Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-11, 08:38   #26
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Kjøpte det i går på Sandvika. Det med 4gr.kh /100 gr. Det med gresskarkjærner var vel med 8gr kg/100gr.
Smakte bra, men synes egentlig ikke Karina brød står noe særlig tilbake fra dette.

En skive veide 40gr., og da blir det vel 1,6 gr. kh for skiva, noe som er greit synes jeg.

Noen fra Molde her?
Det er et lite bakeri /utsalgssted der som holder på å prøve ut å bake lavkarbo brød. Var i Molde og fikk smake et brød som var under utprøving hos en venninde. Det var veldig fast. Men er ikke sikker på kh mengden på det da, men de legger vist opp til å få det veldig lavt. Det mindte litt mere om Dansk rugbrø uten at det var "surt". Det var veldig godt.
Blir spennende om det kommer i salg snart.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:10   #27
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Har kjøpt beffe brødene i dag. Sa i fra at det var reklamert for her inne, så hun kunne vente seg en del etterspørsel.
Brødene kommer fra et lokalt lite bakeri og skal i første omgang selges i Sunkost- butikker i Asker og Bærum. Det selges frossent, da, så bør kunne sendes rundt om i landet om det blir nok etterspørsel!
Kanskje det blir litt billigere også, om flere kjøper det. Det er jo også gluten-, sukker-, gjær- og melkefritt, så det bør passe for mange!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:28   #28
seterjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 47
Innlegg: 10
seterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Noen fra Molde her?
Det er et lite bakeri /utsalgssted der som holder på å prøve ut å bake lavkarbo brød. Var i Molde og fikk smake et brød som var under utprøving hos en venninde. Det var veldig fast. Men er ikke sikker på kh mengden på det da, men de legger vist opp til å få det veldig lavt. Det mindte litt mere om Dansk rugbrø uten at det var "surt". Det var veldig godt.
Blir spennende om det kommer i salg snart.

Hvilket bakeriutsalg er det?
Jeg kommer fra Molde og skal hjem på besøk om et par uker :-)

seterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:16   #29
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Jeg prøvde brødet den med mandel og jeg likte den ikke. Uff nesten så jeg ble kvalm av den desverre...

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:19   #30
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Jeg syns det var litt likt Karins beste. Syn sikke så mye om det, mao, men tror det blir bedre om jeg rister det!

Naboene fikk noen skiver da mor der borte har cøliaki og datteren PCOS. De likte begge brødene veldig godt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:40   #31
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Opprinnelig lagt inn av seterjenta, her.

Hvilket bakeriutsalg er det?
Jeg kommer fra Molde og skal hjem på besøk om et par uker :-)

Skal høre med venninda mi, husker ikke helt hva det het, men det var ikke de vanlige bakeriene, et lite nytt ett ;-) Men når jeg var hjemme i slutten av april så var det enda under utprøving. Men mulig å høre med de om og når det kommer i salg. Og hvor mange kh det er i det. Var nok det beste lavkarbobrødet jeg har smakt så langt.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 10:59   #32
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Opprinnelig lagt inn av seterjenta, her.

Hvilket bakeriutsalg er det?
Jeg kommer fra Molde og skal hjem på besøk om et par uker :-)

Fole Godt heter det
http://folegodt.no/

Fint å høre etter du har vært der, om det er kommet ut, eller hva som skjer.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 01:44   #33
iselin31
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
iselin31 er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Hurra! Dette skal eg jammen leite etter!!

iselin31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 12:03   #34
Kaimi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 15
Kaimi er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Er tilbake på eggefrokosten min, og blir kanskje noe egen baking til jeg får tak i lavkarbo brødene igjen. Hyggelig ansatt på Sunkost Rykkin mente at en oppskrift med Squash ble bra på smak og konsistens..

Traff også en som driver Sunkost butikkene her og det er i første omgang planlagt salg av brødene på Sandvika (2 butikker?), Østerås, og Ski. Deretter i de fleste Sunkost butikkene på Østlandet
Første runde av brødene er utsolgt og de venter på ny runde fra Bakeriet.

Jeg spurte også litt om pris etc og flere typer og det er nå 3 typer de prøver ut i første omgang. Det er beregnet å koste ca 60,- per brød og med 15 skiver per brød så blir det 5 måltider (3 skiver per måltid).
Det stemmer med min erfaring.. 3 skiver er mer enn nok for meg til frokost eller lunsj.

Håper bakern er i farta og at de kommer i butikken snart!

Kaimi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:21   #35
Kaimi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 15
Kaimi er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Da er Dalens Lavkarbo brød igjen i Sunkost butikkene, Oslo Vest og Bærum.
Jeg fikk kjøpt det med mandelmel, det er Vollen bakeri som baker de og håper de også snart lager brødet med gresskarkjerner da det er min favoritt

Varierer nå med brød og knekkebrød til frokost og lunsj, og har en pause fra de uendelig mange eggefrokostene mine

Kaimi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 10:18   #36
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Kjøpte det i går på Sandvika. Det med 4gr.kh /100 gr. Det med gresskarkjærner var vel med 8gr kg/100gr.
Smakte bra, men synes egentlig ikke Karina brød står noe særlig tilbake fra dette.

