Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Dere på South beach

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-11, 18:53   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Dere på South beach

Hva spiser dere på en dag?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 22:49   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Dere på South beach

Ingen?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 22:59   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dere på South beach

Jeg flytta tråden din til South Beach- delen av forumet jeg. Kanskje du får svar da

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 08:17   #4
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Dere på South beach

Det er jo det som er problemet.... at her inne får man ihvertfall IKKE svar.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 08:19   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Dere på South beach

Hmm...
Har du lest trådene som ligger her i underforumet da? Kanskje du får tips der?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:15   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Dere på South beach

Ja føler jeg har lest alt opp til flere ganger hehe....
Hadde bare så lyst til å høre hvordan andre gjør det, kanskje jeg hadde fått noen tips.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:34   #7
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere på South beach

Hei!

Her er noen eksempler på hva jeg spiser til de forskjellige måltidene.:

Frokost:

  • Speilegg, spekeskinke, eller vanlig skinke, og ost som en sandwich
  • Omelett i langpanne laget av en boks mager kesam, tomater, ca 10 egg, skinke, purre... hva man liker
  • Kokt egg med kald laks (rester fra middag) Gjerne med litt kesam om man ikke hadde philadelphia
Lunch:
  • Salat med reker, egg, krepsehaler
Middag:
  • Ovnsbakt laks med Philadelphia light, brokkoli og blomkål
  • Chilli con carne laget med mager kjøttdeig eller karbonade deig
  • Thai curry m brokkoli, babymais, løk.. (Kokosmelk light og curry paste uten sukker)
  • Chilli/tacokjøttdeig med blomkålmos lokk gratinert i ovnen.
  • Blomkålsuppe - den har jeg skrivd ned oppskrift på et eller annet sted - skal lete litt.
Jeg er IKKE god på mellom måltider, men noen ganger blir det kanskje et speilegg, kokt egg m laks, mye av det samme som resten av måltidene. Er ikke så flink til og bruke mellom måltider heller, ofte blir det heller en liten middag før jeg reiser fra jobb når jeg trener rett etter. Det er da gjerne det samme jeg hadde til frokost eller noe salat.

Håper det hjalp litt da, det er en middagstråd i South Beach forumet også.
Stort sett har jeg bare sett på listene over hva som er lov i de forskjellige fasene jeg, og kombinert fra det. Boka har også tips på mellom måltider, men har som sagt aldri fått noe dreisen på det.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 12:54   #8
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere på South beach

Litt lite av de "lovlige" karbohydratene hos meg enda, jeg klarer lissom ikke forflytte meg skikkelig inn i fase 2.
Men jeg baker også endel lavkarbo pitabrød o.l men prøver så godt jeg kan i hverdagen og holde meg unna brøderstatninger. Hender jeg bytter ut noe av smøret med kesam når jeg baker.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:36   #9
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Dere på South beach

Veldig interessant å se. Dette er uke nr 2 hos meg. Det går så det suser enda, men er ikke flink å finne mellommåltid nei. Til middag går det som regel i svinekjøtt eller kylling med blomkål, løk og paprika. Det syns jeg er så godt.
Får du i deg nok fett da, jeg sliter litt med det så jeg steker kjøttet i olje. Da blir det i tillegg så mørt og deilig.
Frokost så går det i egg med olje, fiberhusk og jbm stekt i ovnen med litt blåbærsylte på. Jeg følger ikke dietten slavisk men prøver å holde meg noenlunde til den. Gikk ned 2,4 kg første uka, men er veldig spent denne uka for jeg føler jeg må spise så mye for å ha energien liksom. Usj har helt panikk for å gå på vekta å den viser stillstand eller opp huff. Men jeg gjør jo det samme denne uka som jeg gjorde forrige uke da så det kan umulig bli så gale som jeg frykter.
Er det lenge siden du startet da? Denne dietten føler jeg at jeg kan leve med.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:41   #10
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Dere på South beach

Å når jeg skal kose meg ....eller syns litt synd i meg selv så spiser jeg en blåbær skyr. Naaaaam den er så god hehe.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 11:40   #11
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Dere på South beach

Heisan og velkommen hit

En dag for meg kan se slik ut:

Frokost: 2 skiver av et rundstykke (oppskrift ligger her inne) med laks på boks fra Stabburet og litt lett majones
Lunsj: det samme som til frokost
Middag: ofte kylling/svinekjøtt, i biter og stekes med blomkål, brokkoli, litt brune bønner (som er stekt i olivenolje med masse cayennepepper og Tabasco), er veldig glad i sterk mat, med litt sjysaus til.
Kvelds: bacongull med Tines krydderost på, bruker det som mellommåltider også. Blir nesten som ost og kjekes, kjempegodt!

Det går også endel i salat med kylling ferdig grillet u/skinn (varmet i ovnen), cherrytomater, agurk, fetaost, pinjekjerner, spinatblader, paprika og trippelsalat. Til dressing blander jeg: olivenolje, Maldonsalt, pepper, hvitløkssalt/pulver og litt Balsamico.

Ellers så har jeg hamstret oppskrifter herfra (de fleste er Ketolyse, så har bare endret til lettprodukter istedet for masse fett, så de er tilpasset SB) og lagret de i word, skrevet ut og lagt i perm.
Anbefaler deg å gå til oppskrifter og kikke, jeg hadde aldri klart meg uten de.
Da blir det for ensformig og jeg sprekker.... Har nemlig prøvd det før

Rundstykker har jeg forøvrig spist hele tiden, også under Fase 1, har ikke sjangs til å klare meg uten noe under pålegget.

