Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Gravid!!

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-07, 10:00   #1
MonicaA
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 64
MonicaA er ny på veien

Gravid!!

Etter at jeg gikk ned over 40 kilo på lavkarbo a`la Atkins, og har tatt bukplastikk for å fjerne huden som ble til overs, er jeg blitt gravid. Jeg skal bli mamma 12. april!! Veldig uplanlagt, men gleder meg noe helt vanvittig nå som jeg har kommet over sjokket.. Jeg har lest mange steder at man bør gå over til Fedon filosofi når man er gravid. Den første tiden levde jeg høykarbo, pga at det eneste jeg fikk i meg var "tørr" mat, type salte kjeks, potetgull og hvitt brød Men nå som kvalmen har sluppet taket litt, er det tilbake på rett spor. MEN, det er så vanskelig!! Jeg er så vant med å spise fett i atkinskosten nå, at jeg tenker ikke over det.. Og jeg synest at det er fælt å putte i meg langsomme karber også.. Det jeg har gjort den siste uken er å spise tilnærmet Atkins, men med et par frukter og rugsprø som mellommåltid. (rugsrø med fett pålegg, som feks rekesalat, blir det helt ille det??) Jeg prøver å kutte litt på fettet.. Men jeg sliter altså! Et annet problem er at jeg får hungeren tilbake av å spise karber, det var jo det som var så deilig med ketose! Plutselig etter et helt liv som matavhengig var mat omtrent uinteressant.. Og så er det en hel del ting jeg ikke orker plutselig, som fisk, (krydder), egg og noen dager kjøtt og kylling! Hvor får man proteiner fra da??? Vil ikke bli like diger som før.. Håper noen har gode råd!!

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 10:01   #2
MonicaA
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Innlegg: 64
MonicaA er ny på veien

Sv: Gravid!!

Ehm, la det her fordi jeg ikke fant noe sted som passet.. Og så er vel lavkarbo veldig bra for barnet også, så han slipper å bli født diger!! Vil ikke at han skal få de samme problemene som jeg har hatt.

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:18   #3
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gravid!!

Opprinnelig lagt inn av MonicaA, her.

Ehm, la det her fordi jeg ikke fant noe sted som passet.. Og så er vel lavkarbo veldig bra for barnet også, så han slipper å bli født diger!! Vil ikke at han skal få de samme problemene som jeg har hatt.

Gratulerer!! Jeg ble nylig onkel, og det er skikkelig kult

Jeg tror at det beste er å spise som kroppen din bestemmer. Altså,f.eks, om du får lyst på grovbrød, så spis det. Sneiper trenger både karbo, fett, protein, vitaminer og mineraler, for å vokse seg store, sunne og friske. Ikke tenk på lavkarbo ennå... Masse grønnsaker, villfisk, frukt, kjøtt, fugl, og mest mulig økologisk mat tror jeg er bra.

Igjen, gratulerer! Og om du lurer på noe, spør noen som har greie på det

  Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 22:01   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gravid!!

Gratulerer. Jeg synes det høres helt greit ut det du gjør nå. Så lenge du får i deg litt frukt, så kommer du ikke i ketose, og da er jo kostholdet ditt supert. Barnet har godt av at du får i deg fettsyrer og proteier (barnet skal jo bygges opp av de to tingene der. Hjerne og nervebaner trenger fettet og hele barnet trenger jo byggesteinene fra proteinene og vitaminene fra grønnsakene og frukten).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 22:15   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gravid!!

Gratulerer så mye. Termin bare EN dag etter meg, spennende.

Forresten, hvordan er det med graviditet etter en bukplastikk? Jeg har nemlig sett for meg at jeg ødelegger hele magen da, derfor må jeg få barn nr. 3 ganske kjapt etter dette barnet siden jeg skal ha bukplastikk om ikke så altfor lenge. Vil liksom ikke ødelegge hele resultatet. Har legen sagt noe om det?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid Dimmine Spørsmål og svar 2 09-10-07 15:10
Lettere Gravid PÅ Lavkarbokosthold ...? rulletrollet Ketolysekuren 19 18-09-07 20:01
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22
Spis deg gravid! Iset Stoffskifte / hormonproblemer 1 19-08-06 00:49
Gravid, er Atkins vedlikehold det riktige? Imse Vedlikeholdsdietten 1 23-06-06 12:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no