Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Ansiktshår

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-11, 18:47   #1
almabowie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 5
almabowie er på en erverdig vei

Ansiktshår

etter å ha begynt på lavkarbo (én uke nå) så har jeg merket at håret på legger og andre steder vokser mye fortere enn vanlig. har generelt fått mer hår på legger, armer osv. til og med rundt puppene og i ansiktet. hva er det som gjør det? og hvordan kan jeg eventuelt stoppe det? vil det gå vekk etter en stund på lavkarbo eller vil det bare komme mer og mer?

takker for svar!

litt redd... har aldri hatt problemer med så mye hår i ansiktet før..

almabowie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 18:48   #2
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ansiktshår

Når du sier det, så lurer jeg på om jeg kanskje er enig? Det vokser kanskje fortere? Håper noen kan svare?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:59   #3
Aero
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
Aero er på en erverdig vei

Sv: ansiktshår

Hadde også økt hårvekst den første tiden på LCHF kosthold. Nå etter snart 5 mndr har det faktisk blitt mye mindre hårvekst i ansiktet (hadde både sjegg og bart).
Årsaken tror jeg kan være at hormonene mine har kommet i balanse.
Så det er absolutt håp. Lykke til.

Aero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 21:41   #4
Ueland
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 36
Ueland er på en erverdig vei

Sv: ansiktshår

En uke? Mistenker at det nok bare er placebo-effekt Eller tenker noen andre noe annet?

__________________


Ueland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 21:43   #5
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ansiktshår

Så ikke at det bare var snakk om en uke! Jeg ville gitt det litt mer tid før jeg kunne sagt noe om det var pga lavkarbo eller om det bare er ingenting. Tror ikke kroppen har omstilt seg til lavkarbo ennå etter kun en uke!

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 21:49   #6
almabowie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 5
almabowie er på en erverdig vei

Sv: ansiktshår

ja kan godt hende jeg innbiller meg det.. men at jeg i det hele tatt legger merke til hårveksten selv uten å ha lest om at det er ganske vanlig her inne (og blitt paranoid hehe) er jo litt merkelig. men jeg gir det litt mer tid så får vi se

almabowie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 02:42   #7
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: ansiktshår

Opprinnelig lagt inn av Ueland, her.

En uke?


Så fort skjer det ikke endringer!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 06:48   #8
almabowie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 5
almabowie er på en erverdig vei

Sv: ansiktshår

hehe ok. men kan det hende at det er det nye / økte inntak av Vitamin B? Har aldri spist så mye egg og melkeprodukter som jeg gjør nå..

almabowie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 08:39   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ansiktshår

Ansiktshår på damer har ofte med hormonendringer å gjøre .Jeg tviler sterkt på at det er lavkarboen (etter kun en uke) som har forårsaket endringen. Derimot så kan faktisk forhøyet insulin gi økt testosteron/androgen og dermed mer enn normalt med ansiktshår.

Om du leter på engelske fora ser man faktisk at flere rapporterer om mindre uønsket ansiktshår etter en (lengre) periode på LCHF. Mulig at det ofte blusser opp først for så å reduseres?

Det sm er viktig å følge med er om det også er andre tegn på hormonell ubalanse - som f.eks uregelmessig periode. I så fall kan det være greit å ta en tur innom legen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 08:58   #10
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ansiktshår

hm....... bare en liten tanke... kan det vere at dere som er plaget med dette spiser mye soyaprodukter? Har nemlig lest en plass (husker ikke helt hvor) at dette kan påvirke hormonene.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 09:07   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ansiktshår

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

hm....... bare en liten tanke... kan det vere at dere som er plaget med dette spiser mye soyaprodukter? Har nemlig lest en plass (husker ikke helt hvor) at dette kan påvirke hormonene.

Der sier du noe. Soya er ikke helt bra i store mengder, nei.

1) Den kan senke stoffskiftet (bremser ned skjoldbruskkjertelen).
http://www.lommelegen.no/833209/soya...vt-stoffskifte
(Forhøyet østrogen er et problem dersom man har stoffskifteproblemer da østrogen i seg selv virker dempende på stoffskiftet vil også østrogenhermende stoffer ha samme negative virkning.)
2) Den oppfører seg som en østrogenhermer. DVS at den likner østrogen i kroppen. Men ikke helt ...
http://www.lommelegen.no/841410/soya...fytoostrogener

Dog, jeg ser ikke helt sammenhengen med uønsket hårvekst ... kun med generell hormonell ubalanse.

PS - nå mener jeg at info fra lommelegen skal - som mange andre sider - leses med skeptikerbriller på. Men de kan også være et godt utgangspunkt for å lære nok til å lete etter mer informasjon da de sjelden inneholder kontroversiell viten.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 09:15   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ansiktshår

Konklusjonen her må dere ta med en klype salt, da det er gammel og kanskje litt rusten tilegnet informasjon; MEN -Mange som har pcos har også østrogendominans, ettersom østrogen dannes i kroppsfettet, og mange med pcos har overvekt. For å balansere produserer kroppen dermed for mye tesosteron for å holde tritt med hormonnivået ellers i kroppen, og det er da man ser ting som økt ansiktsbehåring, håravfall på hodet, økt abdominal fedme etc. Jeg testet i alle fall positivt både på forhøyet østrogen- og testosteronnivå, samt andre hormonelle ubalanser. Flere år med lchf og behandling av metformin har i hvert fall gjort meg symptomfri på pcos, og dermed ting som uønsket behåring har dempet seg veldig. Jeg hadde seriøse kåttiser. Heldigivs er jeg lys blond, så de var ikke så synlige, derimot var de tre fire cm lange hakehårene som plutselig dukket opp, pluss et og annet værhår ikke særlig lekkert i rett belysning.

Sier ellers som de andre at det umulig kan være på grunn av kostholdet, på så kort tid.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:45   #13
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Ansiktshår

Jeg måtte gå se i speilet etter å ha lest tråden. Mindre med lyse hår/dun i ansiktet, men mer nedover halsen (bare dun altså). Men de svarte jævlene som dukker opp under og rundt haken kommer sånn like regelmessig

Det under armene vokser sparsomt og sakte, også på beina syns jeg. Greit nok det

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:50   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ansiktshår

Så flott at du kommer på banen med førstehåndskunnskap, Photobscura. Takker og bukker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:08   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ansiktshår

Kan det være endringer i hudfargen som gjør hårene tydeligere? Jeg inbiller meg alltid at jeg har mer bart på sommeren, men det er bare fordi den syns bedre når jeg er brun

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:25   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ansiktshår

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Så flott at du kommer på banen med førstehåndskunnskap, Photobscura. Takker og bukker.

Bare hyggelig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 09:19   #17
Zaphie
Juniormedlem
 
Zaphie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bodø
Alder: 51
Innlegg: 17
Zaphie er på en erverdig vei

Sv: Ansiktshår

I starten av kostholdsomleggingen blir jeg fortalt jeg kan få hodepine etc fordi kroppen er i endring.

Gjelder nok hår også. Jeg håper også det blir mindre... Hååpe håpe

Zaphie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for livet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no