Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-07, 01:10   #1
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Jeg har snust litt på de f.skj. diettene og jeg får inntrykk av at Lindberg er litt komplisert

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 02:05   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

jeg tenker motsatt. Lindberg er enklere å kombinere med "de andres" matvaner
Men atkins er kanskje enklere i det at du skal kutte karber som ikke er grønnsaker. eller det kan iallefall brukes som en hovedregel, og det er kanskje enkelere å forolde seg til?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 09:19   #3
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Ja, litt sånn jeg tenkte. At det er lettere å holde seg helt unna enn å tillate seg litt liksom. Samtidig er jo Fedon-kostholdet slik man blir anbefalt å spise etter at man er i mål og da må man jo lære å begrense seg

I dag har jeg spist Lindbergfrokost bestående av 1 pære og 4-korn med linfrø, syltetøy og melk. Overraskende mett

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:09   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

I dag har jeg spist Lindbergfrokost bestående av 1 pære og 4-korn med linfrø, syltetøy og melk. Overraskende mett

.....bortsett fra at dette nok ikke kan kalles en Lindbergfrokost.....sorry....

I denne frokosten har du nesten ikke noe proteiner. Hva med å bruke cottage cheese sammen med litt 4-korn og bær og noen hakkede mandler i stedenfor?

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:29   #5
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

I en periode brukte jeg Fedon-musli med cc og litt melk - mettende og godt!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 11:25   #6
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

.....bortsett fra at dette nok ikke kan kalles en Lindbergfrokost.....sorry....

I denne frokosten har du nesten ikke noe proteiner. Hva med å bruke cottage cheese sammen med litt 4-korn og bær og noen hakkede mandler i stedenfor?

fra Fedonisten

Å? Det er hentet ut fra menyen til boka hans hvertfall.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 19:37   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Jeg syns det er enklere å følge Atkins nettopp fordi den har klarere grenser for hva som er tillatt. Jeg er redd kostholdet vil skli ut mye raskere med ett Lindberg´s kosthold.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:49   #8
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Det tror jeg er individuelt. For noen er det kanskje lettere å følge Lindberg fordi det er flere matvarer å velge i. For andre kan det være lettere å følge Atkins fordi man kan spise seg veldig mett til hvert måltid og trenger ikke å begrense seg.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 21:16   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Det tror jeg er individuelt. For noen er det kanskje lettere å følge Lindberg fordi det er flere matvarer å velge i. For andre kan det være lettere å følge Atkins fordi man kan spise seg veldig mett til hvert måltid og trenger ikke å begrense seg.

Det tror jeg du har rett i.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 23:17   #10
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det lettere å følge Atkins enn Lindberg?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Jeg syns det er enklere å følge Atkins nettopp fordi den har klarere grenser for hva som er tillatt. Jeg er redd kostholdet vil skli ut mye raskere med ett Lindberg´s kosthold.

Merker det nå som jeg prøver å følge Lindberg, jeg tenker på mat hele tiden og hva jeg skal spise neste gang, minner om når jeg gikk på GR-kurs.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 16:56
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no