Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-12, 00:54   #13051
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

man trenger ikke kjøpe noe som helst! les nybegynnertrådene og hold oppsyn med hvor mye du får i deg av proteiner, karbohydrater og fett så er du jo langt på vei. men kunnskap er resultatet av læring. så om du ikke ønsker å kjøpe bøker, lån noen og les om de forskjellige retningene og prinsippene på forumet her. det var en god start for meg i hvert fall.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-03-12, 02:28   #13052
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Hos toll.no står det følgende: Dette gjelder legemidler, men jeg tolker det dithen at kosttilskudd går under den definisjonen. Dermed har vi ikke lov til å handle slik fra iherb. Men det kan jo hende jeg tar feil.

Det er nok feil , om det er legemiddel eller ikke kommer an på hvor mye det er av stoffet (eks C-vitamin som er "legemiddel" når det er 1000 mg, men "handelsvare" når det er 200 mg). Dermed må man sjekke hva som er lovlig for hvert enkelt produkt. Det skal vel ikke være noe problem å kjøpe på iHerb så lenge det er "vanlige" norske doser, tror jeg.


Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Hvordan i all verden kan de begrunne å forby urter og kosttilskudd? En ting er lobbyvirksomhet fra store selskaper som vil selge "medisin", men de kan vel ikke få gjennom et vedtak som det uten en særdeles god begrunnelse? Jeg mener, de som sitter i organene som avgjør dette vil vel holde seg friske sjøl?

Nei, du kan så si ... Men lobbyvirksomhet er nok helt sikkert et hett stikkord her ja ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Mine Hyaluronic Acid ble stoppet og returnert til Iherb. Første gang dèt har skjedd :/

Uff altså Det begynner å virke mer omfattende enn jeg liker dette her. Rett og slett litt ekkelt og skremmende synes jeg, at handlefriheten vår blir innskrenket slik. Brrr ...


Sist redigert av Huldr : 11-03-12 kl 02:35.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 11-03-12, 02:39   #13053
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Det er nok feil , om det er legemiddel eller ikke kommer an på hvor mye det er av stoffet (eks C-vitamin som er "legemiddel" når det er 1000 mg, men "handelsvare" når det er 200 mg). Dermed må man sjekke hva som er lovlig for hvert enkelt produkt.

Ja, jeg ser jeg har feil. Heldigvis. Sjekka opp litt mer, og fant denne saken. Så så lenge det ikke er klassifisert som legemiddel her til lands, så er det altså greit å kjøpe det, selv fra utenfor EØS. Hurra, hurra!

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Uff altså Det begynner å virke mer omfattende enn jeg liker dette her. Rett og slett litt ekkelt og skremmende synes jeg, at handlefriheten vår blir innskrenket slik. Brrr ...

Enig. Ekkelt.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-12, 07:38   #13054
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Ja, jeg ser jeg har feil. Heldigvis. Sjekka opp litt mer, og fant denne saken. Så så lenge det ikke er klassifisert som legemiddel her til lands, så er det altså greit å kjøpe det, selv fra utenfor EØS. Hurra, hurra!

Husk bare at skal du bestille utenfor EØS-land, som f.eks Iherb, må ikke dosering oppgitt på boksen/innholdet per pille/dose overstige det som står i "Forskrift om kosttilskudd", da blir det stoppet.

Bestiller man fra EØS-land kan man ta inn kosttilskudd med større doser såfremt det er lovlig omsatt i EØS/EU og man ikke tar med seg mer enn 3 måneders forbruk.

Dette gjelder IKKE det som er klassifisert som medisiner. Enkelte kosttilskudd som vitaminer er klassifisert som medisiner dersom de er "sterke" som f.eks D-vitaminer på 10 000 IU.

Jeg forstår godt at Tollvesenet er strenge for det finnes mange direkte farlige kosttilskudd der ute. Folk har fått varige men av å bruke det som blir solgt som "bra" vare. Det finnes også lovlige tilskudd fra useriøse forhandlere som inneholder tungmetaller, forurensninger med mer. Mange kjøper også medisiner på nettet og driver med egenmedisinering. Ikke særlig smart samt at mye av det som er på nettet er piratprodukter. Tror ikke dette handler om å innskrenke handelsfriheten men å stoppe innførsel av det som kan være potensielt farlig. Problemet er at myndighetene her i landet har så veldig lave anbefalte dagsdoser på kosttilskudd og dermed får vi begrensninger i hva vi kan kjøpe. Ellers er jo grensa på 200 kr helt tullete, men det er en helt annen diskusjon.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 11-03-12 kl 11:50.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-03-12, 11:54   #13055
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om det er restriksjoner på å kjøpe tørket lavendel fra utlandet?

