Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Ny på SB!

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-09, 16:30   #1
tinemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 2
tinemor er på en erverdig vei

Ny på SB!

Heisann!
Jeg har akkurat fylt 30 og har en liten jente på 8 mnd. Det blir dessverre ikke like mye trening som jeg er vant med og har derfor lyst å gå ned noen kilo gjennom endret kosthold. Havnet på lavkarbo og SB av den grunn at jeg ikke har lyst å få i meg store mengder av det usunne fettet. Med meg på lasset har jeg fått min samboer :-) Som også har noen velværekilo for mye... Vi er altså på dag 1 og jeg har noen spørsmål i den forbindelse - hvis det er noen her, da...

Nøtter - teller dagsrasjonen for nøtter som mellommåltid? Eller er dette lov å spise utenom de tre hovedmåltidene og mellommåltidene?

Hvordan er det med hermetiske grønnsaker, eks asparges og champignon? Noen som har brukt det i stedet for ferske?

Vi skal snart ha middag og jeg er DØDSsulten for å si det mildt. Har jeg spist for lite til lunch da? Eller er det vanlig bli sulten i begynnelsen? Det er ikke trang etter søtsaker - rett og slett utsultet :-)

Dere som har erfaring med SB - har dere fulgt boken og oppskriftene der eller har dere tatt utg.pkt i ja- og nei-listen i de ulike fasene...?

Hilsen Tinemor.

tinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:36   #2
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Ny på SB!

Heisann!
Jeg har akkurat fylt 30 og har en liten jente på 8 mnd. Det blir dessverre ikke like mye trening som jeg er vant med og har derfor lyst å gå ned noen kilo gjennom endret kosthold. Havnet på lavkarbo og SB av den grunn at jeg ikke har lyst å få i meg store mengder av det usunne fettet. Med meg på lasset har jeg fått min samboer :-) Som også har noen velværekilo for mye... Vi er altså på dag 1 og jeg har noen spørsmål i den forbindelse - hvis det er noen her, da...

Nøtter - teller dagsrasjonen for nøtter som mellommåltid? Eller er dette lov å spise utenom de tre hovedmåltidene og mellommåltidene?
Det har jeg aldri reflektert over, egentlig. Jeg har spist dem i tillegg uten at det har ødelagt.

Hvordan er det med hermetiske grønnsaker, eks asparges og champignon? Noen som har brukt det i stedet for ferske?
Både hermetiske og frosne grønnsaker funker utmerket, men pass på laken de ligger i. Jeg skyller den alltid av.

Vi skal snart ha middag og jeg er DØDSsulten for å si det mildt. Har jeg spist for lite til lunch da?
JA!
Eller er det vanlig bli sulten i begynnelsen? Det er ikke trang etter søtsaker - rett og slett utsultet :-)
Jeg var også utsultet i begynnelsen. Det går over, men det er ikke riktig. Men husk at du skal spise deg "passe mett". De porsjonsstørrelsene i oppskriftsdelen av boka er helt på tur. En dag er to egg en porsjon og dagen etter er det 4 samt havregryn. Nei, kjenn på magen din heller.

Dere som har erfaring med SB - har dere fulgt boken og oppskriftene der eller har dere tatt utg.pkt i ja- og nei-listen i de ulike fasene...?
Jeg må lage min egen mat i min egen rekkefølge, så jeg tok litt utgangspunkt i menyen i fase 1 da jeg begynte, men stokket om på dager og måltider, om du skjønner hva jeg mener. Jeg har også investert i denne fra Amazon (kr 150 eller noe, da dollaren var litt billigere):


__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 10:51   #3
tinemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 2
tinemor er på en erverdig vei

Sv: Ny på SB!

Takk for oppklarende svar, Martefie :-)
Greit å få gode vaner fra dag 1 av opplegget!
Igjen takk

tinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no