Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening og lavkarbo...

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-06, 00:11   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Trening og lavkarbo...

Er det en sammensetning som er like naturlig som lite kalorier + trening?

Føler meg litt dum her ja, men jeg gikk jo på lavkarbo i tre strenge måneder for 1 år siden, jeg trente ikke èn gang på den tiden, men gikk ned 10 kg da.
På Grete Roede og andre lav-kalori dietter så er jo trening SVÆRT vesentlig. Er det like viktig her?
For hovedgrunnen min tidligere var at jeg ikke hadde tid. Men nå er jeg ikke student lengre, og har bare jobb noen dager i uka. Har en god del tid til å trene, og det har jeg gjort en god del de siste månedene (med liiiitt unntak da )

Jeg liker å trene egentrening på treningsenter (sykling, tredemølle og stepmaskin) og av og til aerobic.

Er det like bra å trene når man går på lavkarbo, som når man går på Grete Roede? Skjønner jo at å trene skal godt gjøres å være negativt da... Men må jo lure liiiitt, når jeg knapt rørte meg i tre måneder, og gikk ned 10 kg.

  Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 10:26   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Trening og lavkarbo...

Jeg har begynt å trene nå på Elixia og det er så deilig! men hvis jeg har spist veldig lite karber så er det litt tyngre syns jeg...så det er vel individuelt. men det kan vel aldri bli feil å trene! Prøvd pilates?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 16:10   #3
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av luringen

Prøvd pilates?

Jada, har vært på treningssentret med en økt der, og har en DVD. Men synes bare ikke at det er så kjempemorsomt egentlig

  Svar med sitat
Gammel 04-04-06, 16:20   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Trening og lavkarbo...

Sitat:

Er det like bra å trene når man går på lavkarbo, som når man går på Grete Roede? Skjønner jo at å trene skal godt gjøres å være negativt da... Men må jo lure liiiitt, når jeg knapt rørte meg i tre måneder, og gikk ned 10 kg.

Trening er mindre nødvendig,men like positivt på lavkarbo som på lavkalori.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 09-04-06, 16:42   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av LindaSD

Er det en sammensetning som er like naturlig som lite kalorier + trening?

Føler meg litt dum her ja, men jeg gikk jo på lavkarbo i tre strenge måneder for 1 år siden, jeg trente ikke èn gang på den tiden, men gikk ned 10 kg da.
På Grete Roede og andre lav-kalori dietter så er jo trening SVÆRT vesentlig. Er det like viktig her?
For hovedgrunnen min tidligere var at jeg ikke hadde tid. Men nå er jeg ikke student lengre, og har bare jobb noen dager i uka. Har en god del tid til å trene, og det har jeg gjort en god del de siste månedene (med liiiitt unntak da )

Jeg liker å trene egentrening på treningsenter (sykling, tredemølle og stepmaskin) og av og til aerobic.

Er det like bra å trene når man går på lavkarbo, som når man går på Grete Roede? Skjønner jo at å trene skal godt gjøres å være negativt da... Men må jo lure liiiitt, når jeg knapt rørte meg i tre måneder, og gikk ned 10 kg.

Du vil alltid få bedre effekt av lavkarbo MED trening enn uten. På Atkins f.eks. skriver han i boka at "excercise is not an option" - dvs. trening er ikke noe man kan velge. Man må/skal holde seg i aktivitet. Dette står i smatlige originalutgaver av Atkins. At oversettere ikke ahr fått det med seg er bare en av feilene de har gjort. Mange tar av uten å trene og det er en ubredt misoppfatning at trening er helt unødvendig på Atkins (igjen - på grunn av mangelfull norsk oversettelse). Det er en av de vanligste grunnen til stagnasjon - manglende trening. De som begynner åtrene eller øker treningsmengden noe får som regel igjen for det med at kiloene og/eller centimeterne forsvinner.

Torkil med Ketolysekuren sier 30 min spasertur eller mild trening om du er utrent og ikke har trent fra før. Er du allerede godt trent må du kjenne etter hva kroppen din klarer på 15 karber pr dag. På 20-25 eller mer bør man orke en normal treningsøkt når karbeabstinensen har gitt seg. (De første 14 dagene kan man være litt ømfintlige og bli svimmel om man tar for hardt i, da skal man stoppe opp og ikke presse seg - det kan være farlig.)

Så tren i vei du, det hjelper på muskelvekst, som igjen gir bedre forbrenning !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 01:33   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening og lavkarbo...

