Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hva er dine beste ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-12, 17:43   #1
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei
Question

Hva er dine beste ...

Frokoster,luncher,middager,kveldser og mellommåltid?

Hvis du skal spise det du virkelig har lyst (og lov) på en hel dag,hva er det da?

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 17:59   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine beste....

Kan godt svare for min kost( ketogent). Om det passer deg vet jeg ikke, siden du ikke oppgir kostholdsfilosofi.

Frokost: Smoothie av 2 rå egg( smaker ikke egg nei), 50-100g frosne bringebær, 1/3-12 boks rema 1000 kokosmelk( koster 10kr/boks) evt 2 suketter eller tilsvarende.

Lunsj, om jeg orker/rekker: Noen skiver spekeskinke, et kokt egg, en bit brie/camembert el.l., en halv paprika, 5cm agurk og majones til.
Evt 2-3 oopsier ( søk på oopsie om du ikke har oppskriften) med smør, salami, ost, kokt egg, majones, agurk, aprika og tomat til.

Middag: Aller best er biff med en klump kvitseidsmør og brokkoli til eller avocado. Ellers synes jeg sei i folie er godt: 1/4 seiblokk, 1 tomat i skiver, 1/4løk i skiver, en klump smør og godt krydder. Stekes ca 20 minutter på 200g. Serveres med en skje rømme.

Spiser jeg kvelds er det fordi jeg ikke spiser lunsj, og det blir det samme som jeg har nevnt til lunsj.

Mellomåltider trenger man ikke på ketogen kost, jeg spiser når jeg er sulten og kun av praktiske hensyn kaller jeg fortsatt måltidene for frokost osv. Jeg kan like gjerne spiser hamburger i salatblad til frokost og smoothie til middag. Jeg spiser når jeg er sulten, spiser meg behagelig mett og spiser når jeg er sulten igjen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-07-12, 18:10   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine beste....

Frokost: stekte egg med skinke og ost
Lunch: salat med kylling og fetaost
Middag: laksefilet med grønnsaker og rømme
Mellommåltider: nøtter

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 10:12   #4
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Hva er dine beste ...

Flere?

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 10:48   #5
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Hva er dine beste ...

Frokost: Til hverdags spiser jeg gjerne 1 lavkarbo scones (laget på nøtter/ost/egg), eller 2 lavkarbo knekkebrød med smøreost/vanlig ost.
I helgene blir det senere frokost, da lager jeg gjerne eggerøre av 2 egg og 1/2 pakke bacon med masse agurk og noen cherrytomater ved siden av.

Lunsj: 2 skiver lavkarbobrød fra funksjonell mat m/ost/smøreost/kjøttpålegg, eller salat fra salatbaren på jobben.

Middag: Favoritten for tiden er kjøttdeig, sopp, løk, hvitløk og paprika, surret sammen med fløte, tomatpure og 1/2 kyllingbuljongterning. Jeg spiser dette med masse salat til mens mann og barn bytter ut litt av salaten med pasta.

Kvelds har jeg sjelden noe særlig behov for. Det blir i tilfelle som oftest en neve nøtter, litt baconcrisp, eller et lavkarbo knekkebrød med ost.

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:15   #6
Piripi
Juniormedlem
 
Piripi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Molde
Innlegg: 40
Piripi er på en erverdig vei

Sv: Hva er dine beste ...

En typisk frokost er gjerne eggerøre av 2-3 egg med en fløteskvett i. Noen skiver skinke, litt agurk og et stort krus te med Cocosa.

Når jeg er på jobb så blir det gjerne ikke frokost, men spiser middagsrester til lunsj. Drikker mye te, er ikke så flink å drikke vann dessverre..

Middager er jo et bonanza i muligheter; frese en biff, lage hjemmelaga bernaise saus og kokt broccoli er en høydare. Til hverdags blir det feks spaghetti og kjøttsaus til barna, mens jeg og mannen tar samme kjøttsaus og tilsetter salat, rømme og river parmesan over kjøttsausen.