Og hvordan er det med essensiell lavendelolje fra Iherb? Vet at det ikke er lov å ta inn enkelte sånne oljer, men finner ingenting om lavendel?

Jeg trenger lavendel/lavendelolje til duftposer for å beskytte vintagekolleksjonen min mot klesmøll og her i landet koster 500 g tørket lavendel nesten 400 kr + frakt .

Trenger det NÅHH, så det er ikke aktuelt å "dyrke selv".

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-03-12, 12:33   #13056
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Noen som vet om det er restriksjoner på å kjøpe tørket lavendel fra utlandet?

Og hvordan er det med essensiell lavendelolje fra Iherb? Vet at det ikke er lov å ta inn enkelte sånne oljer, men finner ingenting om lavendel?

Jeg trenger lavendel/lavendelolje til duftposer for å beskytte vintagekolleksjonen min mot klesmøll og her i landet koster 500 g tørket lavendel nesten 400 kr + frakt .

Trenger det NÅHH, så det er ikke aktuelt å "dyrke selv".

Jeg pleide kjøpe tørket lavendel på apoteket. Jeg heklet før i tiden slike små fine lavendelputer som jeg hadde i klesskapet.
500 gram blir myyyyyye lavendel. Den er jo så lett.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-03-12, 14:59   #13057
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når begynner det å haste å levere bunad inn til rens?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-03-12, 15:11   #13058
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når begynner det å haste å levere bunad inn til rens?

ca. nå...

edit: nevermind. misforsto spørsmålet.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-03-12, 15:24   #13059
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

ca. nå...

edit: nevermind. misforsto spørsmålet.

Haha, ok. Hva trodde du jeg mente?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-03-12, 15:50   #13060
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Når begynner det å haste å levere bunad inn til rens?

Spørs jo når du skal ha den da. Om du skal ha den til neste helg, 17. mai eller til jul? Ring renseriet og spør.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 11-03-12, 16:05   #13061
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg pleide kjøpe tørket lavendel på apoteket. Jeg heklet før i tiden slike små fine lavendelputer som jeg hadde i klesskapet.
500 gram blir myyyyyye lavendel. Den er jo så lett.

Nå er det ikke det jeg spør om. 400 kr for 500 g er ekstremt dyrt og er ikke så mye med tanke på hvor og til hva jeg skal ha det til. Lavendelen varer heller ikke evig og må byttes med jevne mellomrom for å ha effekt. Dessuten handler jeg ikke på apotek uten at jeg må ha medisiner.

Noen som vet om det er problemfritt å bestille lavendelolje og tørket lavendel fra utlandet?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-03-12, 17:11   #13062
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har ikke bestilt lavendel, men vl.a. catnip i store kvanta + diverse tesorter i stooore kvanta.
Etter at jeg hadde bestilt, fikk jeg høre fra noen at catnip var det restriksjoner på siden man visstnok kan røyke det og få en svak hasj-lignende rus. Men mine varer kom greitt frem, og jeg har enda catnip til og fylle i katteleker (jeg røyker det altså ikke.....)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 11-03-12, 17:13   #13063
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg har ikke bestilt lavendel, men vl.a. catnip i store kvanta + diverse tesorter i stooore kvanta.
Etter at jeg hadde bestilt, fikk jeg høre fra noen at catnip var det restriksjoner på siden man visstnok kan røyke det og få en svak hasj-lignende rus. Men mine varer kom greitt frem, og jeg har enda catnip til og fylle i katteleker (jeg røyker det altså ikke.....)



Skal man røyke noe må det jo være billigere med muskat. Har jeg hørt, IKKE prøvd.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-03-12, 17:24   #13064
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Spørs jo når du skal ha den da. Om du skal ha den til neste helg, 17. mai eller til jul? Ring renseriet og spør.

