Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

melon

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-05, 23:07   #1
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

melon

I southbeachboka mi stod det en melon under jamaten etter uke to.. Hvis ikke jeg husker helt feil... Hvilken melon er det?? Er det Galia?? Greier ikke å finne boka mi... Så tenkte knaskje noen her kan svare meg...
På forhånd takk..
Tjo hei!!

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 07:43   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nå vet jeg ikke hvilken melon det er snakk om, men det er ihvertfall ikke vannmelon. Den bør du styre unna.

  Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 08:11   #3
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Heisann matgal!

Cantaloupe-melon står oppført som ja-mat, vannmelon står på nei-listen og ellers står det ingenting om andre typer meloner. Du får holde deg til Canaloupe da

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 13:48   #4
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av marianne

Heisann matgal!

Cantaloupe-melon står oppført som ja-mat, vannmelon står på nei-listen og ellers står det ingenting om andre typer meloner. Du får holde deg til Canaloupe da

Åååå... Trodde det var Galia skjønner du... Men Cantaloupe og Galia er helt like.. Sånn utseende messig.. Og smaksmessig.. Det er bare at Galia er mindre.. Og da er den mye lettere å håndtere.. For de andre er så store.. Og da kan jeg finne på å spise litt for mye.. Hvis ikke blir den jo gammel/råtten.. Og det hadde jo vært krise... Hehehe...

Er det noen som vet karbe innholdet på Galiamelon da?? Anyone??

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 17:58   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

(jeg tror at Cantaloupe og Galia-melon har samme latinsk navn, og er derfor i nær familie med hverandre. Kan kanskje ikke være så veldig farlig å spise dem da. Det er jo bare vannmelon som står på nei-listen) hysj!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 20:30   #6
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av marianne

(jeg tror at Cantaloupe og Galia-melon har samme latinsk navn, og er derfor i nær familie med hverandre. Kan kanskje ikke være så veldig farlig å spise dem da. Det er jo bare vannmelon som står på nei-listen) hysj!

Takk...

Hehe.. Skal ikke si det til noen jeg...

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 20:37   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hmm er det EAT eller S.B du følger? For de to diettene er jo veldig forskjellige.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 20:47   #8
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hmm er det EAT eller S.B du følger? For de to diettene er jo veldig forskjellige.

Det er Eat.. Gikk på SouthBeach en gang for lenge lenge siden........ Sånn før jul.. Hehe..
Men jeg tenkte som så at hvis den stod på jamat der, så betyr jo det at det ikke kan være den værste frukten å spise for meg nå heller.. Og spiste den en del da, og ble helt forelska i Cantaloupe (eller hva den het for noe) melon.. I det siste har den melonen vært så sprø.. Opplever at den er umoden på en måte.. Så prøvde jeg en som lå ved siden av, som så helt lik ut, bare i liten.. Og den smakte sånn som den andre skal etter min mening.. Så plutselig lurte jeg på om det var den det stod om i sbboka.. For jeg har alltid sagt "ett eller annet gan can greier melon" når jeg har prøvd å si hva den heter... Hehe...
Så sånn var det...

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 20:56   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ÅÅja. Melon er snaddermat.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 21:05   #10
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Iset

ÅÅja. Melon er snaddermat.

I know!!! *slurp*
*løper til kjøleskapet og henter galiamelonen*

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no