Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Mitt aller beste brød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-13, 11:19   #501
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Lott, her.

Ja jeg prøvde på de i byen ;\ Men jeg har ikke vært ute på Orkanger og sjekket siden det er nesten en times kjøring, skal huske på å sjekke der neste gang jeg kjører forbi. Takk for tips

Spør om de kan bestille til deg, de har vært veldig behjelpelige med det på Sunkost for meg i alle fall.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 19:24   #502
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Lott, her.

Ja jeg prøvde på de i byen ;\ Men jeg har ikke vært ute på Orkanger og sjekket siden det er nesten en times kjøring, skal huske på å sjekke der neste gang jeg kjører forbi. Takk for tips

Alle sunkost butikker skal iallfall ha mulighet til å bestille, så er bare å spørre etter det, selvom de ikke har det inne

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 14:17   #503
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Hei!
Da har jeg bakt Karins brød i dag, helt etter oppskriften
Flott konsistens og et godt brød, så absolutt. Men som en annen bemerket her er det en litt rar ettersmak som ikke ble så god. Er det flere som merker dette? Det jeg lurer på er hva denne kommer av. Min første tanke er splendaen, mener hun andre lurte på bakepulveret... Jeg bruker mye bakepulver og tror ikke det er det. Derimot har jeg aldri brukt glutenmel før og ikke mye splenda.
En annen ting er JBK (Johannesbrødkjernemelet). Det kan ha en forferdelig ettersmak, og når jeg nå tenker meg om så kjenner jeg at den mistanken vokser... Bruker du strøkne skjeer i oppskriften Karin, eller litt topp? Jeg hadde strøkne.

Noen reagerer mer på JBK smaken enn andre. En sa og her at det kunne erstattes med Xanthan Gum. Den har jeg ikke prøvd, har den noe smak? Det kan jo være verdt å prøve om JBK må erstattes med noe (om den er synderen).

Vanskelig å beskrive ettersmaken, søtlig og litt.... rart i munnen bare og det varer lenge! Ikke behagelig. Og den kommer etterpå når skiva er spist Vil gjerne bake brødet igjen, det metter godt og er et godt brød. Så da blir det å prøve uten JBK neste gang Skjønner at ikke alle reagerer slik, men noen av oss tydeligvis. Men vi gir ikke opp av den grunn

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 20:10   #504
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Hei!
Da har jeg bakt Karins brød i dag, helt etter oppskriften
Flott konsistens og et godt brød, så absolutt. Men som en annen bemerket her er det en litt rar ettersmak som ikke ble så god. Er det flere som merker dette? Det jeg lurer på er hva denne kommer av. Min første tanke er splendaen, mener hun andre lurte på bakepulveret... Jeg bruker mye bakepulver og tror ikke det er det. Derimot har jeg aldri brukt glutenmel før og ikke mye splenda.
En annen ting er JBK (Johannesbrødkjernemelet). Det kan ha en forferdelig ettersmak, og når jeg nå tenker meg om så kjenner jeg at den mistanken vokser... Bruker du strøkne skjeer i oppskriften Karin, eller litt topp? Jeg hadde strøkne.

Noen reagerer mer på JBK smaken enn andre. En sa og her at det kunne erstattes med Xanthan Gum. Den har jeg ikke prøvd, har den noe smak? Det kan jo være verdt å prøve om JBK må erstattes med noe (om den er synderen).

Vanskelig å beskrive ettersmaken, søtlig og litt.... rart i munnen bare og det varer lenge! Ikke behagelig. Og den kommer etterpå når skiva er spist Vil gjerne bake brødet igjen, det metter godt og er et godt brød. Så da blir det å prøve uten JBK neste gang Skjønner at ikke alle reagerer slik, men noen av oss tydeligvis. Men vi gir ikke opp av den grunn

Jeg har sluttet helt å bruke JBKM, bruker bare XanhanGum.
Syntes det er mye bedre, å selv bruker jeg ikke Glutenmel. Syntes det smaker mye bedre med mandelmel.

Prøv deg frem, min favoritt er meg Pecannøtter i stede for valnøtter.

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 01:40   #505
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg har sluttet helt å bruke JBKM, bruker bare XanhanGum.
Syntes det er mye bedre, å selv bruker jeg ikke Glutenmel. Syntes det smaker mye bedre med mandelmel.

Prøv deg frem, min favoritt er meg Pecannøtter i stede for valnøtter.

Takk for tips Skal prøves

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-05-14, 22:06   #506
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Nå står dette brødet i ovnen hos meg. Veldig spent på resultatet!

Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-05-14, 08:10   #507
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Fikk til hele 40 skiver av dette brødet, men det smaker for mye egg til at jeg kan ha på det jeg vil. Tror jeg må gå for smaksrike pålegg der brødsmaken ikke blir for gjennomtrengende. Gubben elsker det og er skikkelig happy for at han endelig får brød igjen!

Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-11-15, 15:04   #508
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Ser at denne er blitt stjelt av en ekspert igjen.
http://espenrostrup.com/oppskrifter/lavkarbobrod/

Det er så frekt!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 15:48   #509
karbofix
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7
karbofix er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Ser at denne er blitt stjelt av en ekspert igjen.
http://espenrostrup.com/oppskrifter/lavkarbobrod/

Det er så frekt!


