Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hvor mye protein trenger vi?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-05, 17:50   #1
caja
Juniormedlem
 
caja sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
caja er ny på veien
Lightbulb

Hvor mye protein trenger vi?

Hei
Er ikke vant med å spise såååå mye kjøtt og egg. Tenker å erstatte noe av dette med proteinpulver.

Er det noen som vet hvor mye protein det er nødvendig å få i seg i løpet av en dag?

Jeg trener 3 dager i uka. (Har kjøpt Twinlab Vege Fuel, 100% soya protein.)

__________________
caja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 18:51   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det er vel anbefalt sånn ca 90-120g g protein pr dag. ca 30 pr måltid. Avhenger litt av din vekt og treningsbelastning.
(i mat utgjør 3 store egg ca 24 g karbohydrat, og ca 150g kjøtt, 30g protein)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 18:56   #3
caja
Juniormedlem
 
caja sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
caja er ny på veien

Flott, 90g er jo bare 3 måleskjeer med reint soya protein.

__________________
caja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-03-05, 21:04   #4
caja
Juniormedlem
 
caja sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
caja er ny på veien

Det fokuseres som regel på antall karbo - men det må vel på den andre siden være ganske viktig å spise nok proteiner. Bare lurer hvorfor det ikke er mer fokus på det.


Sist redigert av caja : 20-03-05 kl 14:03.
caja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-03-05, 22:10   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av caja

Det fokuseres som regel på antall karbo - men det må vel på den andre siden være ganske viktig å spise nok proteier. Bare lurer hvorfor det ikke er mer fokus på det.

Hvis du tenker på i forhold til Atkins... (?) - så er det jo dette med ketosen..

-

I forhold til proteiner, så er det ikke noe poeng å spise mere enn 25-30 gram til hvert måltid, da kroppen ikke klarer å ta opp mere enn det "om gangen". Så fordel det utover dagen.

Mener at Atkins sier noe om antall gram proteiner i forhold til hvor mange kiloer man veier - men husker ikke helt i farten hvor mye det var... Men Nille gjør - vet jeg

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-03-05, 22:17   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Fra denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=proteinopptak


Opprinnelig lagt inn av MHM

Det kan også være interessant å trekke inn forskjellen på proteinbehov - proteininntak - proteinopptak - proteinnyttiggjøring.

Proteinbehovet vårt kan vi beregne, men vi vet ikke akkurat hvor mye vi trenger hver dag likevel.

Proteininntaket vårt er lett å beregne, for det tar utgangspunkt i hva vi faktisk har spist.

Proteinopptak er en usikker faktor, som spiller ulik rolle hos forskjellige mennesker. Det er jo en kjensgjerning at noen ikke tar opp fullstendig alt de spiser, som har noe med tarmens helse å gjøre.

Proteinnyttiggjøring går på biokjemi inni kroppen. Hvordan kroppens hormonelle situasjon er, og ditto dirigering av proteiner hit og dit. Hvordan atår det så til med hormonene i dag?


Og fra denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=proteinopptak


Opprinnelig lagt inn av Begod

Protein er kroppens byggestener og er nødvendig for å bygge og oppretholde muskelmasse.

Kroppen kan ta opp ca 30 gram protein pr. time. ( dette tallet er svært omentrentlig og vil variere volsomt fra peron til person og etter fysisk aktivitet)

En innaktiv person trenger 0,8 gram protein pr. kg. kroppsvekt pr.dag.( 0,8 X kg = proteinbehov pr. dag) Denne formlen passer ikke for de som ønsker å slanke seg / spiser lavkarbo.

Når man spiser lite karbo så vil kroppen ta energi fra protein lagrene ( musklene ) elller fra tilgjengelig protein(spist protein) og fettlagrene.

Så vi som spiser lavkarbo bør spise minimum 1,5 gram protein pr kg kroppsvekt dag. selv om vi er inaktive.

Hvis man trener samtidig som man spiser lavkarbo og ønsker å gå ned i vekt så bør vi innta ca. 3 gram protein pr kg kroppsvekt dag.

