Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kommer ikke i ketose. Hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-10, 12:50   #1
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk
Question

Kommer ikke i ketose. Hjelp!

Har postet denne under spørsmål og svar i steden for. Sorry for feilposting
Hei
Er ny her på forumet så bær over med meg viss dette skulle vært posta en annen plass eller svarene allerede finnes.

Nå har jeg leita rundt i forumet og på den del nettsider for å finne svar på hvorfor jeg ikke kommer i ketose eller blir vippa ut av ketose uten, tilsynelatende grunn.
Jeg følger Ketolysekuren og ligger mellom 10-15 g karber per dag når jeg skal inn i ketose. Dette kommer hovedsaklig fra grønnsaker og litt fra meieriprodukter. Jeg har vært i ketose før men har hatt et opphold nå pga sykdom og diverse, har heldigvis ikke lagt på meg. Nå vil jeg ha fart på fettforbrenningen og vektnedgangen igjen, siden jeg skal på shoppingtur til London i slutten av mai .

Jeg er klar over at det finnes såkalte party-stoppere for vektnedgang, men finnes det matvarer som kan forhindre ketose? Ligger som sagt på maks 15-16 g karber når jeg skal inn i ketose. Har også opplevd at jeg har målt ketose med stix, også utover kvelden har jeg plutselig blitt helt enormt sulten og når jeg så måler er jeg ikke i ketose lengre. Den ene gangen dette skjedde hadde jeg hatt ca 12-15 karber over lengre tid. Det eneste som var utenom "normalen" var 2ts splenda en dag og da var jeg ikke i ketose lengre.

Nå klarer jeg ikke å komme i ketose selv med bare 8-10 karber til dagen.
Bruker Mat på data og diverse matvaretabeller for å finne ut ant. karber.

Spørsmålet er altså om det finnes noe som stopper meg fra ketose, selv om jeg er under 15 karber til dagen og følger kostanbefalingene i Ketolyseboka. Og om det finnes matvarer som kan stoppe ketosen selv om karbeinntaket er under 15 g??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 28-03-10 kl 13:01. Årsak: Feil forum
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 12:57   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk
Question

Kommer ikke i ketose! HJELP!!

Hei
Er ny her på forumet så bær over med meg viss dette skulle vært posta en annen plass eller svarene allerede finnes.

Nå har jeg leita rundt i forumet og på den del nettsider for å finne svar på hvorfor jeg ikke kommer i ketose eller blir vippa ut av ketose uten, tilsynelatende grunn.
Jeg følger Ketolysekuren og ligger mellom 10-15 g karber per dag når jeg skal inn i ketose. Dette kommer hovedsaklig fra grønnsaker og litt fra meieriprodukter. Jeg har vært i ketose før men har hatt et opphold nå pga sykdom og diverse, har heldigvis ikke lagt på meg. Nå vil jeg ha fart på fettforbrenningen og vektnedgangen igjen, siden jeg skal på shoppingtur til London i slutten av mai .

Jeg er klar over at det finnes såkalte party-stoppere for vektnedgang, men finnes det matvarer som kan forhindre ketose? Ligger som sagt på maks 15-16 g karber når jeg skal inn i ketose. Har også opplevd at jeg har målt ketose med stix, også utover kvelden har jeg plutselig blitt helt enormt sulten og når jeg så måler er jeg ikke i ketose lengre. Den ene gangen dette skjedde hadde jeg hatt ca 12-15 karber over lengre tid. Det eneste som var utenom "normalen" var 2ts splenda en dag og da var jeg ikke i ketose lengre.

Nå klarer jeg ikke å komme i ketose selv med bare 8-10 karber til dagen.
Bruker Mat på data og diverse matvaretabeller for å finne ut ant. karber.

Spørsmålet er altså om det finnes noe som stopper meg fra ketose, selv om jeg er under 15 karber til dagen og følger kostanbefalingene i Ketolyseboka. Og om det finnes matvarer som kan stoppe ketosen selv om karbeinntaket er under 15 g??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:00   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Hei,
Det finnes noen som er i ketose selv om de ikke får utslag på stixen. Testen skal tas på kvelden minst to timer etter siste måltid, så lenge det er fargeforandring på stixen så er man i ketose. Det kan hende at de stixene du bruker er ødelagt, de tåler ikke mye lys, fuktighet eller varme. Noen får ikke utslag i forbindelse med mens og/eller eggløsning.
Dersom du ser helt nederst på denne siden så finner du linker med tilsvarende tema som overskriften på tråden.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:02   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose! HJELP!!

