Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Prøvere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-11, 19:09   #326
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Så leit, Dakota
Får håpe det går som det skal neste runde!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 07:55   #327
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.129
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Det var trist å høre, Dakota
Neste gang skal spiren sitte!

__________________

Sist redigert av Cho : 21-09-11 kl 10:03.
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 09:33   #328
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Stor trøsteklem til deg, Dakota. Neste gang sitter spiren(e)!

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 08:38   #329
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av dakota, her.

Så var det en ny SA Løpet er kjørt for denne gang og. Nå er det bare å vente på neste mens og foreta den siste innsettingen. Hvis ikke det går da heller...vil ikke tenke på det nå.

Lykke til videre, alle sammen! Håper jeg snart kan dele gode nyheter igjen.

Uff nei dette var trist Dakota...sender deg mange gode tanker og

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:32   #330
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Da har jeg vært på sykehuset.. Det viser seg at den venstre eggstokk er bitteliten og trangt.. Men den høyre eggstokken er helt super, og livmoren er av prima kvalitet i følge legen..

Sjansen blir da litt mindre, men det kan gå på et vis.. Jeg får ikke noe mer hjelp selv om jeg har prøvd i et par år nå.. Jeg får prøve litt til før jeg gjør noe mer med dette..

Det frustrerende er at jeg har klaga over ubehag mellom eggløsning og mens på den venstre siden.. Jeg ble avfeid av fastlegen at det er irritabel tarm eller at jeg innbiller meg det.. Så jeg jobba masse med å teste ut matvarer og sånt.. Nå viser det seg at det er bortkasta, og jeg hadde rett hele tiden.. Men det positive i denne hele saken er at nå vet jeg mer at det er JEG som kjenner kroppen min best, og det skal jeg ha friskt i minne til neste gang eventuelt!!!!

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:29   #331
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Da vet du i hvert fall det
Hvorfor får du ikke noe mer hjelp?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:35   #332
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Fordi de mener at siden høyre eggstokk ser helt fint ut, så er det unødvendig med mer hjelp.. 3 års prøving betyr tydeligvis ingenting.. Sædprøven til mannen er også helt fin..

Legen sa at første året så har man 80 % sjans til å bli gravid, og deretter er det bare 10 % sjanse.. Jeg har aldri hørt det før.. Han sa også at vi kanskje enkelt og greit ikke matcher sammen.. Litt rart når jeg har vært gravid før med han for 5 år siden, men det gikk ikke så bra..

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:41   #333
May74
Juniormedlem
 
May74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 14
May74 er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av dakota, her.

Så var det en ny SA Løpet er kjørt for denne gang og. Nå er det bare å vente på neste mens og foreta den siste innsettingen. Hvis ikke det går da heller...vil ikke tenke på det nå.

Lykke til videre, alle sammen! Håper jeg snart kan dele gode nyheter igjen.

Føler med deg!!

__________________
May74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:02   #334
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Fordi de mener at siden høyre eggstokk ser helt fint ut, så er det unødvendig med mer hjelp.. 3 års prøving betyr tydeligvis ingenting.. Sædprøven til mannen er også helt fin..

Legen sa at første året så har man 80 % sjans til å bli gravid, og deretter er det bare 10 % sjanse.. Jeg har aldri hørt det før.. Han sa også at vi kanskje enkelt og greit ikke matcher sammen.. Litt rart når jeg har vært gravid før med han for 5 år siden, men det gikk ikke så bra..

Hva?? Det synes jeg høres veldig merkelig ut! Da skal man jo få "diagnosen" uforklarlig barnløs, og så går man videre til IVF-utredningen, med de prøver det innebærer, hvis man ønsker assistert befruktning. Det er vel ikke helt sånn at man har mindre mulighet til å bli gravid etter et år, men man havner i en kategori med slitere, der det antageligvis er grunner til at man har problemer med å bli gravide sammen.

Hva har dere vært igjennom av behandling og utredning osv? Ønsker dere assistert befruktning?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 18:31   #335
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Enig med Klara her, dette ville jeg sjekket nærmere hvis jeg var deg. Så lenge man har prøvd i ett år uten resultat, har man rett til å bli utredet for prøverør. Løp og få en second opinion!

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:14   #336
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Jeg har vært gjennom tre innvendige ultralyd undersøkelser.. Jeg har hatt cyster, men de er vekke nå.. Mannen har tatt sædprøve, men alt normalt der.. Jeg har tatt piller for å stabilisere hormonene.. Så jeg har prøvd en del.. Jeg vet ikke hva mer som må til for å få hjelp..

Jeg takker ja til alt som kan hjelpe meg med å få barn, så assistert befruktning hadde vært noe.. Så det får jeg kanskje ta opp med den nye fastlegen? Jeg har time hos henne på onsdag..

