Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Karbo og fett?

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-10, 09:42   #1
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg
Question

Karbo og fett?

Jeg drar snart på en ukes ferie til Spania, og vet at det kommer til å bli noen sprekker der, bl.a. MÅ jeg bare ha paella en gang eller to. Og noen glass vin blir det nok også. Men skal bo i leilighet, så frokosten blir som vanlig (egg og bacon), og jeg skal ellers prøve å begrense meg til kjøtt, fisk og grønnsaker.

Så er spørsmålet mitt: Skal jeg også begrense fettet i denne uken (fett og karbo sammen er jo det verste som fins), eller skal jeg kjøre på som vanlig, med cocosa og smør ol., for ikke å bli sulten? Jeg regner med at jeg uansett må tilbake på induksjon etter ferien, men vil jo helst legge på meg så lite som mulig Tåler tydeligvis veldig lite karbo. Jeg begynte for 9 uker siden, og har bare kunnet legge til mer salat og litt nøtter (ca. 5 g karbo pr. dag) uten at vekten stopper opp. Da jeg prøvde meg med litt bær, gikk jeg OPP! Vin prøvde jeg den samme uken som bærene, så det kan jo være den som er synderen også? Men tror ikke det, for det var bare et par glass.

Håper noen kan hjelpe meg med råd om dette.

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:28   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo og fett?

Synes ikke du skal være redd for fett over en slik kort periode, for jeg tror at fett i kosten kan hjelpe deg å ikke havne helt på "kostholdsgaleien".
Spiser du veldig lite fett i tillegg til mye mere usunn karbo så vil du få en dårligere metthetsfølelse og sjansen er stor for at du da tar enda mere av det du helst ikke skal ha.
Jeg sier ikke at du ikke skal skeie ut, men fett i kosten kan hjelpe deg så det ikke drar helt galt av sted, hvis du da ønsker å moderere deg litt samtidig som du tillater deg litt feriespising :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 11:28   #3
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Karbo og fett?

Takk for svar! Du har nok rett i det, det viktigste er jo å komme i gjenge igjen når jeg kommer hjem. Jeg har prøvd meg på lavkarbo mange ganger før, men har en tendens til å gi opp hvis jeg går på en sprekk. Det skal jeg ikke gjøre denne gangen! Har gått ned 7 kilo på 9 uker, og det synes jeg er veldig bra. Men som sagt virker det som jeg tåler veldig lite karbo. Kommer dette til å gå seg til etter hvert som jeg går ned, tro?

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 14:49   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Karbo og fett?

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin, her.

Takk for svar! Du har nok rett i det, det viktigste er jo å komme i gjenge igjen når jeg kommer hjem. Jeg har prøvd meg på lavkarbo mange ganger før, men har en tendens til å gi opp hvis jeg går på en sprekk. Det skal jeg ikke gjøre denne gangen! Har gått ned 7 kilo på 9 uker, og det synes jeg er veldig bra. Men som sagt virker det som jeg tåler veldig lite karbo. Kommer dette til å gå seg til etter hvert som jeg går ned, tro?

Om du kommer til å tåle mere karbo med tiden vil nettopp tiden vise :-)
Jeg vet ikke så mye om akkurt det, men jeg tviler.........

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett/proteiner/karbo Jonblund Spis deg ned i vekt med Skaldeman 15 30-07-11 00:02
Mulig med for få karbo og for mye fett? cinnamon Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 06-10-08 20:24
Karbo og fett når på døgnet Photobscura Lavkarbo generelt 14 07-08-08 16:02
Karbo og fett SAMMEN ... elian Lavkarbo generelt 16 26-02-08 17:31
% fordeling av karbo, proteiner og fett? nalana Lavkarbo generelt 3 18-09-04 01:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no