Du skal måle med stiksen om kvelden, minst to timer etter siste måltid!

Det er kun da du kan stole på at resultatet er riktig!

Aktivitetsnivå og væskeinntak har også mye å si. Er du svært aktiv, vil alle ketonene bli brukt som energi og du får ikke noe overskudd av ketoner i urinen.
Drikker du mye, kan konsentrasjonen av ketoner i urinen bli så svak at det ikke gir utslag!

Stiksen gir bare en indikasjon på hva som finnes i urinen din. Om du vet du gjør alt riktig, er det mer til å stole på enn stiksene.
Stiksene kan også være gamle, eller du kan være gravid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:04   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Har svart deg i den andre tråden, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:04   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kommer ikke i ketose! HJELP!!

Hei,
Det finnes noen som er i ketose selv om de ikke får utslag på stixen. Testen skal tas på kvelden minst to timer etter siste måltid, så lenge det er fargeforandring på stixen så er man i ketose. Det kan hende at de stixene du bruker er ødelagt, de tåler ikke mye lys, fuktighet eller varme. Noen får ikke utslag i forbindelse med mens og/eller eggløsning.
Dersom du ser helt nederst på denne siden så finner du linker med tilsvarende tema som overskriften på tråden.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:23   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose! HJELP!!

Takk for svar

Mulig jeg skal kjøpe nye stix, for jeg har ikke hatt noen problemer med å måle ketose tidligere uansett når jeg målte på døgnet. Dessuten er det "den tida" i måneden så det kan vel ha noe og si. forstår jeg.

Drikker mye vann og te, men det har jeg alltid gjort og har allikevel fått utslag. Trener også en del, men ikke mer enn før og jeg har jo dager uten noe aktivitet (utenom å hente posten og gå til og fra bilen ).

Jeg føler bare at jeg ikke har de typiske tegnene på ketose, slik som jeg hadde i begynnelsen, bl.a. vondt i hodet og litt slapp de første 2-3 dagene. Jeg har heller ikke mistet sultfølelsen og er konstant sulten. Får liksom aldri nok mat.

Typisk dagdiett:
Frokost: 1-2 egg med meierismør, evt 1 skive lavkarbobrød med smør, evt grøt fra spis deg slank- ca 2 - 6
Lunch: Rapidssalat, litt ruccola. 1/2-1 avocado, 3 cherrytomater, 1 kyllingfilet, litt norzola, litt creme fraiche, 2-3 ss olivenolje med chili - evt ferdigrett med enkel salat ca 3-7 karber
Middag: Kjøtt/fisk med blomkål/brokkoli/salat + creme fraiche/ost/olje - ca 6-14 karber (eller ferdigrett fra spis deg slank)
Kvelds/snacks: litt ost, atkins bar, vaffel el. lignende fra spis deg slank - maks 3-7 karber

Ligger på 15-25 karber normalt og kan ligge oppi mot 30g når jeg er i ketose, men prøver å holde det på 10-15g når jeg skal inn i ketose. Nå blir jeg som sagt ikke mett lengre-

Jeg er så frustrert Tror jeg drar på en joggetur for å slutte å tenke på at jeg ikke kommer i ketose....

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:25   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har svart deg i den andre tråden, jeg!

Jeg så det - takker. Hadde tenkt å slette dette innlegget men fikk det ikke til. Så nå blir det joggetur i stedenfor, så slipper jeg å irritere meg over manglende ketose og at jeg ikke finner helt utav forumet

Etterpå skal jeg lage Nannahs knekkebrød

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:30   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Jeg slo sammen trådene jeg

Men et par spm:
Går du ned i vekt?
Hvor lenge har du vært på kuren?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:43   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg slo sammen trådene jeg

Men et par spm:
Går du ned i vekt?
Hvor lenge har du vært på kuren?

Jeg så det, blei jo helt forvirra med det samme - trenger den joggeturen nå - fnis

Jeg begynte sånn ca i midten av november (94,6kg). Datt av lasset rett før jul hadde da gått ned ca 6 kg (88-89kg). La heldigvis ikke på meg noe i jula, var flink igjen etter jul og gikk ned til ca 81-82 kg frem til midten/slutten av februar. Da blei jeg sykemeldt pga av utbrenthet og treningsmengden gikk ned og datt ut av ketose for jeg måtte trøstespise litt.