Hehe, det glemte jeg å nevne. Tok det vel for gitt -den skal være klar til 17. mai.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-03-12, 21:03   #13065
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg gikk på en vegg på jobben i går og slo nesa så kraftig at det bare rant blod og jeg fikk et lite sår på neseryggen.
Nesetippen føles litt nummen å ta på i dag, virker det normalt? :P

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 11-03-12, 21:06   #13066
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har du fått deg en real smell, er det nok ikke unormalt, nei!
Du har ikke fått bloduttredelser under øynene eller blå ring over neserot, vel?
Da kan det nemlig være brudd og du bør snakke med en lege tilfelle nesen må settes på plass!
Jeg har slått løs nesebenet to ganger,men aldri slik at det har trengtes å gjøres noe med!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 11-03-12, 21:08   #13067
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Neineinei, var kun en real smell
Ikke noe blått rundt noen steder, hehe.
Kun et bittelite sår på neseryggen, som man såvidt kan se om jeg ikke peker det ut :P

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 11-03-12, 22:26   #13068
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er det så inmari vanskelig å gå og legge seg? Særlig når man vet man blir vekket et par ganger om natta?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-12, 22:40   #13069
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det så inmari vanskelig å gå og legge seg? Særlig når man vet man blir vekket et par ganger om natta?

Kanskje det er nettopp derfor?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-12, 22:43   #13070
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Kanskje det er nettopp derfor?

Det er nok medvirkende, men jeg har aldri vært god på det... . Nå er jeg nede i 2x1,5t pr natt, og i natt satte jeg ny rekord med 2T tilsammen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-12, 23:21   #13071
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er nok medvirkende, men jeg har aldri vært god på det... . Nå er jeg nede i 2x1,5t pr natt, og i natt satte jeg ny rekord med 2T tilsammen!

Husk du skal holde i mange år nå....

Vet godt hvordan det er, jeg har 3 barn. Mellom de 2 første er det 1 år og 6 dager, neste ble født 2 år og 8 mnd senere. Altså 3 barn med mindre enn 4 år mellom. Søvn ble luksus alle 3 hadde kollik og yngsten over 30 pustestans, svært svekket immunforsvar og dermed alskens infeksjoner i ett kjør, samt asthma.
Søvn ble fremmedord, men av litt andre grunner

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-12, 23:27   #13072
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor er det så inmari vanskelig å gå og legge seg? Særlig når man vet man blir vekket et par ganger om natta?

om du kan snu tankegangen, tenke nå kan jeg sove 2,5 timer, det trenger jeg. Jeg vil sove når jeg har sjansen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 11-03-12, 23:33   #13073
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

om du kan snu tankegangen, tenke nå kan jeg sove 2,5 timer, det trenger jeg. Jeg vil sove når jeg har sjansen.

Jeg har i ganske mange år sett på behov for søvn som en svakhet, og sjelden sovet mer enn 4t pr natt så lenge jeg kan huske, noe lenger i helgene (og på reise, sover som en Stein på alle typer transportmiddel )
Så det handler vel litt om å snu mind over matter tankegangen jeg har blitt litt for god på.
Dessuten er det en ond sirkel. Jeg bruker utrolig lang tid på å gjøre ti g fordi jeg er sliten, og jeg får ikke lagt meg fordi det jeg må gjøre tar så lang tid.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-03-12, 00:04   #13074
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har i ganske mange år sett på behov for søvn som en svakhet, og sjelden sovet mer enn 4t pr natt så lenge jeg kan huske, noe lenger i helgene (og på reise, sover som en Stein på alle typer transportmiddel )
Så det handler vel litt om å snu mind over matter tankegangen jeg har blitt litt for god på.
Dessuten er det en ond sirkel. Jeg bruker utrolig lang tid på å gjøre ti g fordi jeg er sliten, og jeg får ikke lagt meg fordi det jeg må gjøre tar så lang tid.

hjelpes....! søvn er jo et primærbehov på lik linje som mat og drikke. ser du da på behov for mat/drikke som en svakhet? du må jo ha alle tre, om du ikke får de vil ting gå ganske galt. du sier jo selv at du gjør ting sakte. "sein" motorikk er rett og slett et resultat av at et primærbehov ikke er møtt. det å snu tankegangen til det positive er et godt forslag, forsøk å se det positive. du får hele x timer søvn. ikke tenk at du bare får så lite. du MÅ ha søvn for å fungere.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-03-12, 00:35   #13075
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hjelpes....! søvn er jo et primærbehov på lik linje som mat og drikke. ser du da på behov for mat/drikke som en svakhet? .

Det har jeg gjort i mange år ja... jeg merker også at det trigger hverandre, at i perioder med lite søvn og mye stress dropper jeg mat og drikke også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no