Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dårlig av en "sprekk"?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-10, 18:44   #1
Gopia79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moss/Fredrikstad
Innlegg: 4
Gopia79 er på en erverdig vei

Dårlig av en "sprekk"?

Jeg spiste kake i en bursdag, og i dag har jeg vondt i hodet, er kvalm og små rar i magen!
noen som kjenner til slike reaksjoner når man har en sprekk? er det vanelig? i såfall kommer ikke jeg til å sprekke flere ganger.....også ikke minst få dårlig samvittighet....

Gopia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:03   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Det er helt vanlig ja. Jeg legger ofte på meg noen kilo vann av en slik sprekk fingre og ankler hovner opp, jeg får vondt i magen og, blir slapp, får hodepine og ikke minst er søtsug uten like..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:22   #3
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Du erfarer nok en karbo-hangover ja. Ganske guffent og slett ikke uvanlig Bruk det som motivasjon til å komme deg back on track.. da går det over!


Sist redigert av LCHF4life : 07-03-10 kl 21:22. Årsak: leif..
  Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:43   #4
Nala29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 29
Nala29 er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Tenkte akkurat å spørre om det samme! Pussig, denne tråden var det første jeg så da jeg logget inn

Jeg har fått sukkeroverdose pga en skikkelig sjokoladesprekk. I dag har jeg vært skikkelig dårlig i magen og slapp og hodepine. Egentlig helt merkelig at jeg reagerer sånn-for inntil 5 uker siden var kroppen min vant med å få sukkerpåfyll flere ganger per dag Dagen i dag har vært værre enn fyllesyke

Det er bare å ta seg sammen!

Nala29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 01:15   #5
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Men jeg lurer på om det er noen som IKKE har det på den måten? Som har en sprekk og merker ingen forskjell?

  Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 08:57   #6
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Men jeg lurer på om det er noen som IKKE har det på den måten? Som har en sprekk og merker ingen forskjell?

Tja, jeg merker vel ikke så mye annet enn at jeg blir veldig oppblåst i magen , i tillegg til dååårlig samvittighet da Når det gjelder vekta, så går jeg enten ned (?)eller opp, etter en smell!
Bare å fortsette i vanlig tralt etter en smell

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 09:30   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Men jeg lurer på om det er noen som IKKE har det på den måten? Som har en sprekk og merker ingen forskjell?

En sprekk en dag merker jeg ingenting til!
Går det over flere dager, blir jeg oppblåst, sliter med magen og sure oppstøt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 09:46   #8
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Åh, jeg hadde verdens mest ubehagelige opplevelse i forrige uke! Jeg ELSKER kjøttpudding, og tenkte at siden den inneholder 6 karber, kunne jeg unne meg 100 gram. Så tenkt, så gjort - og det gikk greit. Dagen etter gjentok jeg prosessen, uten problemer. Holdt meg innenfor karbo-grensen uansett. Men tredje dagen ble jeg vågal og unnet meg 150 gram, og da var det gjort! Jeg tror aldri jeg har følt meg så dårlig som da! Kroppen fungerte IKKE! Og jeg føltes 10 kilo tyngre! Det tok nesten 2 døgn før kroppen var normal igjen - min nydelige kjøttpudding ble hundemat
Men jeg lærte - heretter blir det ingen sånne "lure" ideer

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 10:26   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Jeg har av litt ulike grunner ikke hatt anledning til å spise ideelt i det siste - og kan skrive under på at det merkes på kroppen. Jeg er tung og oppblåst og ikke tale om at jeg ønsker meg tilbake til høykarbo-kosthold på fulltid. Æsj!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:06   #10
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Hei!
hvor lenge er dere "syke" etter sprekk?
jeg har litt "hangover" og det er 2 dager siden "sprekken". men er fortsatt usikker på om det var det som skjedde.
Jeg kjøpte "lovlig" sjokolade, sukkerfri med maltitol. det er bare 8 karboer(siden sukkeralkoholer ikke er med). problemer var at hele platen gikk ned i løpet av et par timer. Kan den ha vært utslagsgivende? dagen etter hadde jeg hodepine, veldig slapp og trøtt og diare. diare var over på dag 2, men fortsatt hodepine og null energi. Kunne det ha vært maltitol-sjokoladen...kreeemt..som jeg spiste med noen mandler og druer...
kan det ta det flere dager å komme seg igjen?

noen som har lyst å fortelle om sine erfaringer?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:08   #11
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

oi..jeg så ikke at jeg var på tråden for Ketolyse jeg..OOPs...
men dere har kanskje erfaringer med det jeg spurte om uansett?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 00:40   #12
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Jeg har ei veninne som reagerer slik på sukkerfritt godteri. Reagerer i flere dager etterpå. ( hun spiser ikke lavkarbo av noe slag)

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 07:24   #13
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Hei!
hvor lenge er dere "syke" etter sprekk?
jeg har litt "hangover" og det er 2 dager siden "sprekken". men er fortsatt usikker på om det var det som skjedde.
Jeg kjøpte "lovlig" sjokolade, sukkerfri med maltitol. det er bare 8 karboer(siden sukkeralkoholer ikke er med). problemer var at hele platen gikk ned i løpet av et par timer. Kan den ha vært utslagsgivende? dagen etter hadde jeg hodepine, veldig slapp og trøtt og diare. diare var over på dag 2, men fortsatt hodepine og null energi. Kunne det ha vært maltitol-sjokoladen...kreeemt..som jeg spiste med noen mandler og druer...
kan det ta det flere dager å komme seg igjen?

noen som har lyst å fortelle om sine erfaringer?

Er vel kjent at malitol kan surre med magen

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:09   #14
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

ble sykt dårlig av en liten prosjon ris i flere dager etterpå..

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:53   #15
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

syk i flere dager ja... da kan det være det altså...
Det er 3. dagen nå. Jeg er litt bedre, mye bedre enn jeg var i går,men fortsatt litt uggen...
Da er det ikke så uvanlig/unormalt da? å ha "hangover" i flere dager...
skummelt hva maten kan gjøre med oss...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 18:04   #16
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Jeg var på Jazzfestival i Molde på lørdag og der solgte de så mye god mat! Det ble desverre en hel dag med høykarbo og hjelpemeg så dårlig jeg var dagen etterpå. Tung i kroppen, oppblåst, null energi og diare. Magen ordna seg etter en dag, men energien har begynnt å komme tilbake først i dag. Blir aldri flere høykarbodager på meg - det er i alle fall sikkert

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 19:48   #17
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Dårlig av en "sprekk"?

Jeg er midt i en 5-dagers planlagt sprekk, og har ikke merket noe ubehag utover at jeg hadde mye luft i magen de første to dagene. Men jeg kjører fortsatt lavkarbo da, og spiser selvfølgelig ikke brød, poteter, ris, godteri osv.. Men vet at jeg er ute av ketose i alle fall, og har fått i meg noe melk, frukt og bær. Og spiste to pizzastykker i går.. *fy*!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Din opplevelse med lang "sprekk" på ketolysekuren? Bixen Ketolysekuren 8 07-06-09 14:38
Ute av ketose etter "sprekk" (sukk) Miriell Ketolysekuren 26 16-05-08 13:35
Da ble det en "sprekk" idag, usikker på hva som skjer videre? Torkil? megselv Ketolysekuren 30 28-11-07 19:13
Ble "tvunget" inn i en sprekk i går, og er ikke lenger i Ketose. Hva nå? Lollypop! Ketolysekuren 38 16-09-07 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no