Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-14, 07:36   #22051
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bare sånn til info når det gjelder priser på taxi fra Gardermoen, så varierer det veldig (500-800 kr) etter hvilket selskap du velger og hvordan du bestiller taxien. Se denne artikkelen for info på hvordan booke billig taxi

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-01-14, 08:05   #22052
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Bare sånn til info når det gjelder priser på taxi fra Gardermoen, så varierer det veldig (500-800 kr) etter hvilket selskap du velger og hvordan du bestiller taxien. Se denne artikkelen for info på hvordan booke billig taxi

Jepp - for en knapp måned siden tok vi 0-taxi fra gardemoen til grunerløkka til ca 500 kr. Sammenlignet med prisen for to flytogbilletter + kaving med masse bagasje på trikk var det ikke et dårlig alternativ i det hele tatt. (Det er best å forhåndsbestille for fastpris, men om det ikke går så er det ikke noe problem å etterspørre et spesifikt selskap i luka på flyplassen)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 16-01-14, 10:34   #22053
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De siste par dagene har jeg vært hoven og liksom stiv på venstre side av ansiktet. Begynte i et punkt ved øret som føltes som en kvise på vei, men den kom aldri. Det gjorde derimot hovenheten. Noen tips på hva det kan skyldes? Jeg har også vært ekstremt tungpustet de siste dagene, kan det ha noen sammenheng?

Visdomstann som vil krangle litt?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 16-01-14, 11:25   #22054
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Visdomstann som vil krangle litt?

Har visstnok ingen visdomstenner i følge tannlegen... (Velger å ikke tolke det i nioen retning.... )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-01-14, 11:37   #22055
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du har ikke vært en tur i skauen og hilst på flåtten vel?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 16-01-14, 13:18   #22056
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kyssesyken er overstått for 20 år siden. . Man slipper vel unna med en runde av den? Er ikke vondt noe annet sted egentlig. Jeg pleier å få allergianfall hvor jeg hovner opp på venstre side av ansiktet, men da er det mer tydelig og går over ila en halvtimes tid. I tillegg har jeg ikke vært borti noe jeg vet jeg burde reagere på.

Som hun Lillemy sa, så er det ikke bestandig man blir immun etter en runde, selv om det liksom er "regelen". Om hevelsen ikke har gått ned noe som helst, hadde jeg nok tatt turen til legen, hadde jeg vært deg.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 16-01-14, 13:35   #22057
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Noen som er kjent i Oslo? Jeg skal fra Gardermoen og til Majorstuen. Er det da best å ta taxi eller buss?
Så på kart på google at det tar ca 10 min med bil. Søkte opp busspris og det kostet 205 kr? Syntes det var en voldsom pris for så kort tur....

Bare til info.Det går flere tog enn flytoget og det går like fort. Både flytog og det nye ordinære toget bruker 23-25 min. Forskjellen er at flytoget går oftere og at det ordinære toget kostet kr 90,- en vei.

Gå inn på ruter og sjekk tider.

Begge tog går til Nationalteateret og det er enkelt å bytte til bane der eller ta taxi videre.

God tur.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 16-01-14, 21:57   #22058
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for alle råd og tips! Ikke så lett å finne fram i Oslo alene når man ikke er kjent, men med hjelp fra dere fantastiske lavkarbere skal det gå bra

Har enda et spørsmål i dag: noen som vet hva "non sanded grout" er på norsk?
Lurer på om det kan være fugemasse eller noe...

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 16-01-14, 22:15   #22059
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.


Har enda et spørsmål i dag: noen som vet hva "non sanded grout" er på norsk?
Lurer på om det kan være fugemasse eller noe...

Etter hva jeg kan se er det fugemasse. Det finnes "sanded grout" og, og etter hva jeg forstår er den ekstra fin og passer bra rundt speilfliser og sånt.

Men jeg har null peiling på dette, bare googlet det.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
Gammel 16-01-14, 22:20   #22060
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Etter hva jeg kan se er det fugemasse. Det finnes "sanded grout" og, og etter hva jeg forstår er den ekstra fin og passer bra rundt speilfliser og sånt.

