Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-09, 13:06   #1
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

lurer på om det finnes noen måltidserstatning som er grei og bruke når man går på denne kuren?
Ja jeg vet at her er det vanlig mat son gjelder, men synes liksom det er så enkelt med shake eller bar de dagene man er på ferten hele tiden...

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:13   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Nei, i grunn ikke!

Du kan alltids spise en Atkins-bar, men dette er ikke mat, ikke er det så himla mettende heller. Noe av poenget med dietten er at den er basert på hel vanlig mat, og i blant må man bare planlegge litt ekstra.
Jeg pleier gjerne å mekke litt mer middagsmat enn jeg vet jeg kommer til å spise, så jeg har nesten alltid rester til overs. Veldig kjekt å ha en plastboks med deilig lavkarbomiddagsmat som bare er til å slenge i en mikro og spises rett fra boksen med gaffel

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:37   #3
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

hmm..ja er vel egentlig klar over det.
Tror det dreier seg mer om at jeg ikke er glad i å spise type middagsmat til nesten alle måltider. Blir lett kvalm av det, å da ender det oftest med at jeg får i meg aaaaaltforlite iløpet av en dag...noe som igjen gjør at jeg legger på meg.
Har aldri likt middagsrester egentlig.
Tror faktisk at gjennom tidene så er middag det måltidet jeg har spist minst av

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:43   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Opprinnelig lagt inn av jannemor, her.

hmm..ja er vel egentlig klar over det.
Tror det dreier seg mer om at jeg ikke er glad i å spise type middagsmat til nesten alle måltider. Blir lett kvalm av det, å da ender det oftest med at jeg får i meg aaaaaltforlite iløpet av en dag...noe som igjen gjør at jeg legger på meg.
Har aldri likt middagsrester egentlig.
Tror faktisk at gjennom tidene så er middag det måltidet jeg har spist minst av

Jeg har vel en liten teori om at dette mer enn annet handler om vaner
Det er mange deilige middager her inne som smaker supert dagen etterpå. Hypers ostelasagne, f.eks. Eller enkle gryteretter med kjøttdeig, grønnsaker, hakka tomater og rømme/fløte. De setter seg liksom litt og blir kjemepgode dagen etter.
Sørf litt på oppskriftsforumet og se om du ikke får litt inspirasjon! Finnes en hel masse brøderstatninger også, som kan være kjapt og greit å ta med seg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 13:50   #5
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

ja,er nok mest sannsynlig vaner det dreier seg om
Får prøve å legge om litt da...har skrevet ut masse oppskrifter nå som skal prøves,så får vi se
Takk for svar

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 01:46   #6
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Jeg spiser ikke rent kjøtt, så jeg har ordna kjøttdeig med krydder og hakka tomater, kjøttkaker med grønnsaker og tacokjøttdeig ferdig i små porsjoner i fryseren. Da tar jeg bare med salat også har jeg en klar middag på jobb. Har også lagd grove boller, oopsi rolls og brød som jeg har pakket ned i mindre kvantum ( fire-fem oopsi, to boller og fire-fem tynne brødskiver) går veldig fort å ta opp også, også blir det litt "som før", da blir det en enklere overgang.

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:10   #7
mokata
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
mokata er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Hei

Grove boller ?? har du oppskrift...Jeg har nettopp startet med ketolyse men sliter skikkelig. Er mye kvalmen men vet jo at dette er en overgang...Jeg har alltid vært mest glad i goe sandwicher og gode skiver...å det sliter masse nå som jeg ikke kan lage det...Har bakt soyabrød og protein brød men brekker meg når jeg skal spise deg ...Uff jeg har så lyst å klare dette...Har du hørt om Inger's Rugbrød ? det er uten hvetemel men kan vi spise rug ? Pluss en liten ting til kan vi ta alle tilskudds pillene om morgenen eller må vi ta det til bestemte tider slik det står på pakken ?....Setter stoooor pris på alle svar...trenger virkelig hjelp nå....har lyst å få det til så jeg får bort de 30 kg...som er for mye

mokata er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ny på ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:13   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Opprinnelig lagt inn av mokata, her.

Har du hørt om Inger's Rugbrød ? det er uten hvetemel men kan vi spise rug ?

Du kan ikke spise Ingers rugbrød nei.

Det er en omvending kroppen skal gjennom, og endel vaner som skal endres. Prøv å ikke tenke på hva du IKKE kan spise, men heller på alt det andre fantastiske du KAN spise, og noter ned når du oppdager positive resultater (humør, kondis, huden stråler osv).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:27   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Pillene skal tas som det står på boksene. Dette for å forhindre at de hemmer hverandres opptak i kroppen.

Sitat:

Det er en omvending kroppen skal gjennom, og endel vaner som skal endres. Prøv å ikke tenke på hva du IKKE kan spise, men heller på alt det andre fantastiske du KAN spise, og noter ned når du oppdager positive resultater (humør, kondis, huden stråler osv).

Signerer

Og senk skuldrene, ikke stress. Sett deg god inn i kuren, følg boka litt slavisk i starte til du skjønner opplegget og ting setter seg i fingrene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 21:51   #10
alh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 54
Innlegg: 1
alh er på en erverdig vei
Smile

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Hei!
Jeg spiser Afrodite brødet til Fedon. Spiser 2 skiver med det til lunsj på jobb! Passer meg helt perfekt. Har vært i ketose i 4 uker nå, og har gått ned 6 kg.

alh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:09   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Opprinnelig lagt inn av alh, her.

Hei!
Jeg spiser Afrodite brødet til Fedon. Spiser 2 skiver med det til lunsj på jobb! Passer meg helt perfekt. Har vært i ketose i 4 uker nå, og har gått ned 6 kg.

Det kan de aller fleste ikke spise, så du er i tilfelle "heldig"

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 22:19   #12
Mullis
Nytt Medlem
 
Mullis sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sunndalsøra
Innlegg: 6
Mullis er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

Jeg spiser ikke brød, men har laget meg knekkebrød av linfrø, solsikkefrø, sesamfrø og litt kruskakli (eller havregryn)pga at jeg ikke har det anbefalte melet, pizzakrydder og vann. Disse blir som snacks kjempe god med pålegg på.

Mullis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 23:19   #13
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Sv: Finnes det noen måltidserstatning som er grei å bruke?

mange gode tips og råd her.takker

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det et annet smør en meierismør som går an å bruke? Lisekir Ketolysekuren 17 19-05-10 00:54
Posesaus -noen vi kan bruke? guro_no Ketolysekuren 10 30-04-08 14:42
Måltidserstatning Lionheart Dr Lindbergs 2 14-09-06 23:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no