Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Krampe med magnesium?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-09, 22:30   #1
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Krampe med magnesium?

Er det noen som opplever kramper selv om de tar magnesium? Har tatt det i 8 dager nå, om kvelden før jeg legger meg... De siste nettene har jeg hatt kramper i leggene og under føttene. Jeg har ikke hatt slike kramper siden jeg gikk på ppiller, og jeg hater å våkne av krampe. Våkner gjerne i det den setter seg, akkurat for sent til at jeg klarer å forhindre bevegelsen som utløser krampa

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:34   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

hvor sterke er magnesiumtablettene du bruker da?

Det er lurest å ta de om kvelden

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 23:20   #3
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

hvor sterke er magnesiumtablettene du bruker da?

Det er lurest å ta de om kvelden



er 300mg, og jeg har tatt de om kvelden.

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 23:35   #4
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Krampe med magnesium?

Kanskje du skal prøve å doble dosen en stund?

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 23:39   #5
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Krampe med magnesium?

http://www.nettdoktor.no/ernaering/v.../magnesium.php

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 10:35   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

er 300mg, og jeg har tatt de om kvelden.

Det kan være lurt å doble dosen en ukes tid, for å få fyllt opp litt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 11:02   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Krampe med magnesium?

Så lenge du ikke har problemer med nyrene så er det lite fare for overdose, ta dobbel dose en stund framover om ikke trippel.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 11:09   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

Jeg tar alltid 600mg om kvelden, men merker innimellom at jeg nok kunne ha gått opp til 900mg.
Når det nærmer seg leggetid og tid for kveldsmedisiner, merker jeg at beina begynner å krible!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 11:32   #9
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Krampe med magnesium?

Jeg har fått skjelvinger i overkroppen, særlig armene. De har kronisk små ristinger

Jeg tar en multivitamin om kvelden. Den ser jeg inneholder 75mg magnesium. Kanskje jeg bør ta 2 tabl selv om det står på glasset at man bare skal ta en?

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 11:34   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Sophie, her.

Jeg tar en multivitamin om kvelden. Den ser jeg inneholder 75mg magnesium. Kanskje jeg bør ta 2 tabl selv om det står på glasset at man bare skal ta en?

Siden dette også inneholder mye annet ville jeg ikke tatt dobbelt opp av alt. prøv med et tilskudd som bare inneholder magnesium ved siden av.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 11:38   #11
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden dette også inneholder mye annet ville jeg ikke tatt dobbelt opp av alt. prøv med et tilskudd som bare inneholder magnesium ved siden av.

Takk, da får jeg kjøpe dette

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 12:49   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

Jeg måtte opp i 600 i en overgangstid da hjertet klappet hardt en periode uten grønnsaker. Etter et par uker kunne jeg gå ned til 300 igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 19:20   #13
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Krampe med magnesium?

Hmmm... Får prøve 600mg ei ukes tid og se om det blir bedre da... Det rare er at jeg ikke hadde så mye tendens til krampe før jeg begynte å ta magnesium...

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 20:07   #14
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Sophie, her.

Jeg har fått skjelvinger i overkroppen, særlig armene. De har kronisk små ristinger

Jeg tar en multivitamin om kvelden. Den ser jeg inneholder 75mg magnesium. Kanskje jeg bør ta 2 tabl selv om det står på glasset at man bare skal ta en?

Jeg kjøpte i dag magnesium som inneholder 400 mg. Bør jeg starte med en av disse eller to? Tar i tillegg mulitvitamin som beskrevet over.

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 20:59   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Krampe med magnesium?

Begynn med en. Du kan nok fort få litt trøblete mage om du begynner med for høy dose. (du kan få svart avføring, men det er vanlig!)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 17:56   #16
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Krampe med magnesium?

Jeg tar 3 x 200mg per dag. Morgen middag og kveld. Null kramper

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:50   #17
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Begynn med en. Du kan nok fort få litt trøblete mage om du begynner med for høy dose. (du kan få svart avføring, men det er vanlig!)

Da har jeg i 10 dager tatt ekstra med magnesium. De første par dagene tok jeg 1 tablett ekstra (200mg) og 1 multivitamin (med 75mg magnesium)

De neste dagene har jeg tatt multivitaminen + 2tabl magnesium, tilsammen da 475mg om dagen.