Men jeg har null peiling på dette, bare googlet det.

Det jeg trodde også.

Fant oppskrift på tavlemaling på engelsk.
1 kopp maling og 2 ss fugemasse - må prøves

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 17-01-14, 00:34   #22061
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen ganger blir de blå blodårene mine ekstremt synlige. Tidligere har det være en spesiell åre over brystet og noen på underarter som innimellom har vært knallblå, kn i dagn er det over alt! Armene mine ser ut som blå spindelvev, og selv sambo som er veldig jordnær ble sjokka. Hva kommer det av?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-14, 00:37   #22062
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen ganger blir de blå blodårene mine ekstremt synlige. Tidligere har det være en spesiell åre over brystet og noen på underarter som innimellom har vært knallblå, kn i dagn er det over alt! Armene mine ser ut som blå spindelvev, og selv sambo som er veldig jordnær ble sjokka. Hva kommer det av?

Om det er hva jeg tror, så har jeg sånn, jeg også. Det heter visst toasted skin syndrome, og er en reaksjon på enten varme eller kulde. Får det som regel bare på lårene. Om det er varmereaksjon hender det huden blir litt sensitiv, men ellers lite plagsomt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-01-14, 00:45   #22063
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Det jeg trodde også.

Fant oppskrift på tavlemaling på engelsk.
1 kopp maling og 2 ss fugemasse - må prøves

Du kan kjøpe tavlemaling og, det er jo enklere. Jeg har selv malt en vegg på kjøkkenet med både magnetmaling og tavlemaling. Du kan se bilde av det her: http://houseofbulldogs.blogspot.no/2...tavlevegg.html

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
Gammel 17-01-14, 06:24   #22064
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hjelp med NAV?
Har noen tips til noen som kan hjelpe i forhold til NAV? Har søkt uføre, men får mye tull og tøys tilbake fra NAV, bl a sier de i et brev at jeg har jobbet mye, i neste at jeg aldri har jobbet (!). Og det er ny saksbehandler hver gang. Og de spekulerer om at jeg ikke var sykemeldt for 14 år siden, noe som er lite relevant for dagens situasjon.

Siden jeg søker uføre, er det NAV forvaltning som skal håndtere saken, og der får man ingen fast saksbehandler, og får mange forskjellige svar når man ringer og treffer på forskjellige personer.
Blir helt utslitt av dette, bor i Oslo og lurer bare på om det fins noen hjelpe med NAV-søknad (noen som kan systemet), så søknaden blir god nok. Har ikke så mye energi til å følge opp egen sak, så jeg trenger noen som kan hjelpe meg på veien.
NAV forholder seg ikke til innsendte erklæringer, og forholder seg ikke til diagnoser, men stiller med en egen rådgivende lege som sier dette er livsstilssykdommer! Det er akkurat som NAV behandlere aldri vil forholde seg til dagens diagnoser.
Og - er det noen som vet hvilken hjelp man kan forvente seg fra NAV i denne prosessen? Kan jeg få hjelp av noen der til å utforme søknaden?
Min erfaring med NAV er at de helst vil avvise deg, men har de ikke en plikt til å hjelpe også? Er ikke i NAV systemet pr i dag, da jeg gikk på aap for noen år siden, sa saksbehandler at jeg ikke kunne være sykemeldt mens jeg gikk på aap (hadde et stygt beinbrudd), fikk nei til noe som helst kurs, siden jeg en gang har gått på skole. Det eneste de tilbyr er å pakke kaffe eller telle spiker på arbeidsmarkedstiltak, noe jeg ikke orker mer av i min situasjon.
Sorry litt utblåsning, men jeg sliter veldig med den negative responsen fra NAV.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 17-01-14 kl 06:44.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 17-01-14, 09:20   #22065
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om det er hva jeg tror, så har jeg sånn, jeg også. Det heter visst toasted skin syndrome, og er en reaksjon på enten varme eller kulde. Får det som regel bare på lårene. Om det er varmereaksjon hender det huden blir litt sensitiv, men ellers lite plagsomt.