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 18:20   #337
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Jeg har vært gjennom tre innvendige ultralyd undersøkelser.. Jeg har hatt cyster, men de er vekke nå.. Mannen har tatt sædprøve, men alt normalt der.. Jeg har tatt piller for å stabilisere hormonene.. Så jeg har prøvd en del.. Jeg vet ikke hva mer som må til for å få hjelp..

Jeg takker ja til alt som kan hjelpe meg med å få barn, så assistert befruktning hadde vært noe.. Så det får jeg kanskje ta opp med den nye fastlegen? Jeg har time hos henne på onsdag..

Det synes jeg du skal gjøre. Eller du kan ringe en privatklinikk, feks Aleris, Volvat eller Hausken, og høre med de så får du riktig svar med en gang

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:21   #338
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Bonus - Snakk med den nye fastlegen, og be om full utreding!
Det burde bli tatt hormonstatus av deg, og laparoskopi (kikkehullsundersøkelse, bl.a. for å se om egglederne er åpne og se etter endometriose ), før evt henvisning til IVF.
Det vanlige er at fastlegen henviser til gynekolog som utreder og når du da er utredet, sendes søknad til IVF, eller dere går privat.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 21:41   #339
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Jeg har vært hos gynekolog.. Han sier at det høyre er helt fin, men det venstre er liten.. Og han sa til meg at det ikke var noe mer å gjøre..

I følge fastlegen er hormonnivået og melkehormonet normalt enda jeg lekker melk.. Fra sykehuset fikk jeg medisiner for dette, og da slutta det å lekke.. Men nå som jeg er ferdig med medisinene, så har melken begynt å komme igjen.. Skjønne det som kan skjønne det..š

Jeg får kanskje kontakte privatklinikker.. Godt at dette forumet fins

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 23:12   #340
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Jeg har kjempet og sloss for å bli ordentlig utredet, for det er rett og slett for mange leger og spesialister som gir blaffen. Synes det er rart at du ikke har blitt sendt til laparoskopi, for det er umulig å se om egglederne er åpne på ultralyd.

Synes det høres ut som forhøyet prolaktinnivå?
Tok du flere påfølgende tester? Det kan visstnok gå litt opp og ned.

Har du fått påvist eggløsning med blodprøve?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 14:10   #341
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Da hadde jeg timen hos fastlegen i dag, og hun syntes det var besynderlig at de ikke gjorde noe mer.. Hun syntes også at det var merkelig at de ikke fortalte meg om andre tilbud eller muligheter, så hun skal henvise meg til en annen klinikk..

Så jeg gir meg ikke med dette her.. Jeg vurderer i hvertfall veldig å ta kontakt med Aleris eller noe

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:06   #342
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Så bra, Bonus!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:02   #343
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Kjempebra! Det kommer an på hvor du bor i landet, men hvis du holdet til på vestlandet, kan jeg anbefale Klinikk Hausken på det varmeste!

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 00:33   #344
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

fikk el av meg selv denne mnd, ikke skjedd før siden jeg har pcos morro
ikm imorra, skal teste til lørdag.. håper sååå på at egget som kom av seg selv var et gull egg
har hatt endel el smerter å mensen murringer nederst i magen siden 2 - 3 dager etter el
var litt småkvalm igår, å idag er puppene rare nå på kvelden, de er ikke vonde, men det stikker litt i dem å på en måte iser det i de?
vil vil vil ha en mini spire i magen nå. kryss fingrne for meg?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:53   #345
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

fikk el av meg selv denne mnd, ikke skjedd før siden jeg har pcos morro
ikm imorra, skal teste til lørdag.. håper sååå på at egget som kom av seg selv var et gull egg
har hatt endel el smerter å mensen murringer nederst i magen siden 2 - 3 dager etter el
var litt småkvalm igår, å idag er puppene rare nå på kvelden, de er ikke vonde, men det stikker litt i dem å på en måte iser det i de?
vil vil vil ha en mini spire i magen nå. kryss fingrne for meg?

Woho!! Spennende - klart vi krysser!!!

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:51   #346
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Jeg er blitt dobbelt-ruger

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:15   #347
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Oktober, her.

Jeg er blitt dobbelt-ruger

Så kult.. Gratulerer

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:26   #348
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Prøvere

Må bare legge det inn her også Jeg har testet positivt!
Utrolig at vi skulle få det til å klaffe nå bare en mnd unna IVF-behandling
Håper bare det klorer seg fast inni der nå da

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:33   #349
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Utrolig at vi skulle få det til å klaffe nå bare en mnd unna IVF-behandling

Typisk, for da senker man skuldrene Samme skjedde ei veninne av meg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 18:31   #350
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Må bare legge det inn her også Jeg har testet positivt!
Utrolig at vi skulle få det til å klaffe nå bare en mnd unna IVF-behandling
Håper bare det klorer seg fast inni der nå da

Grattis!!!

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no