En favoritt til kvelds/rask frokost for tiden er Gresk yoghurt med hjemmelaget müsli på mange slags frø og nøtter. Drypper litt Natreen over.

__________________
Piripi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:19   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine beste ...

Hvordan kan man velge? Alt er jo godt!

Men en favoritt er prinsesseyoughurt, særlig nå med friske bær.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:26   #8
Piripi
Juniormedlem
 
Piripi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Molde
Innlegg: 40
Piripi er på en erverdig vei

Sv: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvordan kan man velge? Alt er jo godt!

Men en favoritt er prinsesseyoughurt, særlig nå med friske bær.

Hva er prinsesseyoghurt? *dumb*

__________________
Piripi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:30   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Piripi, her.

Hva er prinsesseyoghurt?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47556

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 21:55   #10
Piripi
Juniormedlem
 
Piripi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Molde
Innlegg: 40
Piripi er på en erverdig vei

Sv: Hva er dine beste ...

Takk! Hørtes deilig ut, kanskje jeg må prøve det i morgen

__________________
Piripi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 00:36   #11
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Hva er dine beste ...

mine beste måltid er

-Ovnsbakt laks i folie med rødløk ,purre , paprika og en klatt sæterrømme
-Fylt paprika med karbonadedeig, avokado, løk, hvitløk, chili og krydder, gratinert med
norvegia på toppen
-Argentinske pølser (coops sommer favoritter) med cottage cheese urter og hvitløk, avokado og sukkerfri ketchup
-Fjordland rømmegrøt med sukrin . kanel og setersmør
Bær med en blanding av mascarpone og tyrkisk yogurt, drysset med sukrin

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 11:37   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvordan kan man velge? Alt er jo godt!

Men en favoritt er prinsesseyoughurt, særlig nå med friske bær.

Hvordan velge ja, når man kan spise en ny rett pr måltid i flere måneder! Det er jo tross alt bare vanlig mat minus potet, brød osv.

Prinsessayoghurt er bare fantastisk! Så det anbefaler jeg virkelig Janeymaleny å prøve altså, helt fantasisk sommerfrokost eller dessert. Litt lite protein, men spis litt protein ved siden av, så går det så fint.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 20:49   #13
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Hva er dine beste ...

Jeg kunne ha levd på forskjellige typer saleter og stekt makrell

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:09   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Litt lite protein, men spis litt protein ved siden av, så går det så fint.

Jeg bruker soyaflokker oppi. Er skeptisk til soya, men akkurat i denne "ofrer" jeg meg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 00:17   #15
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hva er dine beste ...

Frokost: 2 knekkebrød m/ skagenrøre på

Lunch: 1 avocado

Middag: Kylling m/ stekt sopp,løk,fløte + salat, tomat og agurk til.

Kvelds: 1 knekkebrød m/makrell i tomat+ majones.



Dette er en typisk dag for meg.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:37   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg bruker soyaflokker oppi. Er skeptisk til soya, men akkurat i denne "ofrer" jeg meg

Jeg prøvde soyaflokker en gang, og holder meg unna, trenger ikke å bli minnet på hvor spente pupper man får som gravid...Jeg er av de som reagerer på soya, men om man ikek gjør, så er det en grei proteinkilde med få karber. Og det smaker frokostblanding.
Men cottage cheese funker bra i prinsesseyoghurt da, om den spises alene som et måltid.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 20:40   #17
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Re: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

mine beste måltid er

-Ovnsbakt laks i folie med rødløk ,purre , paprika og en klatt sæterrømme
-Fylt paprika med karbonadedeig, avokado, løk, hvitløk, chili og krydder, gratinert med
norvegia på toppen
-Argentinske pølser (coops sommer favoritter) med cottage cheese urter og hvitløk, avokado og sukkerfri ketchup
-Fjordland rømmegrøt med sukrin . kanel og setersmør
Bær med en blanding av mascarpone og tyrkisk yogurt, drysset med sukrin

Fjordland rømmegrøt? De har vel ikke kommet med en lavkarbo variant, vel?

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 21:09   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Becky, her.