En av grunnene til at min trening har stagnert er at jeg synes det er tungt å trene hardt på lavkarbo. Blir utkjørt mye tidligere enn på lavkalori. Da jeg begynte med lavkarbo var jeg i starten av et opptreningsprogram for jogging. Jeg hadde da 3-3 gløping i 2 X 30 min og det gikk fint helt til jeg krympa karbene til 20 pr dag. Da møtte jeg veggen. Var tom etter bare 20 min på tredemølla. Så intensiv trening er ikke noe for lavkarbere tror jeg. Da er det vel bedre med lavintensive greier som stavgang og sykling i moderat tempo. Men hva vet jeg.. Kanskje noen sikkelige topptrente gerilljatrenere her som klarer å yte maks selv på få karber. Dersom de finnes vennligst legg ut oppskrift på lange "harde" økter med få karber.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 01:43   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Trening og lavkarbo...

Jeg klarer ikke trene intensivt på 20 eller 30 gram karber eller mindre, daglig. Men jeg klarer det på 50+ karber daglig. Da jeg lå på 60 gram en periode fikk jeg en UTROLIG energi og svære tunge meg LØP opp trappene i vårt forrige hus som ingenting. Uken før krøyp jeg opp, med 2-3 pauser.

Så det er jo veldig individuelt hva som passer for hver enkeltes kropp. Min kropp klarer IKKE å utfolde seg maksimalt på under 50 gram karbo daglig, har jeg merket. Så jeg prøver å ligge på rundt det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 10:35   #8
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Trening og lavkarbo...

Jeg bare lurer på om det andre som har gjort samme erfaring som meg på lavkarbo: en vanvittig økning i makspuls på lavkarbo, sammenlignet med tidligere?

Jeg har i flere år syklet flere ganger i uka hver sommer, og alltid brukt pulsklokke for å kunne følge med på treningen og ikke presse meg for hardt. Jeg har såvidt begynt årets trening, og jeg vet jo at jeg når makspulsen fortere og at den er høyere i starten enn mot slutten av året, når jeg er godt trent, men denne våren med lavkarbo skjedde noe pussig: Makspulsen er mye mye høyere og varer mye mye lengre enn tidligere. Der den samme bratte bakken før utløste maksimalt 170, selv i utrenet tilstand, er jeg nå oppe i 185 på no time, og synker ikke tilbake til 'normalen' (140-150) like raskt som før. Det blir riktignok bedre og bedre for hver treningstur, men det er likevel overraskende at lavkarbo skal gi SÅ mye utslag.

Andre som har slike erfaringer?
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 11:24   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Trening og lavkarbo...

Utholdenhetstrening greier jeg ikke på lavkarbo, men styrketrening går fint

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 12:20   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening og lavkarbo...

Samma her.. Går tom så fort..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 12:30   #11
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Trening og lavkarbo...

Dette passer kanskje ikke for alle, men 2 råe egg sammen med 2 gode slurker MCT-olje gjør underverker for treningen min ihvertfall.
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 13:15   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av jankph

Dette passer kanskje ikke for alle, men 2 råe egg sammen med 2 gode slurker MCT-olje gjør underverker for treningen min ihvertfall.
Jan.

Det der er i mitt tilfellen en oppskrift til et laaaaaaaaang opphold på porselenstrona..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 13:28   #13
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Trening og lavkarbo...

Jeg synes ikke at det er noe problem å ha hardtrening når en er på atkins induksjon, med ca 20g kh per dag.. Men klarer ikke to harde økter etter hverandre. Bør ha en dag med rolig trening mellom..

Eneste jeg merker er at dersom jeg ikke fikk i meg nok karber dagen før, under 15g, så har jeg problemer med å komme i gang.. Ellers kan jeg annbefale å spise et karborikt mellommåltid eller liknende før treningsøkten, eller å spise noe rett etter. Da slipper i alle fall jeg å dette helt "i do" .

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 15:12   #14
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Det der er i mitt tilfellen en oppskrift til et laaaaaaaaang opphold på porselenstrona..

Mulig det er noe 'galt' eller kanskje heller 'rett' med tarmsystemet mitt, men jeg har abslutt ingen mage-/tarmproblemer med MCT-olje, og glad er jeg for det.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 20:18   #15
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Trening og lavkarbo...

Pleier å spises en halv banan før trening. Funker som bare det. Dersom jeg ikke gjør det går jeg tom halvveis i treningen, blodsukkeret detter og jeg blir svimmel. Etterpå er det kjempetungt å bli ferdig med resten av programmet. Derfor tenker jeg at det er bedre med en halv banan og full pupp på trening enn at treningen gjøres halvveis..

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 20:28   #16
Hennie
Juniormedlem
 
Hennie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 39
Innlegg: 28
Hennie er på en erverdig vei

Sv: Trening og lavkarbo...

Hei på dere, la merke til den interessante samtalen deres. Må si jeg også fikk bemerkelsesverdig bede utholdenhet med lavkarbo. Følte meg så lett da jeg løp, helt utrolig. Og forresten,, hvordan spiser man rå egg??? oppskrift..? og er det sunt??

