Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kakediagrammet ketolyse

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-02-11, 17:52   #1
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Kakediagrammet ketolyse

Jeg finner ingen tråder på hvordan et kakediagram fordelt på hvor mye prosent, det bør være av karbohydrater, fett og protein?
kan noen hjelpe meg med det?

jeg får ikke til å regne det om , så et kakediagram, evt en oversikt over tallene i prosent hadde vært supert.

Mener jeg har sett en tråd tidligere, men finner den ikke igjen, selv om jeg har søkt og søkt....

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:20   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 36
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kakediagrammet ketolyse

En vanlig rettesnor for energifordeling på ketogent kosthold er ca slik:
75% fett
20% protein
5% karbohydrat

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 18:21   #3
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Tusen takk

Nå skal jeg ikke miste dette, nå har jeg det i overskriften, å lagrer på innlegget

Gammel 24-02-11, 18:26   #4
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Energi

Fett 65 %
Protein 31 %
Karbohydrat 4 %
Alkohol 0 %

Å et annet spørsmål Hvordan "retter" jeg opp dette?? må jeg hive innpå med kun fett i neste måltid for å rette det, uten protein?

Gammel 24-02-11, 18:49   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 51
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Energi

Fett 65 %
Protein 31 %
Karbohydrat 4 %
Alkohol 0 %

Å et annet spørsmål Hvordan "retter" jeg opp dette?? må jeg hive innpå med kun fett i neste måltid for å rette det, uten protein?

Ikke stress med dette på dags-basis, dette er en læreprosess. Vær mer bevisst dagen etterpå på spise litt mindre protein og litt mer fett så går det seg til.
En runde på hva som er gode fettkilder er alltid greit å repetere med jevne mellomrom - jeg må fremdeles etter 1.5 år av og til ta en skikkelig gjennomgang for meg selv

Proteinmessig ligger de generelle anbefalingene på å spise 1 til 1.5 gram pr kroppsvekt - kanskje litt mer om du trener mye og hardt (Dette er som sagt generelle anbefalinger og greit å følge i utgangspunktet, så får man heller justere underveis )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:19   #6
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Ok, det skal jeg, fettkildene så jeg på tidligere idag, at jeg kan også få det fra avokado, fet fisk osv osv, så jeg sjekker det innimellom, å forsøker å variere det, men det med proteinet må jeg kanskje se på etterhvert, jeg spiser nok altfor mye der, skal egentlig bare ha 82 g jeg da, kommer til å sulte ihjel nei da er det vel nettopp her fettet kommer på banen da ja, så jeg må nok opp på fettet...

Tusen takk for gode svar, setter stor pris på det

Gammel 24-02-11, 19:20   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Ok, det skal jeg, fettkildene så jeg på tidligere idag, at jeg kan også få det fra avokado, fet fisk osv osv, så jeg sjekker det innimellom, å forsøker å variere det, men det med proteinet må jeg kanskje se på etterhvert, det har jeg ikke satt meg helt inn i, men har sett det.

Bare hyggelig - jeg er ihvertfall kjempeglad for at det jeg bidrar med kan hjelpe LITT ihvertfall!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:21   #8
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Bare hyggelig - jeg er ihvertfall kjempeglad for at det jeg bidrar med kan hjelpe LITT ihvertfall!

Det hjelper MYE Tusen takk! Nå er jeg klar Dette SKAL jeg få til

Gammel 24-02-11, 19:52   #9
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Glemte å ta med smøret jeg steker i,når jeg gjorde det ble det:

Energi

Fett 73 %
Protein 24 %
Karbohydrat 3 %
Alkohol 0 %

Er det meningen at jeg skal ta med det?

Gammel 24-02-11, 19:54   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Glemte å ta med smøret jeg steker i,når jeg gjorde det ble det:

Energi

Fett 73 %
Protein 24 %
Karbohydrat 3 %
Alkohol 0 %

Er det meningen at jeg skal ta med det?

Tja, det spørs om du spiste smøret?

Gammel 24-02-11, 20:07   #11
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Ok, det skal jeg, fettkildene så jeg på tidligere idag, at jeg kan også få det fra avokado, fet fisk osv osv, så jeg sjekker det innimellom, å forsøker å variere det, men det med proteinet må jeg kanskje se på etterhvert, jeg spiser nok altfor mye der, skal egentlig bare ha 82 g jeg da, kommer til å sulte ihjel nei da er det vel nettopp her fettet kommer på banen da ja, så jeg må nok opp på fettet...

Husk at 82 gram protein egentlig gir deg ganske mye kjøtt/ ost osv og gå på, for et kjøttstykke inneholder ikke bare protein.

F.eks inneholder 100 g rå entrecote 20 g protein, 100 rå kyllingfilet 24 g protein, 100 g jarslberg 27 g (http://www.matvareguiden.no). Det betyr at du faktisk kan spise mer enn du kanskje tror. Velger du i tillegg de feteste kjøttstykkene og ost får du en god fettandel i tillegg.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:14   #12
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 42
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Rent kjøtt tar ikke så mye fett til seg når du steker det, så med mindre du spiser stekefettet kan du ikke ta det med i regnskapet

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:25   #13
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Husk at 82 gram protein egentlig gir deg ganske mye kjøtt/ ost osv og gå på, for et kjøttstykke inneholder ikke bare protein.

F.eks inneholder 100 g rå entrecote 20 g protein, 100 rå kyllingfilet 24 g protein, 100 g jarslberg 27 g (http://www.matvareguiden.no). Det betyr at du faktisk kan spise mer enn du kanskje tror. Velger du i tillegg de feteste kjøttstykkene og ost får du en god fettandel i tillegg.

Å nettopp her bommet jeg totalt ja, jeg tenkte 82 g totalt kjøtt jeg da Den siden har jeg aldri vært innpå før, tusen takk for linken

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Rent kjøtt tar ikke så mye fett til seg når du steker det, så med mindre du spiser stekefettet kan du ikke ta det med i regnskapet

ok, enda en leksjon med ny lærdom Tusen takk skal du ha

Da har det gått nok et lys opp for meg

Gammel 25-02-11, 14:55   #14
Caramella
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2007
Caramella er på en erverdig vei

Jeg bruker diett.no, da er det forholdsvis lett å holde orden på hvor mange prosenter man får i seg av hva Der kan man få opp et kakediagram som viser dette.

Caramella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 75-20-5 Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 17:37   #15
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Jeg bruker også den, men jeg husket ikke hva kakediagrammet skulle vise så derfor hjalp det ikke å se den kaken, når jeg ikke visste om den var "riktig", men nå vet jeg det

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 11:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.