Hmm, ser ikke sånn ut etter bildene på google å dømme.
Det er mer som om huden plutselig blir gjennomsiktig og man ser hver eneste blodåre veldig godt, og den blir mørk mørk blå. Noen av dem nestensvarte.
Det varer bare noen få minutter, for innen jeg fikk hentet mobilen for å fotografere de var det borte. Men det har skjedd endel ganger.
Ser ut til å kanskje være hormonrelatert fra hva jeg kan finne.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-14, 09:20   #22066
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Annex: Skjønner godt det føles håpløst å forholde seg til Nav. Når det gjelder hjelp til å fylle ut søknaden, så kan du få hjelp av Nav til det, ja. Da tror jeg du må møte opp der, og stille deg i kø for å komme inn til en som jobber der. Men var jeg deg, ville jeg nok heller satt meg ned med en god venninne, som kan hjelpe deg med å få alt på plass, holde tunga rett i munnen. Ellers skal jo også legen din, og eventuelt arbeidsgiver også bidra. Det viktige her er jo å fylle ut og svare på alt de ber om, samt dokumentere alt, slik at ikke saksbehandlingen tar unødvendig lang tid. Så er det jo opp til Nav om de synes du kvalifiserer. Jeg ønsker deg lykke til.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
Gammel 17-01-14, 09:22   #22067
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De siste par dagene har jeg vært hoven og liksom stiv på venstre side av ansiktet. Begynte i et punkt ved øret som føltes som en kvise på vei, men den kom aldri. Det gjorde derimot hovenheten. Noen tips på hva det kan skyldes? Jeg har også vært ekstremt tungpustet de siste dagene, kan det ha noen sammenheng?

Det ser ut til å være bihulene

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-14, 10:17   #22068
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Annex, jeg skjønner ikke helt, ser jeg. Har du sendt inn en søknad eller er du i ferd med å gjøre det?

Dersom du ikke er i nav- systemet, får du jo "ikke lov til" å søke uføre. Alt skal være prøvd først om det da ikke er totalt utelukket at du kan gjennomgå et eneste tiltak. De er veldig strenge på dette med at restarbeidsevnevurdering skal være utprøvd.

Du skal kunne få hjelp av nav til å fylle ut søknaden. Det skal din saksbehandler på ditt lokale nav- kontor hjelpe deg med. Men det skjer nok ikke før du har "fått lov til" å søke.

Legen din skal fylle ut sitt eget skjema og det er jo ikke sikkert du vil at noen andre(venninne/familie) skal se alt du er nødt til å skrive i denne søknaden.

Jeg hadde lagt ved alle legeattester jeg hadde, fra alt fra tannlege til øyelege, reumatolog, hudlege og nevrolog. I tillegg la jeg ved et brev der jeg beskrev hvilke plager og utfordringer jeg hadde i det daglige relatert til mine sykdommer og skavanker.
Attføringsbedriften jeg hadde vært i de siste årene la ved sin restarbeidsevnevurdering og rapport.

Etter 8 måneders venting og et par skremmende(!) brev fra nav, fikk jeg innvilget 100% uføre.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 17-01-14, 14:05   #22069
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det gammeldags av meg å bli skuffa over at mannen ikke orker å måke snø før det er absolutt nødvendig? Nabomennene måker hver dag, mens min mann kun når vi ikke klarer å komme oss ut med bilen lengre. Bilen står i garasjen. Jeg ønsker ikke å kjøre meg fast, dvs at jeg "må" gjøre det, og jeg har dårlig rygg... Han sier "slapp av, gjør det o morra"... Er jeg kravstor? Jeg blir så irritert og skuffa...


Sist redigert av Marella77 : 17-01-14 kl 14:26.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 17-01-14, 14:36   #22070
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det gammeldags av meg å bli skuffa over at mannen ikke orker å måke snø før det er absolutt nødvendig? Nabomennene måker hver dag, mens min mann kun når vi ikke klarer å komme oss ut med bilen lengre. Bilen står i garasjen. Jeg ønsker ikke å kjøre meg fast, dvs at jeg "må" gjøre det, og jeg har dårlig rygg... Han sier "slapp av, gjør det o morra"... Er jeg kravstor? Jeg blir så irritert og skuffa...

