Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 10:59   #26
Hallo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 2
Hallo er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

OG 29,5 kilo=)

Hallo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Blodtype Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 13:07   #27
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Dere som svarer i denne tråden, kunne dere også anslå sånn omtrentlig hvor lang tid det tok fra dere la om kostholdet til dere merket bedring i div. tilstander og plager?
Interessant, synes jeg!

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 13:32   #28
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Dere som svarer i denne tråden, kunne dere også anslå sånn omtrentlig hvor lang tid det tok fra dere la om kostholdet til dere merket bedring i div. tilstander og plager?
Interessant, synes jeg!

For meg begynte jeg å merke vesentlig bedring de første 2-3 mnd, noe som ble bekreftet av blodprøver.

Nå, etter 21 mnd på lavkarbo, er stoffskiftet stabilt, blodprosent og jernlager har økt, har ligget på 0-3 i jernlager og 7-9 i blodprosent de siste åra, nåer i allefall blodprosenten på svimlende 10
Migrenen min er tilnærmet borte, smerter i muskler og ledd vesentlig bedre
ME`n er også mindre plagsom, etter 5-6 år hjemme ser jeg nå mulighet til å prøve meg i jobb igjen etterhvert

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 00:13   #29
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Har ikke tatt kontroll prøver enda, men etter bare en
uke kjente jeg økt vellvære i kroppen, bedre fordøyelse å det hørtes
ikke ut så jeg hadde jordskjelv i magen :O Har også mindre sultfølelse da jeg
spiser mere regelmessig å bedre mat Etter snart 2mnd er neglene mine
blitt så utrolig fine å sterke, verken brekker eller fliser seg opp
Håret er også bedre, syns liksom det er fyldigere å jeg mister ikke like
mye hår :P Har også merket at der er mindre tannstein
Så har klærne sluttet å krympe i kleskapet Hihi

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:26   #30
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Jeg har begynt å miste mindre hår..mistet u t r o l i g mye før, da, og mister fortsatt noe, men mener det er mindre.
Og så vokser håret mitt saktere, tror jeg i alle fall...

Jeg farger nemlig håret, og håret mitt vokste superfort før, etter kun 4 uker var jeg på overtid og måtte farge ettervekst igjen, mot omtrent 8 uker for andre, visstnok. Frisøren min kommenterte også at det gikk vesentlig fortere med meg enn med mange andre kunder. Så det er jo bare positivt å slippe å farge så ofte, om dette holder seg, da. (Har gått på lavkarbo i ca 2mnd nå, så jeg har bare en runde med ettervekst å vise til..)

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:44   #31
Eve
Juniormedlem
 
Eve sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
Eve er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Blodtrykket går nedover. Var hos legen etter to uker på lavkarbo og kunne halvere medisiner. Fikk ny time etter fire uker skal se om jeg kan slutte
helt med medisiner.
Jeg var litt bekymret for om kolestrolet ville gå opp. (Det blir jo veldig mye fet mat) Legen sa at det etter hans erfaring heller gikk ned på lavkarbo.

Kan jo ikke bli bedre.

__________________
Olsokutfordringen
Eve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:13   #32
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Eksem, munnherpes, akutt tretthet (blodsukkerfall) og mageproblemer her hvertfall!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:29   #33
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Jeg er bipolar og har merket betydelig mindre svingninger, og jeg er mye mindre deprimert enn tidligere. Merket det etter cirka 4-5 måneder - humøret la seg mer eller mindre i et nøytralt spekter. Men har selvfølgelig mine "stunder" både opp og ned i spekteret.

Har én eggstokk etter operasjon i underlivet som barn, og ved kontroll i fjor vår hadde jeg 23 "perler på en snor" som legen sa. Kontroll i februar i år viste ikke annet enn en "p-sprøyte-eggstokk" som legen kalte det. Tenk det, alle er borte!

Etter 4 dager i ketose i oppstart i juli i fjor kom menstruasjon etter ufrivillig opphold på 5 måneder.

Huden min er betraktelig bedre - var ille plaget med uren hud og utslett i ansiktet. Nå kun ved sprekker - da melder de sin ankomst så og si timen etter...

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:51   #34
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Hodepine borte! Kom til å tenke på det i dag...
Hadde hodepine hver dag som fulgte meg fra jeg sto opp til jeg la meg. Hadde det ikke vært for kink i nakken og hodepine nå hadde det sikkert gått en stund til før jeg hadde kommet på det.