En skive veide 40gr., og da blir det vel 1,6 gr. kh for skiva, noe som er greit synes jeg.

Noen fra Molde her?
Det er et lite bakeri /utsalgssted der som holder på å prøve ut å bake lavkarbo brød. Var i Molde og fikk smake et brød som var under utprøving hos en venninde. Det var veldig fast. Men er ikke sikker på kh mengden på det da, men de legger vist opp til å få det veldig lavt. Det mindte litt mere om Dansk rugbrø uten at det var "surt". Det var veldig godt.
Blir spennende om det kommer i salg snart.

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Fole Godt heter det
http://folegodt.no/

Fint å høre etter du har vært der, om det er kommet ut, eller hva som skjer.

Hei! Jeg bor rett utenfor Molde! Dette var gode nyheter Vet dere om det har kommet i salg eller?

Hvor ligger det forresten?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 07:35   #37
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Bor i Sandvika og oppdaget disse her om dagen - de delte ut smaksprøver. Kan bare si at de smakte fantastisk godt, men jeg har ikke råd til 60 kroners brød som student.

Har begynt å bake Nannahs brød med litt modifikasjoner, og ble hoppende glad nå som jeg endelig kan spise brød som smaker normalt grovbrød, fryseren er min venn

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 15:53   #38
Morgenstjerna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 30
Morgenstjerna er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Dere som ikke allerede har prøvd dette brødet, må absolutt gjøre det!

Kun 2,5 karbohydrater pr 100 g, og det smaker kjempegodt! Det er det nærmeste vanlig brød du kan komme synes jeg, også er det superenkelt å lage. Dessuten er det ekstra deilig med nystekt brød med sprø skorpe. Det følger med en form i pakken, men brødet blir faktisk enda bedre om man lar deigen stå å tykne litt og deretter legger den over på en bakeplate og former det som et vanlig brød.
Om man ønsker et enda mer spennende brød, kan man tilsette f.eks krydder, soltørket tomat, oliven etc.

Brødet kan kjøpes bl.a her eller i helsekostbutikker.

Løp og kjøp!!!

__________________


Morgenstjerna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 16:46   #39
Albertina
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 40
Innlegg: 192
Albertina er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Opprinnelig lagt inn av Morgenstjerna, her.

Dere som ikke allerede har prøvd dette brødet, må absolutt gjøre det!

Kun 2,5 karbohydrater pr 100 g, og det smaker kjempegodt! Det er det nærmeste vanlig brød du kan komme synes jeg, også er det superenkelt å lage. Dessuten er det ekstra deilig med nystekt brød med sprø skorpe. Det følger med en form i pakken, men brødet blir faktisk enda bedre om man lar deigen stå å tykne litt og deretter legger den over på en bakeplate og former det som et vanlig brød.
Om man ønsker et enda mer spennende brød, kan man tilsette f.eks krydder, soltørket tomat, oliven etc.

Brødet kan kjøpes bl.a her eller i helsekostbutikker.

Løp og kjøp!!!

Det så helt fantastisk godt ut! Dette skal bestilles med en gang! Legger ut rapport, med bilder i journalen min så fort jeg har prøvd det ut!

Takk!

__________________
Albertina`s
Albertina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gått vekk i fra ketolyse og er over på en mer moderat lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 16:52   #40
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Hei! Jeg bor rett utenfor Molde! Dette var gode nyheter Vet dere om det har kommet i salg eller?

Hvor ligger det forresten?

Jeg vet ikke. Bor ikke i Molde sånn fast ;-) men kan jo ringe å høre med de.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 10:11   #41
Kaimi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 15
Kaimi er på en erverdig vei

Sv: Nytt lavkarbobrød i butikken med 4 karber per 100g

Jeg har spist Dalens lavkarbo brød nå siden før sommeren og synes det utrolig deilig å ha noe ferdig i kjøleskapet som er raskt å lage og som er sunt og godt. Spesielt til frokost når vi har dårlig tid før barnehagen, skolen og jobb men også om kvelden når jeg er litt "fysen". De fleste Sunkost butikkene i Oslo / Akershus selger disse brødene nå.
Ang prisen så koster de rundt 60,-. De er veldig drøye da de er ferdig oppskåret og man blir mett av 2-3 skiver. Jeg spiser 2 og min mann spiser 3.. Dvs ca 5 måltider av 1 brød. Det er ikke billige ingredienser her, nøtter/kjerner/egg etc koster og det ser man også når man skal bake selv.

Tror de har justert oppskriften noe, da de siste brødene jeg har kjøpt virker mer faste og har mer stekeskorpe.

Heia Sunkost som har klart å gjøre hverdagen min bedre!

Kaimi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, dalens, gresskarkjerne, lavkarbo, sunkost


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det et lavkarbobrød i butikken? hoppetussa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 08-10-11 11:23
Nytt lavkarbobrød Slegg Dr Lindbergs 13 15-09-11 10:06
Hvor mye karbs pr 100g? EyeShock Ketolysekuren 7 07-04-10 10:05
Nytt brød, men hvor mye karber? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 23-02-10 11:15
Antall karbo pr 100g ... cilemora Ketolysekuren 3 14-10-07 20:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no