Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Olivenbladekstrakt og MSM

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-12, 10:22   #1
yoga
Juniormedlem
 
yoga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
yoga er på en erverdig vei

Olivenbladekstrakt og MSM

Jeg har nettopp begynt på en kur med de nevnte tilskuddene pga lekk tarm. Er det noen som har noen erfaring med disse tilskuddene?

Tok de to første rundene i går, og jeg har ligget med hete-/svettetokter i natt, noe jeg mistenker er pga dette.

yoga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk) Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 11:08   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Olivenbladekstrakt og MSM

Jeg har brukt olivenblad ekstrakt.. Far bruker MSM..

Hvorfor vil du ta dette?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 11:17   #3
yoga
Juniormedlem
 
yoga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
yoga er på en erverdig vei

Sv: Olivenbladekstrakt og MSM

Grunnen til at jeg tar dette er at jeg har fått "påvist" lekk tarm, og har begynt på en mikrobeoppretningskur med Olivenbladekstrakt, MSM og NSD Probiotic.

yoga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk) Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 11:26   #4
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Olivenbladekstrakt og MSM

Jeg bruker MSM hele tida, og har brukt olivenbladekstrakt i perioder. Har ikke opplevd noen problemer, og disse tilskuddene skal være temmlig trygge slik jeg har forstått det, men jeg er ingen lege.

Det eneste jeg kan tenke meg som grunnen til svettinga, er at olivenbladekstraktet har begynt å drepe en god del bakterier eller sopp eller hva det nå er, og kroppen har fått det travelt med å kvitte seg med avfallsstoffene. Men som sagt, er jeg ingen lege eller ekspert.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 11:37   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Olivenbladekstrakt og MSM

Opprinnelig lagt inn av yoga, her.

Grunnen til at jeg tar dette er at jeg har fått "påvist" lekk tarm, og har begynt på en mikrobeoppretningskur med Olivenbladekstrakt, MSM og NSD Probiotic.

Det er mulig det er en herxheimer/dieoff reaksjon du har fått.. Vist du føler deg dårlig i dag kan du ta medisinsk kull (sånn som brukes ved overdoser.. kjøpes på apotek), det demper reaksjonen.

Jeg ble skikkelig dårlig første gang etter å ha tatt 15 dråper GSE, tok 8 kull tabletter og det roet seg. Så begynte jeg med 3 dråper og trappet rolig opp

Du kan også vurdere GSE (citrosept), det er veldig effektivt mot bakterier. Samt unngå sukker o.l. det tror jeg nok du gjør

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 11:56   #6
yoga
Juniormedlem
 
yoga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
yoga er på en erverdig vei

Sv: Olivenbladekstrakt og MSM

Takk for svar!
Da avventer jeg dagen og dag for å se om jeg får liknende reaksjoner.

kamp: jeg ser du har slitt med candida. Har kostholdsendringer og bruk av ulike tilskudd, deriblant GSE, hjulpet på dette?

yoga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk) Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:33   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Olivenbladekstrakt og MSM

Opprinnelig lagt inn av yoga, her.

Takk for svar!
Da avventer jeg dagen og dag for å se om jeg får liknende reaksjoner.

kamp: jeg ser du har slitt med candida. Har kostholdsendringer og bruk av ulike tilskudd, deriblant GSE, hjulpet på dette?

Ikke candida men fått påvist andre ting som respondere på lignende behandling. Dessverre blir jeg ikke helt kvitt det (siden kroppen min lager stoffene selv) men jeg blir mye bedre. GSE har god effekt hos meg i forhold til magen.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no