Et høyt protein inntak gjør det mulig for oss å bygge og bevare muskler samtidig som vi går ned i vekt, og det gir høyere forbrenning.
Ved et høyer protein inntak en det musklene greier å nyttiggjøre seg til muskelbygging / bevaring vil resten av proteinet gå til energi og da får man den effekten som omtales i artikklen ovenfor , man får en forhøyet forbrenning.

Myse protein som er svært vanlig i protein pulver er et protein som tas hurtig opp i kroppen, er muskel byggene, men gjør ikke musklene mer motstandsdyktige mot muskel nedbrytning. Ergo ikke det mest gunstige proteinet når man slanker seg.

Vanlige proteiner i mat virker både muskeloppbyggende og mot muskelnedbrytning og de tas langsomt opp av kroppen.

I pulver form er Kasein( basic protein) det proteinet som er mest vanlig mot muskelnedbrytning. Det tas langsomt opp av kroppen og er både muskel byggende og motvirker muskel nedbrytning.

Samtlige måltid bør inneholde Protein, karbo og fett.
Protein senker gi, en i måltidet ( nyttig å vite når man ønsker å skeie ut med litt raske karbo).



__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-03-05, 22:26   #7
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Proteiner

Det er mye uenighet rundt det her med proteinmengde, men 15-50 gram pr måltid er i riktig område. 50 gram er hvis du er bodybuilder og veier 120 kg da. Jeg fikk anbefalt 40 - 60 gram pr dag av ernæringsterapeut (ala Polezynski). Og jeg veier 50 kg. Jeg tror det er veldig mye overdrivelse ute og går på dette området... Spesielt fra de som selger proteinpulver.

Personlig tror jeg at et gram pr. kilo kroppsvekt holder i de fleste tilfeller. Men dette er det jo som sagt ikke noen fasit på. Jeg ville ikke spist proteinpulver i tillegg til et måltid, liksom.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 19-03-05, 23:05   #8
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Hva er uheldig med å spise for mye proteiner, visst det er det??

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 12:01   #9
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

For mye proteiner

Proteiner har også til en viss grad innvirkning på insulinet, selv om dette er i mye mindre grad enn karbohydrater selvfølgelig. Du har kanskje lagt merke til at hvis du spiser et digert måltid med masse kjøtt blir du veldig sløv. Det er på grunn av en økning i utskillelsen av insulin, og dermed også i utskillelsen av serotonin (som man blir sløv av). Derfor er det ugunstig å spise for mye av gangen. Et annet argument er vel kanskje at det blir veldig mye for kroppen å jobbe med. Det krever en del å fordøye 200 gram kjøtt, liksom. Så hvis man er liten og nett, så holder det med 15-20 gram pr måltid. Er du stor bodybuilder som trener masse, trenger du kanskje opptil (men ikke over) 50 gram i et måltid.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 15:36   #10
Cecilia
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 87
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Tenkte på dette med for mye proteiner p.g.a at jeg ofte spiser 6-8 egg om dagen itilleg til kjøtt og slikt...

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 20-03-05, 16:05   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cecilia

Tenkte på dette med for mye proteiner p.g.a at jeg ofte spiser 6-8 egg om dagen itilleg til kjøtt og slikt...

Hvis du er bekymret for om du spiser for mye proteiner - så prøv å regne ut, da. Hvor mange gram du spiser om dagen. 8 egg= 64 gram proteinerer, f.eks. 150 gram kjøtt=30 gram proteiner.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 19:47   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Jeg vil bare minne dere på denne. I tillegg til å spise en viss mengde og riktige karbohydrater, så handler lavkarbo også om det å spise nok proteiner (og nok og riktige fettsyrer).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 01:00   #13
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Interessant, interessant. Tror mitt problem ligger i FOR MYE proteiner til hvert måltid og for mye proteiner i det hele tatt. Spiser nok både 2 og 2,5x kroppsvekta mi i proteiner på en god dag. Way to much

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 00:28   #14
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Tar opp denne igjen jeg.
Sliter med å få i meg nok proteiner. Har kunn fått i med 63.49 gram i dag, og burde ha nesten det dobbelte om jeg skal ha 1g per kg kroppsvekt.
Går det bra om man enkelte dager ikke får i seg nok proteiner? Denne uken har jeg bare 2 dager der jeg har fått i meg nok proteiner. 3 dager har jeg hatt proteininntak på under 82g.

