Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

I dag er det fårikålens dag!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-13, 13:05   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

I dag er det fårikålens dag!



Til 4 personer trenger du:

1 1/2 kg hodekål
1 1/2 kg fårikålkjøtt
4 ts hel pepper
2 ts salt
3 dl vann

Slik gjør du:Skjær kjøttet i serveringsstykker om det ikke er det fra butikken. Skjær kålen i båter.

Legg kjøtt og kål lagvis i en rommelig kjele med salt og pepper mellom lagene. Hell på vann og kok opp. Skru ned varmen, legg på lokk og la fårikålen småkoke i ca. 2 timer til kjøttet løsner fra benet og er mørt.

Smaker enda bedre dagen derpå!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 21:54   #2
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I dag er det fårikålens dag!

Jeg har spist fårikål i dag, nam nam
Gleder meg til restene i morgen

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 22:03   #3
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: I dag er det fårikålens dag!

Jeg har kjøpt inn lammelår i skiver til å lage fårikål til helgen
når vi er komt hjem.
Men det jeg lurer på om koketiden skal være like lang med lårskiver
som vanlig fårikål kjøtt

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 22:03   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: I dag er det fårikålens dag!

Fårikål i morra, her

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 22:41   #5
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: I dag er det fårikålens dag!

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg har kjøpt inn lammelår i skiver til å lage fårikål til helgen
når vi er komt hjem.
Men det jeg lurer på om koketiden skal være like lang med lårskiver
som vanlig fårikål kjøtt

Det kan være lurt å sjekke underveis, men du må regne med et par timers koketid. Kjøttet er ferdig når det løsner fra beina, og det skal bare trekke, nesten småkoke, men ikke fosskoke. Har kjøpt lammebog i skiver til fårikål, synes det andre fårikålkjøttet har så dårlige biter. Men fårikålen må jeg stå over i år, har påvist intoleranse mot kål og må unngå det ei tid framover. Derfor blir det lammegryte, gjerne noe afrikansk.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 00:12   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I dag er det fårikålens dag!

Mmmm. Fårikål! Jeg skal lage det for andre gang i morgen. Trekker bare fårikålen, sjekker ikke en gang, den står på laveste trekk i minimum halvannen til to timer.

I dag kjørte fårikålpolitiet rundt på Grünerløkka, så jeg skjønte det var noe. En gammel 2CV som breka ut av en høyttaler på taket. Spesielt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 06:53   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: I dag er det fårikålens dag!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

I dag kjørte fårikålpolitiet rundt på Grünerløkka, så jeg skjønte det var noe. En gammel 2CV som breka ut av en høyttaler på taket. Spesielt.

Den skremte vannet av meg. Den lå bak meg en stund så jeg hørte litt diverse gårdslyder (det var rauting i sirenene på et tidspunkt) og så aggressiv breking mens folka foran meg på gata utvekslet noe tvetydige ansiktsuttrykk. Ææ!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 10:25   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I dag er det fårikålens dag!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Den skremte vannet av meg. Den lå bak meg en stund så jeg hørte litt diverse gårdslyder (det var rauting i sirenene på et tidspunkt) og så aggressiv breking mens folka foran meg på gata utvekslet noe tvetydige ansiktsuttrykk. Ææ!

Haha, huff, da! Den kom rett mot meg, så jeg ble i grunn bare veldig forvirra. Men jeg fikk lyst på fårikål, da!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 23:51   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I dag er det fårikålens dag!

Noe sier meg at handelsstanden står bak fårikålens dag...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 00:01   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: I dag er det fårikålens dag!

Ja, det er jo hvert år så vanskelig å få solgt ut lam og sauekjøtt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no