Etter det har jeg prøvd å komme i ketose, men har flere ganger ødelagt for meg selv med å trøstespise kaffe latte og kanelboller. (Krangler med sjefen i tillegg til sykmelding så jeg trenger trøst ). Jeg har også vært i ketose ved en anledning i denne perioden, men falt på uforklarlig vis ut av den - og det er ikke tull. Da hadde jeg ikke gjort noe "ulovlig", men ble sur da jeg ikke var i ketose lengre og spiste derfor kanelbolle.

Nå har jeg vært superflink med 10-15 g karber og sunn mat siden forrige tirsdag. Mener jeg var i ketose på torsdag for da hadde jeg ikke sultfølelse sånn midt på dagen, men utpå kvelden var jeg supersulten og det har jeg vært siden. I dag så jeg at jeg er 80.7 kg så jeg har nok gått litt ned, men jag har jo også begynt å trene igjen så siden tirsdag har jeg jogga/trent styrke 2 ganger tror jeg.

Skal ut igjen nå

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:50   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Da er du antageligvis i ketose, selv om det ikke vises hver gang du måler.

Men skal du fortsette å trøstespise slik, så kan du regne med at kuren ikke fungerer som den skal. Hardt, men sant. Du utsetter kroppen din for blandings-forbrenning, kroppen vil uansett forbrenne raske karber først fordi det er lettest og fettforbrenningen uteblir.

Sitat fra ketolyse-DVD'n.

Sitat:

Torkil prater om vanlige begynnerfeil, og sier bl.a.:
"Hvis man sprekker to ganger i uken så er man ikke på ketolysekur. Da er man faktisk på en kur som kan gjøre at man går opp i vekt!"



Sier ikke dette for å være frekk på noen måte. Men skal man ha utbytte av kuren man går på, må man følge den.

Og man må jobbe med å endre vaner/uavaner. Ta tak i ting som kanskje har vært en grunn til at man har økt i vekt.
Og jeg vet, av erfaring, at den mentale jobben er på mange måter tøffere enn det å gå ned i vekt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 14:01   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Jeg er fullt klar over alt dette og har heller ikke hevdet at jeg har gått på lavkarbo hele veien. Grunnen til at jeg har slitt er pga sykemelding og vanskelige arbeidsforhold. Nå er jeg innbitt på at jeg skal ned til 75 kg før Londontur i mai, men det er frustrerende og ikke komme i ketose og være konstant sulten. Jeg var så sulten da jeg la meg i går at jeg holdt på og grine. Spiste litt ost og skinke for å stagge sulten, med det resultat at jeg nesten ikke sov i natt. Våkna i dag sulten som en ulv og siden har jeg vært sulten og magen rumler noe helt alvorlig.

Den mentale biten kan jeg alt om - går til psykolog for å få hjelp med det. Merk også at jeg har ikke gått opp i vekt siden november - har kun hatt stans. Faktisk har jeg hatt den største vektnedgangene etter at jeg har vært ute av ketose og vet at det finnes kurer som baserer seg på lavkarbo/høykarbodager prinsipper.


Jeg vet at det ikke er noe kur når man sprekker, sånn er det med alt. Det jeg spør om er hvorfor jeg ikke klarer å komme i ketose lengre og hvorfor jeg er så dømrade sulten.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 28-03-10 kl 14:05. Årsak: Redigering
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 14:06   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg er fullt klar over alt dette og har heller ikke hevdet at jeg har gått på lavkarbo hele veien. Grunnen til at jeg har slitt er pga sykemelding og vanskelige arbeidsforhold. Nå er jeg innbitt på at jeg skal ned til 75 kg før Londontur i mai, men det er frustrerende og ikke komme i ketose og være konstant sulten. Jeg var så sulten da jeg la meg i går at jeg holdt på og grine. Spiste litt ost og skinke for å stagge sulten, med det resultat at jeg nesten ikke sov i natt. Våkna i dag sulten som en ulv og siden har jeg vært sulten og magen rumler noe helt alvorlig.

Jeg vet at det ikke er noe kur når man sprekker, sånn er det med alt. Det jeg spør om er hvorfor jeg ikke klarer å komme i ketose lengre og hvorfor jeg er så dømrade sulten.

Er du sulten så spis. Spis til du blit passe mett, spis når du er sulten. Få i deg fett. Blir du fort sulten, kan det indikere på for lite fett i maten.
Du skal ikke gå sulten! Om du spiser 2-3-4-5-6 måltider har ikke noe å si. Kroppen vil etterhvert regulere sulten sjøl, når det får jevn ketose uten opphold.
Det at du føler sult nå kan ha sammenheng med sprekkene dine. Kroppen er forvirra, vet at viss den "krangler" så kanskje den får noe karber Kroppen er rar slik

jeg sjøl hadde perioder der jeg spiste masse... ofte... Jeg kunne fylle på med egg og bacon 2-3 ganger daglig....i tillegg til lunch og middag....

