Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hvem er vi EGENTLIG????

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-04, 20:15   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk
Smile

Hvem er vi EGENTLIG????

Det slo meg en tanke i dag.... Blandt de vakre høstkledde fjellene i sogn... Skjer mye konstruktivt der...

Stadig vekk hører vi folk si: Jammen, det er jo ikke sånn jeg egentlig er...
Spesielt når vi skryter av hvor flinke de er eller hvor godt vi synes om dem...

For egentlig så er de ganske håpløse... og fæle og sinte osv...

Og om vi sier til noen at de er jo pene, så får vi gjerne til svar at vi har jo ikke egentlig sett hvordan de ser ut... Sånn som de gjør når de står opp om morgenen vet dere... gjerne som litt forkjøla også...

Hvorfor er det slik at folk tror at den ene lille negative siden av dem, er den egentlige store fulle sannheten og alt annet bare er skuespill?

I utgangspunktet så er vi jo fantastisk flotte mennesker allesammen, med små og store særegenheter som gjerne ikke er så store eller ille som vi selv skal ha det til...og det er heller ikke sikkert at det vi ser på som negativt blir sett på som negativt av andre heller...

For når vi ser på små babyer, så er jo den egentlige delen av dem at de er vakre små fantastiske skapninger. også har de en del av seg som gjør dem kravstore, men det ligger jo i deres natur... Og det synet synes jeg vi kan ta med oss og se på oss selv også... Det ligger i vår natur å bli sinte av og til og å være triste, og det er bare en liten del av hvem vi er, og ikke hvem vi egentlig er...

Ta vare på dere selv, dere er fantastiske, husk det!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-09-04, 14:18   #2
volcanus
Gjest
 
Innlegg: n/a
Thumbs up

det synes jeg var en veldig fin tanke .

er synd det skal være sånn, dette kan kanskje komme av kulturen vi har,janteloven(du skal ikke tro du er noe.. osv), og ennå mer at vi har et såpass kroppsfiksert samfunn der vi nærmest tilber det "perfekte".

  Svar med sitat
Gammel 01-10-04, 12:38   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Lise

Du har så helt rett , vi har så ofte lett for å glemme enkelte sider ved oss.

Eller skal jeg si det på en annen måte. Vi blir av og til litt lei av det samme gamle fjeset, kroppen hele oss...akkurat som med maten . Matleie. Har lyst på noe annet, være litt anderledes. Ikke er vi flinke til å ta i mot ros heller, så da må vi på en måte forklare hvorfor vi er så lei oss selv, når de andre ikke kan se det. Ikke alle er lei røkelaks på samme tid ...men mat trenger vi...

Lise takk for at du minner oss på at vi faktisk er enestående og fine mennesker som noen trenger

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 01-10-04, 14:26   #4
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Lise


For når vi ser på små babyer, så er jo den egentlige delen av dem at de er vakre små fantastiske skapninger. også har de en del av seg som gjør dem kravstore, men det ligger jo i deres natur... Og det synet synes jeg vi kan ta med oss og se på oss selv også... Det ligger i vår natur å bli sinte av og til og å være triste, og det er bare en liten del av hvem vi er, og ikke hvem vi egentlig er...

Ta vare på dere selv, dere er fantastiske, husk det!

Så sant, så sant Lise!

God Helg!!!

__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 01-10-04, 15:38   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Talking

Perfeksjonisme

Opprinnelig lagt inn av volcanus

det synes jeg var en veldig fin tanke .

er synd det skal være sånn, dette kan kanskje komme av kulturen vi har,janteloven(du skal ikke tro du er noe.. osv), og ennå mer at vi har et såpass kroppsfiksert samfunn der vi nærmest tilber det "perfekte".

Jeg tror du nærmer deg svaret på spørsmålet her, ja. Det er vanskelig å føle seg bra nok, for kravene som stilles til å være perfekt, er enormt store. Det har vel noe å gjøre med at vi lever i en rik del av verden, hvor vi stadig skaper oss nye behov etterhvert som de grunnleggende behovene er dekket.

Jeg tror også at det enorme informasjons-samfunnet vi lever i, gjør at vi hele tiden har opplysning om hvordan vi kunne/burde hatt det. Tenk på alt man kan kjøpe for penger i dag; kropp, ansikt, livsstil i tillegg til enorme materielle verdier.
Man leser/hører fra media HVER DAG (hvis man leser aviser) om: sånn får du den perfekte kropp, helse, interiør, garderobe, sex, forhold, kosthold!, ferien osv.

Ikke bare-bare å leve i den velstående delen av verden heller. På store undersøkelser om folks følelse av lykke, kommer veldig mange fattige land bedre ut enn oss.

Apropos perfekt - jeg sitter nå også og skriver på min MUP - og DER er det mye perfeksjonisme ute og går...huff og huff! Må endres!

Ha en rik kveld!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvem hoppet lengst? Summer Trening 2 30-01-05 14:27
Hvor mange karbohydrater er det egentlig i 6,5 dl salat? Kalorine Induksjonen 1 29-07-04 20:23
Hvem? MHM Generell diskusjon 4 14-04-04 14:25
Hvem? HP Generell diskusjon 7 24-03-04 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no