Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Allevo kontra Eurodietten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-08, 14:26   #1
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Allevo kontra Eurodietten?

Hvordan tror dere disse produktene er i forhold til Euro sine?

http://www.allevo.nu/default.aspx?id=25&epslanguage=NO

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 15:09   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Så litt på det i babletråden, og de er ikke så fryktelig forskjellige... Allevo er også lav GI

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:29   #3
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Smakte den karamell-baren i går. Ikke spes god. Euro-barene er mye bedre.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 12:31   #4
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Har prøvd noen av Allévobarene i helgen (mye billigere i Sverige!) og fikk lyst til å blåse liv i denne tråden. De selges jo også i Norge nå. Karbo på en bar (60 gram) er ca.21-24, og det er kanskje litt høyt, men den har også bra med fiber og protein. Dark choco og Red berries er favoritter. Så jeg bruker den som variasjon til eurodiettbar og tar en halv allévo til kaffen etter middag (deler med mannen min, men jeg får den største biten ) Fordelen med Allévo er jo at den er mye lettere tilgjengelig. På mange apotek, blant annet.
Kan ikke skjønne at det kan være galt, og ihvertfall mye bedre enn å spise is og sånt.......

__________________


Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 13:11   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Hei,
Trodde eurodietten gikk ut på å komme i ketose jeg, så Allevo barene er vel ikke akkurat det jeg ville anbefale å bruke kh kvota på.
En bar er ca 60 gram og dersom du spiser halvparten utgjør det minst 10 kh, det er mye det dersom du skal være i ketose. …og de fleste som er i ketose har en dags kvote på 15-20 g kh pr dag.
…og ikke minst så må du husk at denne baren kan være med på å trigge søthungeren.

…men, men, valget er ditt…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 13:40   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Ligger man ikke på 50 gr kh om dagen på eurodiett fase 1a, da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 13:43   #7
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Ja, du har nok på en måte rett, men
Fedons Red Fruits bar (50g.) har 17,9 karber (tilsvarer 21,5 karber på 60g.) Fedons Vanilla Caramelbar (45g.) har 11. (tilsvarer 14,5 karber på 60 g.) Og på klinikken sier de at man ikke skal ha mer enn max 1 lindbergbar pr. dag. Spiser uansett ikke dette hver dag, men jeg har ihvertfall god samvittighet når jeg gjør det! Dele med gubben er fint
Og vekta siger sakte og sikkert nedover.
Jeg opplever ikke at det trigger søthungeren heller, men det virker inn på følelsen av å slappe litt mer av - på å føle seg litt mer normal.
Det er vel forskjellig også, hvor mange karber man kan tillate seg og likevel gå ned i vekt.

__________________


Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 21:13   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

men allevo er vel også ketogen diett

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 21:48   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

men allevo er vel også ketogen diett

Tja, om man kommer inn i ketose ved å spise SÅ mange karber så... Et måltid med feks pasta med brokkoli inneholder 33g karber.En porsjon taisupp 14g karber, en porsjon grøt 20g karber,en shake inneholder ca 15g karber...

Jeg ville ikke kalt det ketogen diett nei.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 21:52   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

men allevo er vel også ketogen diett

Hei,
Allvero ketogen? Tror ikke det, med 60 g baren som inneholder over 20 kh kan med stor sannsynlighet kaster deg ut av ketosen om du bare spiser en bar.
Jeg har bladd fort igjennom produktinformasjonen på hjemmesiden deres og dette er en kur etter god gammeldags kaloritellingsmetoden.

Her er en av overskriftene: ”Hvor kommer alle kaloriene fra?”, http://www.allevo.nu/Site/Templates/Page.aspx?id=1026&epslanguage=NO

Et annet sitat:
”Det har vist seg at en av de største grunnene til at man ikke klarer å opprettholde vektreduksjonen sin, er at man spiser for uregelmessig. Det er nemlig viktig å fordele maten jevnt utover dagen. Dette kalles ofte måltidsorden. Du bør spise 3 måltider om dagen, frokost, lunsj og middag, med 2–3 mellommåltider. Lunsj og middag trenger ikke å være varm mat, det er fordelingen utover dagen som er det viktige.”

…ikke akkurat hva man lærer her inne om LCHF.

Ett knippe utrykk hentet fra web siden og de henger ikke helt sammen med LCHF:
Low Calorie Meal, Very Low Calorie Diet = Vektreduksjonsdiett, Low Calorie Drink.
Begge Low carb drikkene har over 20 g kh pr box og vil glatt kunne kaste deg ut av ketosen.

Så langt jeg kan se inneholder alle produktene sukkerarter og det medfører et høyt kh inneholdet til at produktene kan benyttes dersom formålet er å være i ketose.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 23:03   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Jeg har ikke lest innholdsfortegnelsen, men leste i et forum noen som gikk på denne allevodietten, og de sa de var i ketose. Var derfor jeg trodde det var ketogen diett da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 07:47   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Jeg mener at det er en lav gi-diett. Og gansek sikkert very low cal.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:24   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Allevo kontra Eurodietten?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

de sa de var i ketose.

Stort sett alle som sulter seg går vel i ketose, og noen har høyere karbogrense enn andre. Jeg har for eksempel i ettertid skjønt at jeg var i ketose da jeg gikk på cambridge, selv om det er en ekstrem lavkalorikur.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eurodietten igjen nunno Eurodiett 102 11-04-16 20:38
Vårløk kontra andre løker dingpot Atkins kosthold 11 18-06-08 19:16
Ketolyse vs eurodietten?? Monen Lavkarbo generelt 2 27-09-06 18:54
kjøtt & ris-rett med soyaolje kontra smør...les og lær :):) donjuanwannabe Generell diskusjon 16 23-06-06 21:24
Atkins kontra Skaldeman Fjonken Lavkarbo generelt 2 19-02-06 11:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no