Avføringen har blitt svart og rennende, det er plagsomt og spes ille når jeg sitter i kø på motorvegen på morgenen og overhode ikke har sjans til å få gått på do...

Jeg har fortsatt sjelvinger i kroppen, mest plagsomt i armer og musler rett over rompeballene. Det er småristing og sjelvinger, ingen kramper, men utrolig plagsomt. Kjennes ut som jeg skulle hatt parkinson og det forstyrrer nattesøvnen + det er vanskelig å sitte i ro i en stol, må bevege meg.

Hva gjør jeg nå? Øker eller minsker dosen?

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:56   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

Leste akkurat om en som hadde sånne skjelvinger og det viste seg å komme av B12 mangel og lavt stoffskifte.
Kanskje på tide å komme seg til legen og få tatt noen blodprøver?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:08   #19
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Leste akkurat om en som hadde sånne skjelvinger og det viste seg å komme av B12 mangel og lavt stoffskifte.
Kanskje på tide å komme seg til legen og få tatt noen blodprøver?

Isj, hakke lyst til lege...

Det er B12 i multivitaminen min, men kanskje litt lite? 9ug (ikke u, men ett tegn jeg ikke ser på tastaturet som er en u med strek ned på venstre side)

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:19   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

Det er tegnet for mikrogram du ikke finner på en vanlig pc!

B12 tas vanligvis dårlig opp fra tarmen, så har man alt for lite, må man få det i sprøyteform med noen ukers mellomrom til verdiene er fine igjen!

Du har valget da, ikke bli bedre, bli verre eller gå til legen!
Jeg vet hva jeg ville valgt!

Bestill legetime, skriv ned på en lapp det du vil ta opp og ikke gi deg før legen har gjort som du ber om! Så det så!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:28   #21
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er tegnet for mikrogram du ikke finner på en vanlig pc!

B12 tas vanligvis dårlig opp fra tarmen, så har man alt for lite, må man få det i sprøyteform med noen ukers mellomrom til verdiene er fine igjen!

Du har valget da, ikke bli bedre, bli verre eller gå til legen!
Jeg vet hva jeg ville valgt!

Bestill legetime, skriv ned på en lapp det du vil ta opp og ikke gi deg før legen har gjort som du ber om! Så det så!

Ja, du har vel rett. Jeg får bestillt meg time, problemet er at fastlegen min holder til så langt borte at hele arbeidsdagen går bort

Frem til jeg får time, ville dere anbefale meg å øke litt på med magnesium for å se om det kan hjelpe?

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:36   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er tegnet for mikrogram du ikke finner på en vanlig pc!

Joda, "alt gr"-tasten + m-tasten Så blir det sånn: µ

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:42   #23
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Joda, "alt gr"-tasten + m-tasten Så blir det sånn: µ

Må prøve...

µ

Jippi, da lærte jeg noe nytt

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:43   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Joda, "alt gr"-tasten + m-tasten Så blir det sånn: µ

Takk! Da lærte jeg noe i dag også!
Kanskje det bare er jeg som er en smule pc- analfabet!
Er litt for gammel til å ha hatt sånt på skolen og i helsevesenet er det ikke akkurat flust med pc- tilgang mange steder!
Takk igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:44   #25
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Krampe med magnesium?

Opprinnelig lagt inn av Sophie, her.

Ja, du har vel rett. Jeg får bestillt meg time, problemet er at fastlegen min holder til så langt borte at hele arbeidsdagen går bort

Frem til jeg får time, ville dere anbefale meg å øke litt på med magnesium for å se om det kan hjelpe?

Må du til lege, så må du! *streng sykepleier*

Og sliter du allerede med magen, skal du i hvert fall ikke øke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Informasjon om MAGNESIUM Areola Kosttilskudd 14 15-03-11 11:22
Magnesium sara Fysisk og mental helse 2 30-06-09 09:12
Krampe i korsryggen ... Sense Ketolysekuren 1 19-06-08 20:37
Magnesium? Skrible Eurodiett 6 03-02-08 13:29
Magnesium og Krom når? Labella Kosttilskudd 10 05-01-05 19:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no