Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

LCHF Fylt konfekt

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-12, 14:41   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg
Smile

LCHF Fylt konfekt

nOMnOM!

Se bilder her!

Deler av denne konfekten er også RAW, og det er jo sikkert bra, men om man bare spiser RAW burde man kanskje gå igjennom ingrediensene til fyllet. Sjokoladen er ihvertfall veldig god, og veldig mye sunnere enn mye annet!



Ingredienser (ca 4 brett)

Sjokolade

200 gram kakaosmør
20 ss kakao
14 ss agavesirup
1/2-1 ts salt

Fyll

3 toppede ts kakao
4 ss cashini
2 ss sukrin
1 ss agavesirup
1/2 ts vaniljepulver
2 ss fløte
1 ss sterk kaffe


Fremgangsmåte

Jeg brukte noen sjokoladeformer og noen isbitformer. Ulempen med isbitformene, er at de er så stive, så når man lager fylt sjokolade er det fort gjort å knuse konfekten når man skal ha de ut av formen. Jeg fikk til å få ut noen, men mange ble også knust. Det er også litt vanskelig å få sjokoladen til å sette seg på veggene til isbitformene som når man lager fylt sjokolade, så sjokoladeformer anbefales altså!

Smelt kakaosmøret i vannbad. Om du lager RAW sjokolade skal temperaturen ikke være over 40 grader, så da tar det en evighet. Jeg bryr meg ikke så veldig, så da tok det ca 10 minutter.



Mens du venter på vannbadet, kan du lage fyllet til sjokoladen. Det er veldig enkelt, du bare blander alle ingrediensene

Når kakaosmøret er smeltet blander du ut en og en ss med kakao, og til slutt agavesirupen og salt.

La sjokoladen kjølne, og fyll 1/4 av formene. Sett brettet i kjøleskapet til sjokoladen er litt fastere og vend rundt på brettet så du får sjokolade på alle veggene. Siden jeg brukte isbitbrett er ikke det så enkelt, så jeg rullet bare kuler av fyllet og hadde i. Resultatet blir nesten det samme Om du bruker sjokoladeformer så setter du formen i kjøleskap igjen når alle vegger er dekket med sjokolade, og har i fyllet nr det er stivnet. Til slutt toppar me heile driten med et sjokoladelokk og inn igjen en time eller to i kjøleskapet.

Jeg lagde også sjokolader uten fyll.

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 21:18   #2
herermitthjem67
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 13
herermitthjem67 er på en erverdig vei

Sv: LCHF Fylt konfekt

Hmm de så helt nydelige ut

__________________
I full gang med slankingen Følg meg på min blogg
herermitthjem67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa-konfekt Opheliia Kake/dessert og snacks 5 22-09-12 15:26
Peppermynte-konfekt surfeline Kake/dessert og snacks 3 20-11-11 11:48
Kan de med cøliaki spise konfekt? Festina lente Fysisk og mental helse 6 25-12-10 01:52
Konfekt (til jul) guro Kake/dessert og snacks 2 31-07-05 16:06
Konfekt (til jul) guro Kake/dessert og snacks 2 31-07-05 16:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no