Jeg ville sjekket alle fakta før jeg anklager noen. Jeg sier heller ikke at dette er umulig, men......

Tråden starter i mai 2009
Artikkelen / lenken du refererer til, den henviser til et intervju i Allers fra Nov2010.
Så mulig dette kvinnemennesket har stjålet det fra trådstarter...........?

Må også tilføye at oppskriftene har ikke HELT like ingredienser, kanskje dette da er en person som har brukt denne som basis og mikset det til sitt eget brød..?
Og så lar jeg spekulasjonen ligge og går videre.

Jeg skal i hvertfall prøve ut dette brødet så fort jeg får alle ingrediensene i hus.
Ser frem til en sunnere livsstil. Og takk for oppskriften

__________________


karbofix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: satser på ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 17:17   #510
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av karbofix, her.


Jeg ville sjekket alle fakta før jeg anklager noen. Jeg sier heller ikke at dette er umulig, men......

Tråden starter i mai 2009
Artikkelen / lenken du refererer til, den henviser til et intervju i Allers fra Nov2010.
Så mulig dette kvinnemennesket har stjålet det fra trådstarter...........?

Må også tilføye at oppskriftene har ikke HELT like ingredienser, kanskje dette da er en person som har brukt denne som basis og mikset det til sitt eget brød..?
Og så lar jeg spekulasjonen ligge og går videre.

Jeg skal i hvertfall prøve ut dette brødet så fort jeg får alle ingrediensene i hus.
Ser frem til en sunnere livsstil. Og takk for oppskriften

Mente nok at eksperten hadde stjålet oppskriften fra trådstarter..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-15, 05:16   #511
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Ser at denne er blitt stjelt av en ekspert igjen.
http://espenrostrup.com/oppskrifter/lavkarbobrod/

Det er så frekt!

Jeg syns ikke dette brødet er mer likt Karins enn de andre her på forumet. Dvs. ikke likt. Det viktigste i Karins oppskrift var stekemetoden og det ser ikke ut til at det er viet noe tekst.

Juridisk sett er det for lite verkshøyde på slike oppskrifter slik at rene blåkopier ofte ikke er brudd på åndsverk, men her er det ikke snakk om det siden ingredisensene er forskjellige og fremgangsmåten er mye kortere på den bloggen.

Jeg tror Karins brød er bedre enn den bloggen :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 01-05-16, 19:44   #512
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Inger har gjort det igjen:
http://www.kk.no/helse-kosthold-tren...matvarer-38222

Jeg mener det er plagiat, men det er bare min mening. Syns det er helt feil at Inger skal ta æren for denne!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 02:31   #513
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Inger har gjort det igjen:
http://www.kk.no/helse-kosthold-tren...matvarer-38222

Jeg mener det er plagiat, men det er bare min mening. Syns det er helt feil at Inger skal ta æren for denne!

Forstår ikke sammenhengen mellom den artikkelen om allergi og denne tråden.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 10:22   #514
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Mulig det var denne som skulle ligget der? http://www.kk.no/helse-kosthold-tren...tnedgang-38225

Jeg får den ikke opp op ipadden, men har lest den før og er helt enig! Jeg har sendt klage til KK også ang det at de fronter et plagiat som Ingers oppskrift. De har ikke svart...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 11:37   #515
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Mitt aller beste brød

Ja, det er uten tvil ganske likt så man kan anta at den er basert på Karins, men juridisk sett er det forskjellige oppskrifter. Likhetene har ikke verkshøyde nok til å være ansett som plagiat.

Hvis dette hadde vært den andre veien, dvs. en oppskrift i KK hadde havnet her på forumet, så ville det være helt ok med forumreglene og lovverk selv om det var skrevet av ordrett, men den andre veien som er kommersiell trenger å endre slik at ikke det er ren avskriving.

Tror heller vi skal være glade for at noe så likt som Karins brød blir delt i et ukeblad. Jeg vil anta at de aller fleste som leser slikt og som søker informasjon på norsk finner dette forumet og dermed de originale oppskriftene

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 05:40   #516
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Mitt aller beste brød

Gammel tråd, jeg vet jeg vet! Om Karin er her inne fremdeles så vil jeg bare si tusen takk for oppskrifta! Jeg har vel ikke bakt brød siden skolekjøkkenet, så var rimelig skeptisk.

Men brødet ble kjempegodt! Med masse godsmør, leverpostei og agurk på, jeg er i himmelen Slenger med et bilde av hvordan mitt ser ut.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bread.jpg (539,2 KB, 5 visninger)
__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, brøderstatning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs beste brød! Nannah Bakst 13 25-05-11 22:49
Hva er din aller beste induksjonssnack? mofe Induksjonen 29 08-08-07 22:31
Verdens aller beste guro Kake/dessert og snacks 20 19-05-07 01:35
Mitt beste motivasjonstips Eva Fysisk og mental helse 18 14-08-06 23:17
Mitt beste tips mot godtesyke. :) Iset Lavkarbo generelt 12 19-09-04 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no