Hennie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-06, 22:02   #17
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Hennie

Og forresten,, hvordan spiser man rå egg??? oppskrift..? og er det sunt??

Knekk et egg i et vanlig glass, rør litt med en gaffel, drikk. Sunt...? Tja, det påstås at protein er best i rå og ikke i stekt/kokt tilstand. Ikke vet jeg, men hvorfor skulle det ikke være sunt?

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 01:28   #18
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening og lavkarbo...

Vanligvis har ikke jeg heller problemer med mct'en. Men dersom jeg tar to doser på en gang går det gæli.. Og råe egg er brekkmiddel for meg..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 13:16   #19
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

råe egg er brekkmiddel for meg..

¨

prøvde en gang rått egg med udos oppi. aldri mer sier jeg, da skulle jeg tatt godt betalt

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 00:18   #20
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trening og lavkarbo...

Råe egg i smoothies går jo kjempebra da. Kjenner ikke at det er egg der

  Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 00:31   #21
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Trening og lavkarbo...

Mine erfaringer med styrketrening i ketose er at første settet per øvelse går nesten som før. Resten av settene har jeg ikke mye trykk.
Gangsperre/stivhet kom i overkant av 12 timer etter trening, mot 24-48 på "høykarbo". Stivheten forsvant også raskere. Ble restitusjonen bedre? Kanskje, men kan ikke si noe sikkert.

Ved å øke ut av ketose, omkring 100 karbo om dagen, fikk jeg veldig mye mer å gi på treningene.

Jeg har valgt en middelvei pga dette, det faktum at jeg ikke er overvektig, og at jeg fikk hodepine i ketose. På treningsdager spiser jeg derfor karbo.. Mens andre jeg trener med sliter i å få i seg nok proteiner, sliter jeg med å få i meg nok karbo litt komisk..

Det kan nevnes at når man bikker et knekkpunkt i karboinntak, kan man fort bli søtsugen og hive i seg mye drit i svake øyeblikk.

kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 02:11   #22
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: Trening og lavkarbo...

Dette var intressant lesing!
Har ikke valgt noe retning innen lavkarbo ennå, men trener endel (spinning 45minx3 i uka, styrke 60minx2-3 i uka, samt crosstrain og powerwalke x fler i uka).

Ønsker å opprettholde spinningen iallefall, men det ser ut som det kan by på problemer. Hadde litt treningsfri i sommer. De 2 første timene på spinningen ble jeg matt, energiløs, svimmel og kvalm. Snakket med en PT (personlig trener) med kostekspertise. Han mente at 1 skive med brød var alt for lite karber før trening, og at dette var grunnen til min fysiske reaksjon.
Har dere noe innspill her til løsningen min?
(Nb: Husk jeg har ikke valgt noe retning ennå, og svarene vil farge noe av på mitt valg)

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 07:30   #23
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og lavkarbo...

Problemene på trening kommer av at du ikke har lært kroppen å forbrenne fett enda. En annen ting som spiller inn er at du er vant til å trene og prøver derfor å prestere det samme som før sommeren. På spinning er det du som bestemmer intensiteten, ikke instruktøren.
Istedenfor brødskive før trening skal du spise en skje med olje eller tre skjeer med fløte, for å få igang fettforbrenningen. Du vil ikke yte noe mer med dette men du vil bli mer utholdende. ønsker du å yte maksimalt skal du spise karbohydrater kvelden før trening/konkuranse.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 15:41   #24
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: Trening og lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Problemene på trening kommer av at du ikke har lært kroppen å forbrenne fett enda. En annen ting som spiller inn er at du er vant til å trene og prøver derfor å prestere det samme som før sommeren. På spinning er det du som bestemmer intensiteten, ikke instruktøren.
Istedenfor brødskive før trening skal du spise en skje med olje eller tre skjeer med fløte, for å få igang fettforbrenningen. Du vil ikke yte noe mer med dette men du vil bli mer utholdende. ønsker du å yte maksimalt skal du spise karbohydrater kvelden før trening/konkuranse.

Takk for tipset!
Og dette er vel forenlig med de fleste lavkarbo-diettene, ikke sant?
Men du mener at med olje og fløte inntak er man mer utholden og har mer energi til å yte ved vanlig lavkarbo-diett - men ikke maksimalt, som f.eks m karboinntak kvelden før?
Hvilken type karbohydrater/matvarer tenker du på da?

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 05:47   #25
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening og lavkarbo...

Du har forstått det BBB. De beste karbohydratene kommer fra Havre, selv foretrekker jeg müsli fra coop, den i plastpose. Havregrøt er også meget bra men da skal det være lange og langkokte. Både på grunn av smak og GI. Nøtter og mandler er også bra men ikke så mye frukt fordi fruktsukker går rett til fettlagring.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 16:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 23:30
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 20:18
trening og lavkarbo eipa Trening 5 13-10-04 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no