Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Nøttebrød Lavkarbo

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-08, 21:07   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Nøttebrød Lavkarbo

Nøttebrød, Lavkarbo

200g mandler
200g paranøtter/valnøtter/hasselnøtter blandet
100g linfrø
100 gr ketolyse bakemiks
2 ts. Bakepulver
1/2-1ts revet muskat ( gir veldig god smak)
12 egg
1,2 dl fløte
175 gram smeltet smør

Kjør nøttene i en food prosessor til det er finmalt. Tilsett 100gram ketolyse bakemiks, bakepulver og muskat. Rør godt. Ha i egg og fløte.Til slutt tilsettes smeltet smør, og alt blandes godt.

Helles i en brødform kledd med bakepapir.

La det være igjen ca 3cm til toppen sånn at brødet kan heve. Stek i ca 40 minutter på ca 200 grader og la brødet avkjøles i ovnen. Dobbel porsjon blir 3 store brød.


Sist redigert av Gerd : 20-01-10 kl 18:28. Årsak: lagt til bilde
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 20:45   #2
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Ser godt ut!!! Skal det være 200 gr nøtter /mandler totalt, eller 200 gr+200gr? Ble litt usikker vedrørende oppskriftas første linje. Fikke lyst til å prøve denne, og har endel paranøtter fra jul som gjerne skal brukes opp.

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:30   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Det er 400 g totalt Hadde nok skjedd noe der, men nå har jeg retta på det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:40   #4
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det er 400 g totalt Hadde nok skjedd noe der, men nå har jeg retta på det

Tusen takk. Ble litt klarere nå, ja. Da skal jeg prøve i helgen

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:24   #5
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Erfaringa mi er at du IKKE behøver så mange egg...blir bare unødig dyrt synes jeg....8 egg er mer enn nok til 3 brød ...bruker vann jeg

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:27   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Erfaringa mi er at du IKKE behøver så mange egg...blir bare unødig dyrt synes jeg....8 egg er mer enn nok til 3 brød ...bruker vann jeg


Oki, smart... Hvor mye vann bruker du da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 11:53   #7
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Erfaringa mi er at du IKKE behøver så mange egg...blir bare unødig dyrt synes jeg....8 egg er mer enn nok til 3 brød ...bruker vann jeg

Kan du legge ut "din" oppskrift, så kan jeg sammenligne og tilpasse etter hva jeg har i hus...

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 20:19   #8
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Når 40 min er gått - slår du berre av ovnen, eller setter du ovnsdøra på gløtt også?

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 22:31   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

Når 40 min er gått - slår du berre av ovnen, eller setter du ovnsdøra på gløtt også?

Jeg setter døra på gløtt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 15:44   #10
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Spiste dette til frokost (vel kl 14 ca) i dag. Var kjempegodt! Tusen takk, Gerd!

Hadde smør og makrell i tomat på.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 18:07   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Har aldri vært klar på det der, men kan man bruke soyaproteinet i stedet for bakemiksen? Har jo hauger igjen av det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 18:10   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Jepp Bruk soyaprotein

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:34   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Nice

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 19:54   #14
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Hvor mange karber er det i den oppskriften? Noen som har regnet på det?



Smakte på brødet nå å syns det smaker veldig godt

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 22:54   #15
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

smaker det mye nøtter eller?? Er litt lei av brød som smaker...vil ha nøytralt uinderlag! hehe..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 22:41   #16
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Alle mål er ca, jeg prøvde å regne ut karbs i nøttebrødet..


