Er det fordi jeg har slurvet litt med karbene? Ikke spist noe "ulovlig" men kanskje litt for mye av det som er lov..

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:37   #2
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Vondt i magen

Sånn har jeg det også!!Trykker litt i mellom gulvet på en måte.Ubehagelig,men det gir seg etterhvert.Bruker å få den følelsen før do besøk *sorry detaljene*
Tror neppe det er noe "farlig" altså!!

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:40   #3
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen

Jeg får så vondt at jeg må legge meg ned, og blir redd jeg må spy. Men går over litt om jeg spiser. Trodde først det kom fordi jeg hadde spist for lite, men i dag har jeg spist nok og likevel fått det..

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:41   #4
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Vondt i magen

Har du vært lenge på ketolyse??
Her skjer det ikke så ofte som i starten,tror det er en overgang..

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:45   #5
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen

Næsj, tre uker, men er ikke i ketose nå Håper å være det innen noen dager, så det kan være pga. endringer kanskje.. Men det er skikkelig vondt når det setter i! Kan det være søtstoff eller proteinpulver jeg reagerer på?

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:46   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen

Tar du ketolysetablettene?
Mange sliter med magesmerter de første ukene pga av dem.

Ellers kan det være at det fettholdige kostholdet er litt tøft for gallen din. Gir ofte smerter høyt oppe i magen, gjerne litt på venstre side, og kvalme.
Kan være lurt å spise litt regelmessig selv om man ikke er sps sulten.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:47   #7
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen

Jepp tar tablettene. Takk for tips, kan kanskje bli flinkere til å spise litt oftere..

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:51   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen

Kroppen kan trenge litt tid til å venne seg til å forbrenne ketoner i stede for karbohydrater.

Ikke la det gå mer enn 6 våkne timer mellom hver gang du spiser, kanskje ikke mer enn 4 til og med, så lenge du sliter med magesmerter.

Og husk å ta ketolysetablettene sammen med mat!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:57   #9
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Vondt i magen

Opprinnelig lagt inn av K`s choice, her.

Flere som sliter med det? Kommer ofte når jeg ikke har spist på ei stund, og smerten sitter veldig høyt oppe i magen. Og så blir jeg litt kvalm. Føler meg også litt oppblåst for tiden.. Er det fordi jeg har slurvet litt med karbene? Ikke spist noe "ulovlig" men kanskje litt for mye av det som er lov..

sånn har jeg det ogsåog jeg begynte på mandag med kuren og er i ketose
også som deg om jeg ikke har spist på lenge...men også om jeg spiser litt for mye
forige dagen var jeg helt slått ut ,,måtte legge meg


men tar ikke tab,, sammen med mat ,burde kankskje det ,,men sukk er ikke sulten

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:04   #10
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen

Kan og være at det blir mye proteiner for kroppen å bryte ned.Kroppen trenger egentlig enzymer til å få brytt ned proteinene,når det blir for mye av det. Det fins tabletter for dette men jeg tror det er mye karbo dem.Et annet tips er melkeyrebakterier,såkalt probiotik.Disse hjelper tarmen vår til å komme i balanse.Vi har dem i tarmsystemet vårt men det kan ofte bli litt lite av dem.Bio-Dophilus bruker jeg å disse hjelper meg veldig bra.Du finner disse i helsekosten.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:16   #11
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: Vondt i magen

Har også slitt med disse problemene, da særleg om morgonene!!
Det jeg har kommet frem til er at dersom jeg tat krom og kalium tablettene på tom mage, og ikke spiser noe blir jeg kjempe dårlig, akkurat som beskrevet ovenfor.

Mitt tips er derfor å spise først, og så ta tabletten etter ca 10 min. Da går det helt fint. Disse tablettene er ganske sterke for magen mener jeg å ha lest på tidligere tråder da dette har vert diskutert...

Lykke til vidare..
Klem Solsikke!!!

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:43   #12
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Vondt i magen

Jeg var også plaget med dette spes. i starten av kuren. Jeg får det når jeg spiser for mye fett, spes. på tom mage. Det blir for heavy for gallesystemet mitt. Får en ubestemmelig rar murrende følelse/smerte i mellomgulvet, blir kvalm og det er vondt å gå helt oppreist (kvalmen øker da).

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:48   #13
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: Vondt i magen

Drikker du nok vann???

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 15:33   #14
Human
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 64
Innlegg: 27
Human er ny på veien

Sv: Vondt i magen

Har gått på ketolyse/Skaldeman siden April, minus 16 kg sålangt (116 til 100) og har gjort meg noen erfaringer.
Er på mange skytestevner i løpet av vår/sommer/høst og fikk problemer med den solide frokosten man burde innta sammen med piller(egg-bacon etc). -Vanskelig å finne skikkelige dasser på disse stevnene
Å bare ta piller med vann på tom mage ble det også bare ubehag av.....

Magen har aldri vært så veldig glad i mektige frokoster så løsningen ble å ta et par gode slurker olivenolje (opptil en dl !!) + svelge ned ketolyse pillen + andre vitaminpiller/tran jeg tar sammen med 1/2 ltr vann.
Har gjort dette på alle stevnedager med magen og kroppen i knallform hele dagen ! .........P.S. drikker mye vann i løpet av dagen, det er et must !!

Senere har det blitt en vane å ta en slurk olivenolje sammen med alle pillene og før alle måltider - magen har holdt seg helt topp hele veien og vekta går jevnt og trutt ned !

Vet ikke om det finnes noen fornuftig forklaring på dette med olivenoljen men det fungerer ihvertfall for meg.

Human er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 17:37   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i magen

Mine smerter forsvant så fort jeg begynte å ta tablettene med mat.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Luft/vondt i magen Båten Lavkarbo generelt 11 16-01-12 19:13
Har så vondt øverst i magen ... *ellabellami* Ketolysekuren 16 21-05-08 12:03
Oppblåst og vondt i magen ...? Eliram Ketolysekuren 5 25-08-07 10:28
Vondt i magen av Atkins bar? stinemarie Ketolysekuren 8 13-06-07 15:58
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no