Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Håper noen orker svare på et par ting

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-09, 14:13   #1
bollekinn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 49
Innlegg: 8
bollekinn er på en erverdig vei

Håper noen orker svare på et par ting

vi (samboer) tenker å legge om kostholdet litt, men ikke å følge noen diett slavisk. Som en begynnelse har vi kuttet ut pasta/ris/poteter/brødmat. En La oss ta dagens meny:
frokost (glemt å handle inn) en neve m usaltede makademienøtter/ en "skalk" agurk.
lunsj. en lunsjkake(varm butikkstekt karbonadekake) og en tynnribbe slice.
Middag. stekt laks med brokkoli/blomkål/gulrot(kokt) og stekt chaminjong (i rapsolje)
kvlds.. tenkter på a ha kyllingsalat eller stekt egg og skinkebiter..

Er vi helt på jordet eller kan dette være noe helsemessig for oss. Begge har behov for å miste noen kg så det vil jo virkelig være en bonus

Jeg vet jeg er inne på ketolysideen her, men tror ikke jeg kan klare å være slavisk tro mot en diett. Noen som er villig til å gi oss en pekepinn på hva som kunne være smart å inkl osv. jeg har kjøpt inn peanøtter m skall og mandler/solsikkefrø osv tenkte å ha som garnityr på salat osv. Er jo litt redd at kanskje kroppen bestemmer seg for å fortsette å holde på kg selv om vi nå vil kutte ut litt av bindemiddelet..(stivelse og sikkert en haug m karbohydrater..)

Håper på svar

bollekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:18   #2
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Håper noen orker svare på et par ting:)

Hva med å teste ut LCHF, en variant der man egentlig står ganske fri og som er veldig enkel å fölge. Dere finner info om det på bloggen til Annika Dahlqvist.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:55   #3
bollekinn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 49
Innlegg: 8
bollekinn er på en erverdig vei

Sv: Håper noen orker svare på et par ting:)

Spennende Det skal jeg lese litt mere om. Trenger et kosthold som passer min travle samboer og et kosthold som vår lille 1åring også kan nyte godt av Må lese om LCHF, ser jo på tickeren din (Perdita)at det virker da Er det lov å spørre hvordan en dag fortoner seg hos deg? (menyvalg etc)

bollekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:13   #4
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Håper noen orker svare på et par ting:)

Opprinnelig lagt inn av bollekinn, her.

Spennende Det skal jeg lese litt mere om. Trenger et kosthold som passer min travle samboer og et kosthold som vår lille 1åring også kan nyte godt av Må lese om LCHF, ser jo på tickeren din (Perdita)at det virker da Er det lov å spørre hvordan en dag fortoner seg hos deg? (menyvalg etc)

LCHF er jo et ganske vidt begrep. Hovedprinsippet er at man helst skal holde seg til matvarer med mindre enn 5 gram karbohydrater pr. 100gram. Naturlig mettet fett er ikke farlig, og man kan väre raus med fettet. Margarin og varmpressede planteoljer skal man sky som pesten Det samme med transfett selvfölgelig! Man kan godt spise litt nötter, og når man er i mål kan man kanskje spise en frukt i blandt og litt bönner og linser hvis man tåler det. Jeg fant veldig mye bra info i Annika Dahlqvists blogg, spesiellt i lenkene på höyresiden.

Jeg liker prinsippet veldig godt fordi jeg ikke trenger å veie maten eller å telle karber osv. Jeg syns det er deilig med masse ren hel mat og gode råvarer. I journalen min kan du lese litt hva jeg pleier å spise, det er ofte omelett med bacon, purre og en form for ost til frokost. Ganske mye salat (da er jeg RAUS med dressing og fetaost), jeg lager ofte ostegratinerte grönnsaker eller blomkål og brokkolimos med smör og creme fraiche som tilbehör til middagen, og ellers tar jeg alltid smör på grönnsagene når de er kokt Jeg holder meg for det meste til grönnsaker som vokser over jorden.

Jeg unngår all kunstig sötning, tror ikke det er så bra for noen, og jeg tror det bidrar til å oppredtholde sug. Jeg spiser pisket krem med bringebär til kos en gang i blandt.

Jeg spiser mye oster og ganske mye melkeprodukter. Det kan hende at det er derfor jeg ikke går så veldig fort ned, men jeg syns det er viktig å kose meg nedover, og jeg har god tid

Når det gjelder ketose så tror jeg nok jeg er i ketose omtrent hele tiden. Jeg hadde stix en stund og testet og de slo omtrant alltid ut positivt. Jeg fokuserer derimot ikke så mye på det, jeg tror ikke at det er så veldig viktig for resultatet.

Jeg kommer til å leve sånn som dette resten av livet, kanskje med en utskeielse i blandt, jeg ser ikke på det som en kur, men en livsstil. Jeg har flere runder med lavkalorislanking bak meg med helt ok resultater, men for förste gang i mitt liv lever jeg nå nesten helt uten sukkersug, og det er VIDUNDERLIG! Jeg tror en öking av karbohydrater i kosten igjen kan ödelegge dette for meg og det vil jeg ikke...

Lykke til med valg, jeg tror du er på god vei allerede!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 20:04   #5
bollekinn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 49
Innlegg: 8
bollekinn er på en erverdig vei

Sv: Håper noen orker svare på et par ting:)

Høres ut som en fin fin livsstil Man trenger jo ikke følge noe slavisk, tross alt så skal man jo leve livet også
Jeg tenkte på det å følge noe slavisk, men det er så ikke meg...Men vi håper jo det at vi vil kjenne en forskjell i kropp (og sinn) når litt stivelse og x antall karbo forsvinner ut av kroppen

Jeg skal lese den bloggen til hun annika

Tusen takk for svar

bollekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 20:09   #6
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Håper noen orker svare på et par ting:)

Moren min fölger LCHF sånn omtrent hele tiden, men har hatt en del utskeielser. Hun har tatt av minst 8 cm rundt midjen siden mars og föler seg helt topp selv om hun ikke klarer å fölge det hele tiden. Det er selvsagt mye lettere å väre konsekvent hvis man pröver å unngå de tingene som trigger suget, men jeg tror ikke man må fölge noen kur slavisk, jeg tror man får bra resultater bare ved å legge om hverdagskosten.

Skyt elefantene så kan du begynne å sile myggen sier svenskene. Begynn med de store karbohydratkildene, det er lettere enn man skulle tro å kutte dem ut. Jeg savner ikke ris, bröd eller pasta.

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 22:57   #7
bollekinn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 49
Innlegg: 8
bollekinn er på en erverdig vei

Sv: Håper noen orker svare på et par ting

wow. 8cm rundt midjen er jo helt knall Da er hun flink. Jeg skulle ønske mitt magemål vil minke litt.. Det øket på når småen sluttet å amme... Vi får se hvordan denne livsstilen gir innvirkning på fleskemager og slappe lår

bollekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, kosthold, meny


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Blodsukkerspørsmål ... Håper noen vil svare ... Dippsey Induksjonen 18 09-04-08 14:40
Noen som kan svare meg raskt? (Ang minimais) cilemora Lavkarbo generelt 5 28-01-08 22:52
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no