200 g mandler = 16 karbs
200 valnøtter = 12 karbs
linfrø = 0 Karbs
Bakemix = 8 Karbs
Egg = 11 karbs
fløte = 3
smør = 2

Blir det ca 52 karbs i brødet? Å jeg som syns det er så godt da!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 22:59   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Regna på det nå:

200g mandler : 8,7x2= 17
200g paranøtter/valnøtter/hasselnøtter blandet (valnøtter) 6,2x2= 12,4

100g linfrø 0
100 gr ketolyse bakemiks 8
2 ts. Bakepulver
1/2-1ts revet muskat ( gir veldig god smak)
12 egg (egga jeg bruker veier ca 55g stk) = 6,6
1,2 dl fløte 1,2x 2,9 = 3,48
175 gram smeltet smør 0


regner i tillegg 0,5 for krydder og bakepulver

Det blir omtrent 48 karber, og av et brød får man ca 20-22 skiver. Det blir ca 2,1-2,4 karbe pr skive.

Paranøtter har mindre karber (3,1) og kan erstatte andre nøtter. Man kan ha i mindre nøtter og mere linfrø.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 23:30   #18
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Brødet er jo så utrolig godt, så jeg skal iallefall unne meg et par skiver daglig.. idag har jeg spist iallefall 5 skiver, men de er små da:-)

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 19:22   #19
Nepmulk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sørlandet
Alder: 59
Innlegg: 12
Nepmulk er på en erverdig vei
Smile

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Jeg lagde 24 "rundstykker" i sånne muffinsformefat.
Kjempepraktisk å fryse ned og ta opp.

2 karber pr rundstykke blir jo da enkelt å regne ut.

Takker for kjempegod oppskrift.

__________________





Nepmulk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 21:05   #20
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Tusen tusen takk for god oppskrift, Gerd!
Jeg byttet ut bakemiks med soyaprotein, og fløte med soyafløte.

Har nettopp spist to skiver med leverpostei, majones og agurk

Denne skal jeg forresten også ha med i stort familieselskap i neste uke, blir fint å ha til koldtbordet, og det er flere glutenallergikere der så da kommer det andre til gode også

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 19:17   #21
oyvkjell@start.no
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 2
oyvkjell@start.no er på en erverdig vei

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Hvor kjøper mann ketolyse bakemix?
MVH
Øyvind

oyvkjell@start.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektklubben Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 19:21   #22
oyvkjell@start.no
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 2
oyvkjell@start.no er på en erverdig vei

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Jeg lurer på hvor jeg kan kjøpe ketolyse bakemix?
MVH
Øyvind

oyvkjell@start.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektklubben Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 19:23   #23
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av oyvkjell@start.no, her.

Jeg lurer på hvor jeg kan kjøpe ketolyse bakemix?
MVH
Øyvind

www.ketolyse.no kan du bestille, eller du kan finne forhandleroversikten der og se om du har en menybutikk i nærheten som selger ketolyseprodukt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:55   #24
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Heisann.. jeg har prøvd å bake denne i kveld. Har gjort litt endringer, fordi jeg hadde ikke alt som skulle til..
Bl.a hatt i ca. 125 gr. kruskakli, 80 gr hel bygg (alt ble knust i blender) hatt i ca. 1 dl vita olje (raps, solsikke og oliven) 1 ts salt, kun 30 gr linfrø, 8 egg, ca. 80 gr. solsikkekjærner....
Det så veldig fint ut hele tiden, men når smøret kom i på slutten, så det ut som rømmegrøt og smør som skilte seg...hihi.. men jeg lot maskina gå og fikk en fin grøtblanding...
Nå står den i ovnen, 200 gr. og 40 minutter var det vel..
Det som er dumt er at jeg ser at toppen sprekker.. Tenke jeg skulle skru ned varmen..
Er det noen som har tips til grader og tid?
Tenkte at lavere varme og lenger tid ville kanskje hindre at brødet sprekker..
Hmmm......vi får se når jeg tar det ut..

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 16:12   #25
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Nøttebrød Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jepp Bruk soyaprotein

Vet du om det funker å bruke soyamel fra spielberger også?

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, nøttebrød


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 22:12
Bakdeler med lavkarbo? Lotusia Lavkarbo generelt 33 17-09-07 12:28
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no