Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fedonbrød på ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-12, 17:45   #1
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei
Question

Fedonbrød på ketolyse?

En skive fedonbrød (33g) inneholder 6g karbo, da er det vel ikke noe i veien for å inkludere 1-2 skirver fedonbrød per dag, så lenge man totalt sett er under grenseverdien for å være i ketose?

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 17:48   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fedonbrød på ketolyse?

Jeg vil si nei, det er ikke ok hver dag. fordi da bruker du faktisk 12 av de 15/20 karbene du skal ha om dagen. det er mye bedre å bruke karbene på grønnsaker.
Kroppen trenger grønnsakenes vitaminer, mineraler og enzymer for å fungere og forbrenne optimalt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:15   #3
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fedonbrød på ketolyse?

Bak heller karins "Mitt aller beste brød". Det har bare 1 karbo pr skive Oppskrift finner du her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:21   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fedonbrød på ketolyse?

Som Gerd sier, og som jeg er helt bombesikker på at det står i boka(?), skal mesteparten av dine karbohydrater komme fra grønnsaker. Så å ta seg ei skive i ny og ne er sikkert greit, men 1-2 sånn støtt og stadig blir litt mye.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 20:37   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedonbrød på ketolyse?

På ketolysekuren er det ikke OK, men senere kan du godt spise en eller to skiver i løpet av en dag - og fremdeles være i ketose.
Jeg synes det brødet er kjempegodt og spiser det i perioder hvor jeg ikke har fått bakt mitt eget brød og ikke er hjemme.
Jeg får ikke blodsukkerstigning av en skive, og passer på å ha godt med smør og ost på skiva

Vanligvis spiser jeg ikke brød, så det blir uansett ikke så ofte.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, fedon, ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedonbrød på ketolyse? marjusen Ketolysekuren 2 24-03-11 20:12
Fedonbrød i Oslo Fjasnissen Dr Lindbergs 4 17-11-10 19:37
Fedonbrød fillifjonka Lunsj 9 01-09-10 23:59
Fedonbrød på ketolyse? Ninja_28 Ketolysekuren 2 04-11-09 23:53
Lovlig med fedonbrød på ketolyse? jannekristin Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 28-09-09 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no