Og når det gjelder stix: Ikke stress med de. Spis slik du skal, da kommer kroppen i ketose. Og vekta går ned.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 14:14   #14
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det jeg spør om er hvorfor jeg ikke klarer å komme i ketose lengre og hvorfor jeg er så dømrade sulten.

Synes ikke det ser ut som du får i deg nok fett?
Når du sier at du er så sulten, er det jo fettet som mangler. Fett gjør deg mett
Mitt råd er å øke på med fettet

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 15:07   #15
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Opprinnelig lagt inn av karikins, her.

Synes ikke det ser ut som du får i deg nok fett?
Når du sier at du er så sulten, er det jo fettet som mangler. Fett gjør deg mett
Mitt råd er å øke på med fettet

Hvor mye fett skal man spise da. I ketolyseboka er det ikke anbefalt så mye fett faktisk.

Jeg spiser så mye fett at jeg til tider er kvalm, jeg klarer ikke mer. Jeg får i meg ca 3ss cocosa, 3ss olivenolje, vil anta ca 50 g meierismør samt fett gjennom kjøtt/fisk og ost - daglig!! Det grenser til ekkelt etter min smak, men tvinger det nå ned. Jeg spiser når jeg er sulten - dvs hele tiden nå om dagen. Det har jeg gjort i en uke nå, synes det er rart at det er sånn nå og ikke har vært sånn de to forrige gangene.

Men hvis det er som dere sier kun karber og ingenting annet som har noe å si for ketosen for jeg tro det da.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 15:49   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

De fleste skal ligge på 150- 200g fett pr dag!

Smør i panna, fløtesaus, olje på salaten, cocosa i te/kaffe........
Mange varianter, du trenger jo ikke spise rent fett, heller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 16:10   #17
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

De fleste skal ligge på 150- 200g fett pr dag!

Smør i panna, fløtesaus, olje på salaten, cocosa i te/kaffe........
Mange varianter, du trenger jo ikke spise rent fett, heller!

Jeg sliter med å få i meg fett enten det er rent eller blandet ut på en eller annen måte. Jeg blir fysisk kvalm og får mageknip når jeg spiser for mye fett enten det er nå rent eller blandet.

150 -200 g?? Kvalmendes mye!! Tror jeg dropper hele ketolysegreia og går tilbake til et rent spis deg slank opplegg. Da kom jeg iallfall i ketose og gikk ned i vekt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 17:40   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Mange som sliter med det i overgangen. Trikset er å begynne med lite fett og øke l-a-n-g-s-o-m-t!
Ikke alle fikser det og da er det jo bra man har andre varianter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 20:22   #19
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Javel damer, da har jeg fått utslag på stixen. Ser ut til at den knallharde treningsøkta gjorde susen. Var sulten før jeg la ut på langtur, men ikke særlig sulten da jeg kom tilbake. Spiste litt siden det er så viktig å spise etter en hard økt. Har spist noe mer nå og må nok ha litt til før jeg gir meg

Har tydeligvis brukt lang tid på å komme i ketose denne gangen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 20:55   #20
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Kommer ikke i ketose. Hjelp!

OBS her er enda en ketosestopper:
Melkeprotein. Jeg må være superforsiktig med ost, spesielt de halvfete (Alt som er lettere enn græddost) Spiser jeg ost, går blodsukkeret opp, og jeg kan da ramle ut av ketosen. Frøken Lillemy, forsøk deg med mere olje. Den optimaloljen til Vita er ikke så ille gærn. Fyll i eggeglass, og ta deg et par sånne før hvert måltid. Fungerer superduperfint.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 21:13   #21
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

OBS her er enda en ketosestopper:
Melkeprotein. Jeg må være superforsiktig med ost, spesielt de halvfete (Alt som er lettere enn græddost) Spiser jeg ost, går blodsukkeret opp, og jeg kan da ramle ut av ketosen. Frøken Lillemy, forsøk deg med mere olje. Den optimaloljen til Vita er ikke så ille gærn. Fyll i eggeglass, og ta deg et par sånne før hvert måltid. Fungerer superduperfint.

Garantert (unnskyld uttrykket ) prosjektilspy dersom jeg skal få i meg så mye rent fett. Nytter fader meg ikke, jeg blir skikkelig kvalm og dårlig av store fettmengder og har alltid hatt det sånn. Og ja, jeg har økt mengden gradvis slik som en eller annen foreslo.

