Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Fersking

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-09, 23:38   #1
hegepege
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 1
hegepege er på en erverdig vei
Smile

Fersking

Hei!

Jeg har noen kilo for mye som jeg ønsker å kvitte meg med, og tenkte jeg skulle forsøke på en litt "lindberg" light / lavkarbo kosthold. Spiser egentlig ganske sunt i utgangspunktet, og prøver å trene 2 (noen ganger 3) ganger i uka. Har sett litt rundt på siden, og lest mange gode innlegg, men sliter forsatt litt med å finne ut hva jeg kan spise og ikke, så lurte på noen tips?

Er en veldig frokostperson - er omtrent sulten når jeg våkner, og trenger frokost for å fungere. Er veldig glad i brød til frokost, men har i en stund gått over til å spise Helseklibrød, knekkebrød og rugbrød. Er dette greit? Ser at det er veldig mye egg som går igjen i hva dere spiser her, men er ikke så kjempe fan av egg.. Begynt å spise litt mer av det, men er ganske begrenset hvor mye jeg orker å spise av det (blir litt kvalm).

Så at noen mente at karbomåltid burde inntas tidlig på dagen, mens andre mente det burde spises sent. Hva er riktig?

Jeg er også student, og har dermed ikke kjempeflust med penger. Er ikke alltid det er like greit å få spist "riktig", f.eks. når jeg er på jobb fra 17.30 til kanskje 3-4 på natta.. Det hender vel også at det blir noen fester her og der

Er det sånn at man må spise en del fett med hensyn til kroppens forbrenning? Jeg har vel hatt et ganske tradisjonelt "sunt kosthold", med ganske lite fett (med unntak av oljer og fete fisker), og er ikke vant med å ha fløte og rømme osv i maten..

Ble veldig langt dette her da.. Men håper noen orker å lese gjennom hele innlegget, og ikke minst svarer!

hegepege er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - spise sunt Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:59   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fersking

Det er alltid greit å gjøre noe helt ordentlgi om man setter i gang.
Lindbergs bøker får du på biblioteket. Inne på Optimal Ernæring skrev Ziggy en gang et innlegg om billig mat. Skal sjekke om jeg kan få dyttet innlegget. First Price er uannsett et billig valg. 18 egg for under 30...
Multigrain runde knekkiser har bare 5 karbser per stk, det er ikke mye! Veldig greit til "brødmat". Ellers er bønner og linser fra invandrerbutikkene veldig billig.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 11:56   #3
Happy H
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 77
Happy H er på en erverdig vei

Sv: Fersking

Heisann!
eg og e ny på fedon..
kjøpte en bok som heter "endelig slank", det er en fedon inspirert kur kan man si. og der står d at d e ok å spise 1/2 skive rugbrød til frokost feks sammen med ne yoplait yoghurt og evt 1/2eple..

Lykke til

__________________




Happy H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En fersking Kia Generell diskusjon 1 24-06-07 21:15
Fersking spør ang mat Svennis Spørsmål og svar 3 03-06-07 17:25
Fersking her :) Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 14 18-04-07 07:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no