Lei snømåker og la han ta regninga

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-01-14, 14:36   #22071
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Du kan kjøpe tavlemaling og, det er jo enklere. Jeg har selv malt en vegg på kjøkkenet med både magnetmaling og tavlemaling. Du kan se bilde av det her: http://houseofbulldogs.blogspot.no/2...tavlevegg.html

Ved å lage tavlemalingen selv kan jeg bruke den fargen jeg vil, ikke bare sort.
Kjempefin tavlevegg du har laget

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 17-01-14, 14:36   #22072
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk snille Kitt for ditt svar og PM.

Det ga meg styrke til å ringe NAV i dag.
De sier jeg vil bli kontaktet av NAV lokalt, men det ser ut til at jeg må starte hele prosessen på nytt. Men da får jeg forhåpentligvis en saksbehandler som kan veilede meg.

Har tidligere sendt inn søknad om uføre, fått avslag og anket, fikk avslag igjen. Har spurt NAV om de trenger flere opplysninger for å utrede saken, og hjelpe meg med søknaden, men det eneste NAV har lurt på er om jeg har bodd i utlandet (!) siden jeg ikke har hatt registrert arbeidsinntekt. Har levd på pengene etter vi solgte huset til mine foreldre, men jeg kan ikke klare meg på det i all tid.
Takk Kitt, jeg skal svare deg litt bedre senere, men du har fått meg i gang!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 17-01-14, 14:51   #22073
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det gammeldags av meg å bli skuffa over at mannen ikke orker å måke snø før det er absolutt nødvendig? Nabomennene måker hver dag, mens min mann kun når vi ikke klarer å komme oss ut med bilen lengre. Bilen står i garasjen. Jeg ønsker ikke å kjøre meg fast, dvs at jeg "må" gjøre det, og jeg har dårlig rygg... Han sier "slapp av, gjør det o morra"... Er jeg kravstor? Jeg blir så irritert og skuffa...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lei snømåker og la han ta regninga

Hehe bare synd at vi har felles økonomi da

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 17-01-14, 14:55   #22074
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Takk snille Kitt for ditt svar og PM.

Takk Kitt, jeg skal svare deg litt bedre senere, men du har fått meg i gang!

Bare hyggelig å kunne hjelpe! Ta kontakt når du er klar, så skal vi få til dette!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 17-01-14, 15:00   #22075
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Annex, jeg skjønner ikke helt, ser jeg. Har du sendt inn en søknad eller er du i ferd med å gjøre det?

Dersom du ikke er i nav- systemet, får du jo "ikke lov til" å søke uføre. Alt skal være prøvd først om det da ikke er totalt utelukket at du kan gjennomgå et eneste tiltak. De er veldig strenge på dette med at restarbeidsevnevurdering skal være utprøvd.

Du skal kunne få hjelp av nav til å fylle ut søknaden. Det skal din saksbehandler på ditt lokale nav- kontor hjelpe deg med. Men det skjer nok ikke før du har "fått lov til" å søke.

Legen din skal fylle ut sitt eget skjema og det er jo ikke sikkert du vil at noen andre(venninne/familie) skal se alt du er nødt til å skrive i denne søknaden.

Jeg hadde lagt ved alle legeattester jeg hadde, fra alt fra tannlege til øyelege, reumatolog, hudlege og nevrolog. I tillegg la jeg ved et brev der jeg beskrev hvilke plager og utfordringer jeg hadde i det daglige relatert til mine sykdommer og skavanker.
Attføringsbedriften jeg hadde vært i de siste årene la ved sin restarbeidsevnevurdering og rapport.

Etter 8 måneders venting og et par skremmende(!) brev fra nav, fikk jeg innvilget 100% uføre.

Hei Kitt! Så "bra" at du fikk 100%! Jeg skal ogs søke, må bare utprøves litt til først...kan jeg spørre... Er det viktig å sende med tannlege og hudlegeattester?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no