Fjordland rømmegrøt? De har vel ikke kommet med en lavkarbo variant, vel?

Ikke som jeg har sett og den de har inneholder hvetemel. 8.9g karb/100g, sier seg selv at mye kommer fra hvetemel da.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 22:10   #19
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ikke som jeg har sett og den de har inneholder hvetemel. 8.9g karb/100g, sier seg selv at mye kommer fra hvetemel da.

Ja, og den smaker helt utsøkt

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 22:49   #20
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hvordan velge ja, når man kan spise en ny rett pr måltid i flere måneder! Det er jo tross alt bare vanlig mat minus potet, brød osv.

Prinsessayoghurt er bare fantastisk! Så det anbefaler jeg virkelig Janeymaleny å prøve altså, helt fantasisk sommerfrokost eller dessert. Litt lite protein, men spis litt protein ved siden av, så går det så fint.

Det skal jeg prøve ja! Nam nam... Men hvor får man soyaflokker? Og hva er det egentlig? Regner med de har det på iHerb som alt annet

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Frokost: 2 knekkebrød m/ skagenrøre på

Lunch: 1 avocado

Middag: Kylling m/ stekt sopp,løk,fløte + salat, tomat og agurk til.

Kvelds: 1 knekkebrød m/makrell i tomat+ majones.



Dette er en typisk dag for meg.

Ok,en typisk dag. Men er dette det du HELST ville spist om du kunne velge?! For det var det jeg spurte om Hva dine BESTE måltider er

__________________


Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 23:16   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er dine beste ...

Det beste jeg vet er en stor salat med mange typer friske grønnsaker med tahini og cottage cheese+ litt olje som dressing og med kyllingfiletstrimler i.

Jeg er glad i godt stekt finnbiff også, med tahini og olje og gulost.
Avokado er digg, nøtter også, men jeg spiser det vanligvis ikke fordi jeg spiser for mye tahini (frø). Egg er ok av og til, med smør på. Og sjokolade da selvsagt, en sunnere type.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 23:20   #22
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hva er dine beste ...

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.




Ok,en typisk dag. Men er dette det du HELST ville spist om du kunne velge?! For det var det jeg spurte om Hva dine BESTE måltider er


eeh ja . Har litt dilla på disse knekkebrødene med skagenrøre på eller makrell i tomat.



Og avokado er jo bare helt nydelig og det er kylling med sopp og løk også.
Fløten er vel ikke det jeg helst vi ha så den er bare med for å mette litt mere, kunne jo tatt vekk den.

Så dette er nok det jeg aller helst vil spise for tiden. Nå skifter dette innimellom så om en måned er det nok noe annet jeg heller ville hatt tenker jeg.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 10:07   #23
lilly77
Juniormedlem
 
lilly77 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Halden
Alder: 47
Innlegg: 26
lilly77 er på en erverdig vei

Sv: Hva er dine beste ...

Sushi og sashimi til alle måltider. Elsker det og får aldrig nok:-)
Er så gal at jeg unner meg litt sushiris innimellom:-)

Men ellers er det biff med gode stekte grønnsaker, hvitløksgratinerte poteter og bernaisesaus eller rett og slett pølse og pomfrittes
Lavkarbovariantene er da altså sellerirotfries og gratinert sellerirot.....

__________________
lilly77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 11:23   #24
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Hva er dine beste ...

Fått dilla på noe annet nå cottage cheese med jordbær. Hentet opp noen norske jordbær fra fryseren og tinte de. Strødde over litt sukrinmelis og tagatese. Kjempegodt. Smaker som pianoris lunsj. Nam

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dine beste dipper -tråden Kanskje Annen mat 15 15-02-11 18:28
Dine beste London-tips! Melania Generell diskusjon 11 28-11-09 19:05
Dine beste kosekveld-oster? Imse Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 13-09-09 23:02
Dine beste skjønnehetsprodukter Sugarpill Generell diskusjon 21 07-08-07 11:55
Hva er dine beste tips for å komme ut av en avhengighet? Summer Fysisk og mental helse 19 09-07-07 13:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no