Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Grillmat ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-07, 16:39   #1
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a
Question

Grillmat ...

Kan jeg spise røkt kjøtt/sommerkoteletter?
Eller ferdigmarinert kjøtt? Type grillribbe, flintstek..... Forstår ikke så mye av det som står på emballasjen bestandig...

  Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 22:49   #2
JaneFonda007
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 41
Innlegg: 27
JaneFonda007 er på en erverdig vei

Sv: Grillmat....

Sommerkoteletter er 0 g karbo, samme for grillbein. Jeg ville kjøpt uten marinade så langt det ikke står næringsinnhold for den og. Kan gjerne være noe honningmarinade med sukker i etc. Bruk egne marinader som du vet innholdet for, eller olje og krydder og bland til selv.

JaneFonda007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Maksimum 72 gram karbohydrat daglig Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 00:29   #3
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Grillmat....

Hiver opp denne igjen. Grillsesongen er igang og jeg (og sikkert mange andre) trenger tips til hva vi kan hive på grillen uten å ødelegge alt. Pølser i brø er jo både gørr, usunt og ikke serlig godt, så dette burde ikke være så vanskelig. Regner med at folk kjører rent kjøtt + salater, men utenom det må dere da ha noe lurt? Noen gode marinader?

Klem fra en som lever for sommer-grill

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 01:15   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat....

Det jeg griller:
Entrecote, kalkunfilet, scampi, flintsteik, fisk av ymse slag, kyllingfilet... Som regel bare med et aller annet krydder som faller meg inn, er ikke så glad i marinader.
Prøv indrefilet av svin surret inn i spekeskinke, servert med isbergssalat med masse rømmedressing (rømme, litt søtstoff og bittelitt edik)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:07   #5
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det jeg griller:
Entrecote, kalkunfilet, scampi, flintsteik, fisk av ymse slag, kyllingfilet... Som regel bare med et aller annet krydder som faller meg inn, er ikke så glad i marinader.
Prøv indrefilet av svin surret inn i spekeskinke, servert med isbergssalat med masse rømmedressing (rømme, litt søtstoff og bittelitt edik)

Yammi!!!!
Hørtes digg ut!
Men hva med marinaden på flintsteika? Er det ikke kbh i den? Har leita på gilde sine, men det står ingenting, har noen funnet noe annet??? Har så lyst på flintstek.....Eller er det naturell du spiser kanskje....
Her i huset griller vi vanlig svin/nakke kotletter, penslet med olje, og GODT med piffi-krydder.....Nydelig, men jeg fikk for meg at det er masse salt i grillkrydderet som ikke er bra......!? Synspunkter?

  Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:18   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Grillmat....

Å herregud, kan ikke bare denne sommeren komme snart.


Hælsikkes Nord-Norge!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:27   #7
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Å herregud, kan ikke bare denne sommeren komme snart.
Hælsikkes Nord-Norge!!

What`s wrong with Nord-Norge nå...?

Dersom du venter på sommeren for å GRILLE, kommer du aldri til å grille her oppe.....

Nei her skoflet jeg frem grillen i februar, og siden har den putret i både snøvær og nordavind!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:29   #8
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

What`s wrong with Nord-Norge nå...?

Dersom du venter på sommeren for å GRILLE, kommer du aldri til å grille her oppe.....

Nei her skoflet jeg frem grillen i februar, og siden har den putret i både snøvær og nordavind!!




Synes jeg ser deg stå der med grillvotter og stekespyd i snøstorm.

Jeg liker grillmat aller best utendørs, og for å få den nytelsen må jeg hvertfall ha sol på himmelen og litt mer enn 5 plussgrader.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:29   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Dersom du venter på sommeren for å GRILLE, kommer du aldri til å grille her oppe.....

Har grilla i nord-norge en gang. Været var strålende, måke hælvetet derimot!!! De knabba pølsene rett fra klypa!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:34   #10
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har grilla i nord-norge en gang. Været var strålende, måke hælvetet derimot!!! De knabba pølsene rett fra klypa!

hehe, har opplevd det samme....(samboeren er fra nord)
Her på Østlandet er det sommer og sol, og fredag reiser vi til Tromsø for å feire 17.mai der.....ettersom jeg har skjønt er det IKKE sommer der enda......Litt nedtur, jeg som har så smått pakka bort vinterklær....må vel rote dem frem igjen da...

  Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:34   #11
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Grillmat....

