Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-10, 23:24   #51
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Samme det vel? Ingen har noe med det.

Det er der du tar feil, vennen!
Dette er et brukerstyrt forum, det er ingen eksperter her. Men vi som "bor" her er utstyrt med vanlig sunn fornuft i tillegg til at enkelte av oss faktisk er helsepersonell IRL.

Vi kan ikke sitte på se på at folk slanker seg syke uten å si i fra!
Ketolyse/lavkarbo kan hjelpe folk med spiseforstyrrelser på den måten at de får mer kontroll over sunn mat. Det er bedre å passe på å få i seg nok fett, enn å passe på å få i seg lite nok kalorier! Helt klart!
Men vi kan ikke se på at folk ikke bruker hodet sitt og slanker seg syke, no way!

Selv om du kanskje ikke tror meg akkurat nå, så vil vi deg bare vel! Vi hjelper deg gjerne til en sunn livsstil, men ikke til sykelig undervekt!

OK???

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:27   #52
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Jeg legger meg ikke oppi andres mål ihvertfall selv om jeg vet om de. Synes det er noe personlig ingen skal blande seg oppi selv om det synes. Men du gjør som du vil. Koselig er det ikke ihvertfall. Så jeg skal ikke gjøre det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:56   #53
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Samme det vel? Ingen har noe med det.

Beklager å måtte skuffe deg, men ettersom ditt ønske om å nå en usunt lav vekt er noe du ikke legger skjul på, så har du for det første involvert oss i det og det hadde vært ganske betenkelig om ingen sa noe om det, det skjønner du også! Ikke minst står du i fare for å sende ut veldig feil signaler til f.eks andre unge søkende jenter som kommer over dette forumet. Du sier selv du er medlem av IKS, så hvordan du kan ha en så lettbent holdning til det, skremmer meg litt.

Som moderator på forumet er det min plikt å fange opp sånne ting, og dette bekymrer meg.
Derfor er det ikke det samme!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 23:58   #54
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Da fjerner jeg den da

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 00:00   #55
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Det gjør ikke oss mindre bekymrede, ada-emilie .
Jeg håper virkelig du tar til fornuften, og heller fokuserer på et godt og sunt kosthold, og tar vare på deg selv, helsa og livet ditt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 00:12   #56
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Da jeg var 17 hadde jeg anorexia. Jeg var \er 167 høy og veide 43 kilo.
Jeg bodde ikke hjemme, men ble alikevel "fanget opp " av venner og lærere.
Det resulterte i at jeg ble tvanginnlagt og og fikk en ekkel slange igjenom nesen og ned i magesekken, der de serverte meg alle måltidene mine. Mmmmmmmmm kjempemorsomt.. NOT. Prøvde jeg å dra den ut ble jeg tvangsholdt der de putta i en ny en.. du burde være forsiktig.. trenger ikke ha en spiseforstyrelse for å se at du har en.. Mener ikke noe vondt med dette, men håper du tar til fornuft .. gjør meg vondt å lese at du har et så usunt forhold til mat. Og råder deg til å gå til legen eller en venn å fortelle det du har fortalt oss. Det er virkelig IKKE bra for deg det du holder på med nå. Men vist lav karbo kan hjelpe deg å få et "normalt" folholdt til mat er ingenting bedre

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 00:42   #57
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Legen fortalte jeg det til for mange år siden og jeg går til psykolog. Er 37 år og hatt spiseforstyrrelse siden jeg var 16, men som voksen er jeg sunnere. Dere trenger ikke å uroe dere,altså. Tenk på dere selv. Jeg unner dere å gå ned i vekt og nå de målene dere har satt dere helsemessig og andre ting. Jeg vil ikke være til belastning her. Vil stille spørsmål som jeg tror andre også vil ha svar på.God natt

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 00:45   #58
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Legen fortalte jeg det til for mange år siden og jeg går til psykolog. Er 37 år og hatt spiseforstyrrelse siden jeg var 16, men som voksen er jeg sunnere. Dere trenger ikke å uroe dere,altså. Tenk på dere selv. Jeg unner dere å gå ned i vekt og nå de målene dere har satt dere helsemessig og andre ting. Jeg vil ikke være til belastning her. Vil stille spørsmål som jeg tror andre også vil ha svar på.God natt

Natta!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 00:57   #59
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Legen fortalte jeg det til for mange år siden og jeg går til psykolog. Er 37 år og hatt spiseforstyrrelse siden jeg var 16, men som voksen er jeg sunnere. Dere trenger ikke å uroe dere,altså. Tenk på dere selv. Jeg unner dere å gå ned i vekt og nå de målene dere har satt dere helsemessig og andre ting. Jeg vil ikke være til belastning her. Vil stille spørsmål som jeg tror andre også vil ha svar på.God natt

Det er utrolig trist at det er så vanskelig å hjelpe folk med rart syn på kroppen sin.. Godt du er tatt vare på, du virker som ei go jente

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 10:41   #60
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Henger meg på det Kitt og Photo sier om å bry seg. Vi her inne er normale brukere, men vi sitter da ikke passivt å ser på at folk ønsker/er på vei til skadelig vekt. Enten den ene eller andre veien!
Vi bryr oss også fordi vi kan til en vis grad forstå "forstyrrelsen", selv om de fleste av oss er mye/litt overvektig.

Du sier du er 37 år, unnskyld, men det bekymrer meg enda mer. For en ting hadde vært å etterstrebe en slik undervekt før man er kommet i puberteten eller under (fordi man blir litt sjokkert over forandringene i kroppen), men du er en voksen kvinne!
Og det du ønsker er barnevekt.

Men lykke til, hvis du kunne stole på et godt lavkarbo kosthold, så tror jeg (mer TROR, jeg er ikke lege eller psykiater) kroppen og sinnet ditt ville trives bedre.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 12:09   #61
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Takk. Kyss til dere. Som jeg skrev Vettel, så går jeg til psykolog, så du trenger ikke å ta på deg noe bekymring.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 22:09   #62
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Klem til deg ada-emilie.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 23:44   #63
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Hei. Hijacket denne tråden litt istedenfor å lage en ny, siden det allerede var så mye snakk om hva som er lov på induksjon og ikke

Norsk og\eller Svensk Kjøttdeig, er det lov?
Hva med pinjekjerner?

Er det greit å steke ting i meierismør og olivenolje, eller en av delene?

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:29   #64
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kommer ikke i ketose! Frustrert!

Takk aime
Clockwork: sjekke innholdsfortegnelsen. Olivenolje egner seg ikke til steking på høye teperamturer. Rapsolje eller kokosolje er bedre da. Smør kan du steke i om du vil det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommer ikke i ketose mette_moj Ketolysekuren 20 22-08-09 10:59
Kommer ikke inn i ketose igjen Ramah Ketolysekuren 10 03-04-09 21:34
Kommer meg ikke tilbake i ketose quebec Ketolysekuren 10 30-07-08 20:18
Kommer ikke i ketose igjen ketanore Ketolysekuren 9 02-01-08 16:40
Kommer ikke inn i ketose igjen ... Cec Ketolysekuren 3 27-11-07 19:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no