Fått kjempe fin hud jeg også. Merker også at humøret er stabil. Ikke så mye PMS. Mer energi og "bomullet" i hodet er borte + + +

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:08   #35
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Jeg har også veldig mye mindre hodepine! Har ikke tenkt over det før jeg leste denne tråden, men faktisk ja!
Jøss, jeg har all min tid vært plaget med ukentlig hodepine som jeg sliter med å bli kvitt, det er lenge siden jeg har kjent den altså
PMS er mye bedre, humøret er stabilt til tross og jeg er mye mindre fysen på noe søtt i forbindelse med mens.
Renere hud ja og sterkere negler, samt skjerpet smakssans hva søtt og salt angår.
Magen har det også godt merker jeg

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:32   #36
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Hos meg har jeg ikke merket noe annet enn at vekten går nedover. Har lite energi, dårlig mage og kvalme, så for meg er ikke lavkarbo best, men fortsetter jo uansett så lenge vekta minsker.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 02:12   #37
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Har også nå blitt kvitt utslettet jeg har vært plaget med siden jeg var barn,
tørre flekker på rumpe, lår å mage! Plutselig er alt borte
Er litt tørr i huden på magen eneste, men det er nesten helt sykt
at man er så vandt me utslett at man ikke merker at det forsvinner!
Kan iværtfall gå i bikini uten å være flau av utslettet lengre
(Å det MÅ være lavkarbo da jeg ikke har gjort noen annen endring en
i kostholdet siste 2årene) Har tilogmed gått på flere prednisolon
kurer uten at utslettet har rikka seg!

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:01   #38
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Jeg har også veldig mye mindre hodepine! Har ikke tenkt over det før jeg leste denne tråden, men faktisk ja!
Jøss, jeg har all min tid vært plaget med ukentlig hodepine som jeg sliter med å bli kvitt, det er lenge siden jeg har kjent den altså
PMS er mye bedre, humøret er stabilt til tross og jeg er mye mindre fysen på noe søtt i forbindelse med mens.
Renere hud ja og sterkere negler, samt skjerpet smakssans hva søtt og salt angår.
Magen har det også godt merker jeg

Signerer denne!

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:34   #39
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Forkjøla/bronkitt (kronisk av/på).

Magesmerter ifm luft.

NB: fikk irritert tarm pga for mye protein da jeg start med LK. Fikset Nå

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:11   #40
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Jeg har oppdaget at kroppen min ikke har godt av mel (samler væske, senker basaltemperaturen 0,4 grader, gir meg fortettet nese/ører og returnerer carpal-tunell-syndromet, PLUSS gir meg en masse kviser). Videre tåler ikke magen melk noe særlig (litt for mye = kviser, alt for mye = diarre). I et kosthold uten dette har jeg fin hud, fryser ikke og er mer stabil i humøret.

Jeg har også mindre tannstein nå, sjeldnere hodepine, bra mage uten luft og sterkere negler - og jeg sover bedre. Om alt kan relateres direkte til kostholdet tviler jeg vel på, men det har gjort MYE bra sammen med vitaminer og stoffskiftemedisin (for min del).

PS - kornprodukter hemmer opptak av sink, jern og andre mineraler... mens fet mat faktisk øker opptaket. Så spis fett og salat sammen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:15   #41
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hvor mange lidelser kan lavkarbo kurere?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har oppdaget at kroppen min ikke har godt av mel (samler væske, senker basaltemperaturen 0,4 grader, gir meg fortettet nese/ører og returnerer carpal-tunell-syndromet, PLUSS gir meg en masse kviser). Videre tåler ikke magen melk noe særlig (litt for mye = kviser, alt for mye = diarre). I et kosthold uten dette har jeg fin hud, fryser ikke og er mer stabil i humøret.

Jeg har også mindre tannstein nå, sjeldnere hodepine, bra mage uten luft og sterkere negler - og jeg sover bedre. Om alt kan relateres direkte til kostholdet tviler jeg vel på, men det har gjort MYE bra sammen med vitaminer og stoffskiftemedisin (for min del).

PS - kornprodukter hemmer opptak av sink, jern og andre mineraler... mens fet mat faktisk øker opptaket. Så spis fett og salat sammen.

Ikke sant?
Helsegevinsten er formidabel. Vektnedgangen rein bonus

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle? Lillemy71 Spørsmål og svar 68 30-06-10 22:21
Nybegynner - Ketolyse i forhold til psykiske lidelser? Celliselin Ketolysekuren 2 02-06-10 22:22
Hvordan kurere halsvondt uten sukker/sukkererstatning? Arnhild Generell diskusjon 15 02-02-10 13:40
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Hvor mange karbohydrater er lavkarbo? HP Spørsmål og svar 11 19-09-05 15:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no