Men takk for tips er nå i ketose og har IKKE spist mye fett i dag, samt at jeg har trent knallhardt.

Vi er alle forskjellige og må gjøre dette på hver vår måte, men jeg setter selvfølgelig pris på tips og råd, men synes det er ugreit når folk legger det frem som om det bare er deres måte som gjelder

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 11:29   #22
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose. Hjelp!

Jeg har selv veldig lav ketosegrense. Hvis jeg har falt ut av ketose, tar det minst en uke med 15 g kh før jeg er tilbake i ketose. Jeg har vel vært ute av ketose ca 5 ganger siden sept-09 og jeg opplever at ketosen og inntak av lite karbohydrater har mistet den gode effekten på fettforbrenningen som det hadde i begynnelsen.

Hvis jeg spiser en Atkinsbar, faller jeg ut av ketose. Jeg tror kroppen min tar opp sukkerslkoholene. Det samme skjedde da jeg spiste en sjokolade fra Sukkerfritt. Jeg leste i dagboken til en annen her inne at hun aldri kom i ketose. Samtidig så jeg av menyen hennes at hun spiste minst en Atkinsbar hver dag. Så jeg ville droppet Atkinsbar og alt som er søtet med sukkeralkoholer, som f.eks matitol.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 11:35   #23
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Maja, her.

Hvis jeg spiser en Atkinsbar, faller jeg ut av ketose. Jeg tror kroppen min tar opp sukkerslkoholene. Det samme skjedde da jeg spiste en sjokolade fra Sukkerfritt. Jeg leste i dagboken til en annen her inne at hun aldri kom i ketose. Samtidig så jeg av menyen hennes at hun spiste minst en Atkinsbar hver dag. Så jeg ville droppet Atkinsbar og alt som er søtet med sukkeralkoholer, som f.eks matitol.

Takk for godt tips - jeg har kuttet alle pastiller o.l med kunstige søtningsmidler. Atkinsbar bruker jeg bare av og til nå jeg blir "desperat" på sjokolade, prøver å unngå og spise det hver dag for det innh. så mye rart bl.a. soya. Bør kanskje prøve å kutte det helt, men i de to forrige periodene i ketose brukte jeg atkinsbarer uten problem. Jeg kan også gå så høyt som 30 g kh per dag når jeg først er i ketose, men det er mulig at det har endret seg nå. Kroppen er uansett et underfundig maskineri

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 16:13   #24
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke i ketose. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Bør kanskje prøve å kutte det helt, men i de to forrige periodene i ketose brukte jeg atkinsbarer uten problem. Jeg kan også gå så høyt som 30 g kh per dag når jeg først er i ketose, men det er mulig at det har endret seg nå. Kroppen er uansett et underfundig maskineri

Kan nevne et underfundig eksempel til deg. Da kjæresten min og jeg startet i desember, kuttet han ut kaffe. Etter en måneds tid tok han en kopp, og vips! han var ute av ketose. Kaffe skal liksom ikke ha den virkningen. Han drakk ikke kaffe de neste 2 ukene, så kom han i ketose igjen - og glemte seg - og vips! så var han ute igjen!
Siste gangen nå har han slitt SKIKKELIG med å komme i ketose igjen, han ga nesten opp
Men han har lært nå - mannfolk lærer visst sent
Så - noe du ikke reagerte på før, eller man normalt ikke reagerer på, kan man plutselig reagere på. Man må rett og slett bare lytte til kroppen

Flott at du er i ketose igjen! Lykke til videre!

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 18:38   #25
NOLUNA
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 12
NOLUNA er på en erverdig vei
Smile

Sv: Kommer ikke i ketose. HJELP!!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

De fleste skal ligge på 150- 200g fett pr dag!

Jeg bruker hasselnøtter for å få i meg nok fett, og det hjelper for meg. 5-10 stk først om morgenen og det siste jeg gjør før jeg legger meg. Har opplevd at tomat har hivd meg ut av ketose, har andre opplevd det?

NOLUNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Svar

Emneord
hjelp!, ikke ketose, ketolyse, matvarer


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommer ikke i ketose mette_moj Ketolysekuren 20 22-08-09 10:59
Kommer ikke inn i ketose igjen Ramah Ketolysekuren 10 03-04-09 21:34
Kommer meg ikke tilbake i ketose quebec Ketolysekuren 10 30-07-08 20:18
Kommer ikke i ketose igjen ketanore Ketolysekuren 9 02-01-08 16:40
Kommer ikke inn i ketose igjen ... Cec Ketolysekuren 3 27-11-07 19:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no