Spiste grillmat på fest i går - jepp, det pøsregner i Bergen, men dette var jo under tak da

De som hadde festen er amerikanere og det bar også grillingen preg av:
Jeg lærte å spise ekte chili-dog: Grillet pølse, hjemmelaget chili (av bla tomater, koriander, hakket chili osv), bønnestuing, og med ost på toppen. NAM! Who needs det dumme pølsebrødet da!

Ellers så var visst hjemmelaget burger et must: Stor fet burger med masse krydder, og samme tilbehøret som over.

Selv er jeg veldig glad i å grille sjampingjong fylt med feta, olje og krydder - supert som tilbehør

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:41   #12
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.


Selv er jeg veldig glad i å grille sjampingjong fylt med feta, olje og krydder - supert som tilbehør

Oioioi.......godt tips!!!!!
How do you do that???

  Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:43   #13
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Synes jeg ser deg stå der med grillvotter og stekespyd i snøstorm.

ehh.... POLVOTTER faktisk....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:44   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

ehh.... POLVOTTER faktisk....


HAHA!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:45   #15
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har grilla i nord-norge en gang. Været var strålende, måke hælvetet derimot!!! De knabba pølsene rett fra klypa!

WHAT!?!?!?!

Har dere ikke måker sørpå?????

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:50   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

WHAT!?!?!?!

Har dere ikke måker sørpå?????

Joa, men ikke hundretusenbillioner

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 12:54   #17
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Joa, men ikke hundretusenbillioner

åååhh, I see....

Men dere har SLANGER....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 13:15   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Men dere har SLANGER....

Bare hageslanger
Ormer har vi rigtignok et par typer av også...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 13:18   #19
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bare hageslanger
Ormer har vi rigtignok et par typer av også...

Slanger, ormer, UDYR...
For MEG er det AKKURAT like ekkelt, farlig, skummelt og alt det dær.... *GRØØØØØØSS*

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 19:10   #20
Bobbo
Juniormedlem
 
Bobbo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Egersund
Alder: 35
Innlegg: 24
Bobbo er på en erverdig vei

Sv: Grillmat ...

Veldig offtopic nå, men jeg bor som dere ser i Egersund, et par timer fra det absolutte sørligste punktet i Norge. Tror jeg har sett en 4-5 ormer i mitt 18årige liv. Måker er det nok av her på kysten, men ikke så vanvittig mange...

Bobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 19:15   #21
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat ...

Tilbake til grillinga da Jeg bruker å marinere i olje, litt krydder (etter smak) hvitløk osv... legger kjøttet i en brødpose (kyllingfilet, svinekjøtt, oksekjøtt osv) og heller på marinaden og lar det ligge en dag... blir kjempegodt... lager ofte grillspyd også jeg da, med kjøtt, løk, paprika, sopp osv..

salat og "potetsalat" av blomkål til

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 19:43   #22
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Grillmat ...

Slanger er bare småtteri i forhold til den helsikes flåtten sørpå!!! Nå har de små utyskene kommet til Sør-Trøndelag også. Vi er på Sørlandet hver sommer i juli. Har berget for flått noen år, men i fjor...stakkars guttungen!!! Tror vi plukka av han 10 flått! Han er rette str til å springe inni buskene nå.

Men marinade, hvis du ikke orker lage selv så finnes det varianter uten mye karbo. Black Boy har rødvinsmarinade og Caj P hvitløksmarinade. De er ganske lavkarbo.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 19:57   #23
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Oioioi.......godt tips!!!!!
How do you do that???

Kjøp noen store sjampingjonger, ta ut stilken, og fyll med feta biter, olje og krydder. La dem ligge på grillen til "kjøttet" er mørkt på farge og osten smeltet. Voila!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:35   #24
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Men marinade, hvis du ikke orker lage selv så finnes det varianter uten mye karbo. Black Boy har rødvinsmarinade og Caj P hvitløksmarinade. De er ganske lavkarbo.

Ferdig marinade klarer jeg meg uten, jeg lurte egentlig på ferdigmarinert kjøtt, ala marinert kalkunfilet, flintstek, grillskiver osv......

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Kjøp noen store sjampingjonger, ta ut stilken, og fyll med feta biter, olje og krydder. La dem ligge på grillen til "kjøttet" er mørkt på farge og osten smeltet. Voila!

Hørtes usannsynlig godt ut!!!
Skal prøves!!!

  Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:37   #25
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Grillmat....

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

WHAT!?!?!?!

Har dere ikke måker sørpå?????

Jo, men de e søren ta meg ikke så frekk som de nordaførr!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bønnesalat til grillmat Carisma Annen mat 4 19-05-07 19:13
Helstekt løk til grillmat Iset Middag 0 06-05-04 12:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no