Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp, jeg har spist meg ut av ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-11, 19:35   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Hjelp, jeg har spist meg ut av ketose

Nå har jeg sikkert gjort det store . .. Spist litt for mye jordbær med fløte og sukrin... og da har jeg nok gått ut av ketose? Så dum jeg har vært...

Hva skjer nå da?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 20:04   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp jeg har spist meg ut av ketose

Slapp av, OM du har gått ut av ketose, så er det ihvertfall ikke for så lenge - med mindre du har spist 1 kg jordbær? Du er tilbake i ketose i morgen, eller senere i kveld

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 20:20   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp jeg har spist meg ut av ketose

Jordbær med fløte og sukrin var vel ikke det værste å overspise seg på det retter seg nok raskere enn du tror!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 22:02   #4
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hjelp jeg har spist meg ut av ketose

Og med det så fikk jeg en god ide om hvordan jeg skal gå ut av ketose i morgen.
Skal ha en liten operasjon onsdag og etter som jeg har lest her inne så skal man helst ikke være i ketose da. (kirurgen min mener det ikke spiller noen rolle,men velger å høre på folket her inne)
Har hatt så innmari lyst på jordbær med fløte de siste dagene, så da skal jeg jammen unne meg det i morgen

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 22:18   #5
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Hjelp jeg har spist meg ut av ketose

Hihi. Jeg har også "syndet" med jordbær og fløte de siste dagene. Sommeren har virkelig kommet, og jeg har unnet meg en liten skål hver dag. Har nok vært litt over de 15 g mine, men det spiller liten rolle. Sommer

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 22:24   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg har spist meg ut av ketose

Æsj, ikke tenk på det da - tenk heller hvor godt det smakte

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 00:09   #7
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp jeg har spist meg ut av ketose

Å så søte dere er

Tusen takk - nå føler jeg meg mye bedre Godt å høre! FOr ja, det smakte godt - og barna syns det var veldig koselig at mamma kunne spise dessert sammen med de!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 07:50   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg har spist meg ut av ketose

Kos deg med bærene, det gjorde jeg forrige sommer og da klarte jeg faktisk å skvise vekta ned et par kg også

Dessuten er det bare å spise seg tilbake i ketose, er ikke verre enn det
Husk også at mange holder seg i ketose opp til både 50 og 60 g kh daglig, så det er ikke sikkert at du har falt ut av ketosen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:45   #9
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp jeg har spist meg ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kos deg med bærene, det gjorde jeg forrige sommer og da klarte jeg faktisk å skvise vekta ned et par kg også

Dessuten er det bare å spise seg tilbake i ketose, er ikke verre enn det
Husk også at mange holder seg i ketose opp til både 50 og 60 g kh daglig, så det er ikke sikkert at du har falt ut av ketosen.

Ja skal prøve å holde meg Men i morgen er det fest da - Og jeg skal prøve å holde meg edru -evt drikke litt tørr hvitvin.... Det tror jeg også blir en tøff dag!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:56   #10
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Hjelp, jeg har spist meg ut av ketose

Hvis du ikke får plager ved å gå inn i ketose gjør det imgemting om en koser seg litt engang i blandt. Jeg får fryktelig hodepine når jeg går inn i ketose, og jeg hater den vonde smaken i munnen. Så da skal det være virkelig en fristelse før jeg koser meg.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 15:01   #11
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg har spist meg ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Ja skal prøve å holde meg Men i morgen er det fest da - Og jeg skal prøve å holde meg edru -evt drikke litt tørr hvitvin.... Det tror jeg også blir en tøff dag!!

Er ikke sikkert at du tåler mer enn to-tre glass også er det natta og da blir det ikke så mange ekstra kh Evt kan du drikke sprit med sukkerfri brus (jeg lager en killer Mojito som er sukkerfri, ingen som vil ha den med sukker lengre). I tilleg dersom du vil ha snacks til drikken sørg for at du har f.eks Bacongull eller annen type snacks av svor(er viktig at det ikke er sånn baconsnacks som er laget av stivelse og skyhøyt på kh), evt ta med en boks med ostechips. Dersom noen spør bare si at du er blitt allergisk eller no, eller som jeg sier at jeg er så sykt kresen at jeg ikke liker noen ting og da er det enklere å ta med selv. Funker det, ingen som krangler på den liksom, er faktisk vanskeligere å forklare lavkarbo

Det jeg prøvde å si i det forrige innlegget er at mange kan ligge høyt i kh inntak uten å falle ut av ketose. Dessuten så lenge du ikke har en sprekk, men kan ha spist litt for mye kh slik at du ligger i grenseland for ketose eller ei, så pleier det ikke å være så hardt å komme tilbake på sporet som når du har hatt en megasprekk med masse kh. Jeg koser meg innimellom med ekstra kh som feks kålrotstappe til jul eller jordbær på sommeren, men passer på at det er i fornuftige mengder og at det ikke nødvendigvis er hver dag. Styrer også unna verstingene som brød, sukker osv. Men unner meg av og til en bitteliten bit potet eller litt ris dersom det faller seg slik. Er nok ikke det beste i en slankeperiode, men det er bra for psyken

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 17:43   #12
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg har spist meg ut av ketose

Vet du hva, jeg gikk på ketolyse i 3 måneder før jeg gikk over til generell lavkarbo på grunn av helsemessige årsaker. Den siste tiden på ketolyse stagnerte også vekten ganske, å sto stille over en tid.. MEN, når jeg introduserte litt mere bær, samt litt Fedon brød, for å få litt mere variasjon, begynte vekten å gå nedover igjen Husk at det å være i ketose ikke betyr ene og alene om du går ned i vekt eller ikke, dessuten stoler jeg ikke helt på disse sticksene, det har jeg lært av noen meget lure sjeler her inne

Husk at du skal føle deg konfortabel, være lykkelig, trives! Jeg nekter å tro at en skål med jordbær og fløte inni mellom gjør noen skade!

Ønsker deg en fantastisk sommer!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:55   #13
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg har spist meg ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Vet du hva, jeg gikk på ketolyse i 3 måneder før jeg gikk over til generell lavkarbo på grunn av helsemessige årsaker. Den siste tiden på ketolyse stagnerte også vekten ganske, å sto stille over en tid.. MEN, når jeg introduserte litt mere bær, samt litt Fedon brød, for å få litt mere variasjon, begynte vekten å gå nedover igjen Husk at det å være i ketose ikke betyr ene og alene om du går ned i vekt eller ikke, dessuten stoler jeg ikke helt på disse sticksene, det har jeg lært av noen meget lure sjeler her inne

Husk at du skal føle deg konfortabel, være lykkelig, trives! Jeg nekter å tro at en skål med jordbær og fløte inni mellom gjør noen skade!

Ønsker deg en fantastisk sommer!

Takk

Jeg må innrømme at jeg ikke bruker disse sticksene nå jeg... blir litt svimmel. Men takk for tips!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 11:53   #14
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, jeg har spist meg ut av ketose

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Takk

Jeg må innrømme at jeg ikke bruker disse sticksene nå jeg... blir litt svimmel. Men takk for tips!!

Brukte de sticksene konstant de første månedene, å var den en anelse for lys ble jeg helt på tuppa å begynte å kutte karber... Så forstår deg kjempe godt!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose og ketostix - hjelp! thesa Generell diskusjon 3 18-03-11 12:28
Hjelp! Ute av ketose! rst024 Lavkarbo generelt 10 11-03-11 17:39
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no