Hadde aldri trodd at jeg skulle få problemer med å få i meg nok mat :O Fettproblemet har jeg løst med hjelp fra folk her inne. Vet jo hvordan jeg skal få i meg proteiner, men hva gjør man når man bare ikke er sulten? Skal man rett og slett tvinge i seg mat?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 01:20   #15
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Hvis man skal spise like mange gram proteiner om dagen som man veier i kg så sliter jeg. Veier 64-65 kg, men ender ofte opp med å spise rundt 110-120 gram proteiner om dagen. Og jeg prøver ikke en gang å få i meg spesielt med proteiner! Men er jo faenmeg proteiner i alt

  Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 02:13   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Ja, jeg får også i meg for mye. Jeg må det for å stille sulten. idag har jeg inntatt 147 g proteiner. Det varierer mellom 120 og 160. Det er tre ganger så mye som jeg veier og jeg trener ikke styrke. Så pulver holder jeg meg ihvertfall langt unna.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 02:22   #17
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Endte på 17g for lite i dag, men da gjorde jeg en innsats for å få i meg mat. Begynte å bli litt småsulten uansett. Men man skal jo ikke spise om man er mett :S

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 04:42   #18
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Husk at anbefalinger er pr kg mager kroppsvekt, ikke totalvekt.

  Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 09:43   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Hvordan finner man ut hva den magre kroppsvekten er da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 10:32   #20
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Det er vel anbefalt sånn ca 90-120g g protein pr dag. ca 30 pr måltid. Avhenger litt av din vekt og treningsbelastning.
(i mat utgjør 3 store egg ca 24 g karbohydrat, og ca 150g kjøtt, 30g protein)


Dette kan da umulig stemme? 24 kh i 3 store egg?? Er det ikke omtrent 0,9-1 kh pr egg da?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 13:41   #21
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Husk at anbefalinger er pr kg mager kroppsvekt, ikke totalvekt.

Mager kroppsvekt? Huh? Skjønner ingenting, ikke hørt om dette før

  Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 14:00   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Mager kroppsvekt? Huh? Skjønner ingenting, ikke hørt om dette før

Kroppsvekt - fett (bruk fettprosenten) = "mager kroppsvekt" (lean weight).

Fettet i kroppen trenger ikke proteintilskudd...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 14:35   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Dette kan da umulig stemme? 24 kh i 3 store egg?? Er det ikke omtrent 0,9-1 kh pr egg da?

det skulle sikkert stå protein og ikke karbohydrat

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 15:26   #24
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Husk at anbefalinger er pr kg mager kroppsvekt, ikke totalvekt.

Nei, de offisielle anbefalingene er per kg kroppsvekt. Om du er veldig overvektig kan det være en fordel å regne ut proteinbehovet utifra et lavere estimat, men normalt sett kan du bruke kroppsvekten din.

Og til de som skriver at det er en maksgrense for hvor mye protein kroppen kan ta opp per måltid: Det er bare tull.
I en normal situasjon tar kroppen opp så godt som alt proteinet du spiser. Om kroppen bare kunne tatt opp 30g per måltid, så hadde alle som drev med periodisk faste endt opp med utilstrekkelig proteininntak.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 15:28   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye protein trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Nei, de offisielle anbefalingene er per kg kroppsvekt. Om du er veldig overvektig kan det være en fordel å regne ut proteinbehovet utifra et lavere estimat, men normalt sett kan du bruke kroppsvekten din.

Og til de som skriver at det er en maksgrense for hvor mye protein kroppen kan ta opp per måltid: Det er bare tull.
I en normal situasjon tar kroppen opp så godt som alt proteinet du spiser. Om kroppen bare kunne tatt opp 30g per måltid, så hadde alle som drev med periodisk faste endt opp med utilstrekkelig proteininntak.

men er det ikke slik at dersom det blir altfor mye så bruker kroppen det til å lage glukose?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 18:04
Argument for proteiner MHM Generell ernæringsdebatt 19 16-04-05 17:58
Mat&trim Tidligere bruker Trening 5 07-09-04 01:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no