I helgene lager jeg nesten alltid et eller annet godteri/snacks (desverre avhengig), "smash", snickerskonfekt osv. eller jeg lager muffins, Heistad gele med mager vaniljekesam.

Bare å si ifra hvis du er ute etter noen oppskrifter

__________________




c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 18:02   #12
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Dere på South beach

Følger ikke south beachen slavisk, men er inspirert av den. min er egenkomponert men fortsatt en matplan her

frokost: havregrøt med eggehviter, cottage cheese + frukt og kanel, eggerøre, omelett, speilegg (you name it), smoothie av kokosnøttmelk/bær med 1 skje whey proteinpulver.

lunsj: 170 g salat med kylling/fisk/kalkun, cobb salat (bacon, egg, ost, kylling++), gresk salat med fetaost. vinegar/eplecider eddik er også godt i dressing.

middag: sushi/sashimi med brun ris, laks/kylling/kalkun med dampete wook grønnsaker. spiser også biff og kjøtt i alle varianter, men mest lyst kjøtt. dropp poteter, men du kan spise søtpoteter i små mengder. fokuser heller på å lage middag kun av kjøtt og grønnsaker.
husk på det ofte lurt å droppe ris/poteter til middag om du velger havregrøt til frokost. det er en fin balansering av karbene. da får du ikke for mye.

snacks: en håndfull mandler, hasselnøtter, macadamia nøtter, paranøtter, frukt, bær, naturell/gresk yoghurt. (ikke overdriv frukt inntaket. nøtter er et bedre valg om man spiser litt mer ketogent enn south beachen. spørs hvilken fase du er i. i fase 2-3 er det helt ok med frukt)

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 15:21   #13
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere på South beach

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Veldig interessant å se. Dette er uke nr 2 hos meg. Det går så det suser enda, men er ikke flink å finne mellommåltid nei. Til middag går det som regel i svinekjøtt eller kylling med blomkål, løk og paprika. Det syns jeg er så godt.
Får du i deg nok fett da, jeg sliter litt med det så jeg steker kjøttet i olje. Da blir det i tillegg så mørt og deilig.
Frokost så går det i egg med olje, fiberhusk og jbm stekt i ovnen med litt blåbærsylte på. Jeg følger ikke dietten slavisk men prøver å holde meg noenlunde til den. Gikk ned 2,4 kg første uka, men er veldig spent denne uka for jeg føler jeg må spise så mye for å ha energien liksom. Usj har helt panikk for å gå på vekta å den viser stillstand eller opp huff. Men jeg gjør jo det samme denne uka som jeg gjorde forrige uke da så det kan umulig bli så gale som jeg frykter.
Er det lenge siden du startet da? Denne dietten føler jeg at jeg kan leve med.

Jeg begynte vel skikkelig i januar i fjor jeg tror jeg, men så har det vært litt perioder som ikke akkurat kan kalles southbeach vennlige. Men jeg prøver så godt jeg kan!
2,4 er jo kjempebra den første uka da! Gratulerer! Jeg tror jeg ska finne frem boka igjen jeg nå, og motivere meg litt.
Når det gjelder fett så bruker jeg kanskje litt mer enn hva boka sier også, jeg har feks brukt matfløte og creme fraiche (lett) når jeg lager supper, og i endel av baketingene (pitabrød o.l) er det også endel smør, men jeg prøver og bytte ut noe av smøret innimellom med kesam.
Når det gjelder ost bruker jeg vel ikke lettost alltid heller, jeg elsker ost, og den vanlige typen er så utrolig mye bedre! Jeg har også funnet en knalgod sterk chiliolje på asiabutikken som jeg steker i og lager marinade av blandt annet. Scampi i denne oljen + hakket hvitløksfedd oppi...mmmm.........

I dag skal jeg lage denne igjen forresten, Mistens chillisuppe:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29343
Den brukte jeg nesten hele tiden i starten av min southbeach periode. Ble skikkelig lei en periode, men nå kjente jeg den frista igjen. Denne er bare helt fantastisk god!!!

Også er jeg en av de som desverre ikke merker noen resultater uten trening.. så er vel bare og komme seg på spinningsykkelen igjen i dag.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 23:43   #14
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Dere på South beach

Hmmmm for en fantasi dere har. Kan kanskje skyldes at jeg har hendene fulle med baby men jeg varierer med svin, kylling og av og til karbonade deig. Elsker som sagt blomkål.
Hvor lenge gikk dere på fase 1? Gikk dere lenger enn to uker? Jeg har begynt på min fjerde uke blir det vel tror jeg. (må sjekke i boka, for det virker så lenge). Jeg SKAL ned til min drømme vekt. Og siden det er så lenge til målet så tenkte jeg at jeg skulle kjøre på en stund til.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
South Beach Mellon Lavkarbo generelt 0 18-11-08 12:18
Ny south beach-er Angora South Beach 2 17-01-05 01:49
Nei til South Beach Fedonisten Lavkarbo generelt 4 08-11-04 19:48
Nei til South Beach Fedonisten Nyheter / media 1 07-11-04 22:12
Eat, South Beach osv.. Kalorine Lavkarbo generelt 3 14-08-04 15:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no