Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-10, 17:34   #1
Kiddoh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oppegård
Alder: 37
Innlegg: 7
Kiddoh er på en erverdig vei
Exclamation

Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Jeg er ny her på disse siden, og trenger sårt litt inspirasjon/motivasjon.

Startet på Ketolyse dietten et par mnd før jul og gikk ned 10 kg på tre mnd.
Etter jul tok jeg en pause og da gikk jeg opp igjen tre kg.

Jeg bestemte meg for å begynne igjen, da jeg virkelig ønsker å forandre måten jeg spiser på og gå ned enda 10 kg. ( gifter meg om 1 1/2 mnd, så det er en ekstra pådriver )

Problemet er at jeg har null fantasi i hva jeg kan lage til frokost/lunj/middag, for nå har jeg spist det samme stort sett hele tiden, for å gjøre det enklest mulig, men dette fører til at jeg går "lei".

Noen tips/forslag?

Går også rundt med konstant sukkerhunger, så føler det ikke er lenge før jeg hopper i sjokoladeskåla, og det veit jeg at jeg kommer til å angre på siden.

Forslag til noe som kan stille denne sukkerhungeren?

Lurer også på hvor mye andre trener mens de går på ketolyse?


Takknemlig for svar..

Kiddoh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 17:46   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Tar du krom? Det skal jo hjelpe mot søthunger?

Bruker du mye kunstig søtning? Dess mer søtning jeg får i meg dess mer søtsug får jeg. Får også søtsug dersom jeg ikke får i meg nok mat ofte nok for da svinger blodsukkeret.

Det er utrolig mange gode oppskrifter her inne på forumet dersom du søker litt, både på brød, knekkebrød, vafler, pannekaker, pizza, ulike typer middag osv. Mitt tips er at når du lager middag lag litt ekstra så kan du ha det til lunch sammen med en grønn salat neste dag.

Har du ketolyseboka?? Mange bra oppsrkifter der, ellers har jo Foseid - Spis deg slank Slank uten sult også en del bra oppskrifter.

Tenk gjennom hva du liker å spise (ikke liker) også lager du deg en ukesplan med f.eks 4 måltider til dagen - ketolyseboka har også forslag til ukesplan. Leit etter oppskrifter her på forumet f.eks. Det krever litt arbeid og tankegang, men sånn er det nå uansett hvilken diett man velger. Trust me, jeg har prøvd det meste.

Akkurat nå trener jeg hver dag - følger Jillian Michaels-30 day shred. Jeg prøver uansett og trene hardt minimum 3 ganger i uka (jogging, bodypump, zumba mm) for jeg vil komme i form og bygge litt muskler. Ellers anbefales det jo 30 min. med lett trim hver dag i ketolyseboka.

Lykke til og stå på Jeg har hatt lyst til å gi meg mer enn en gang og spesielt nå som vekta ikke går nedover, men ikke f om jeg skal gi meg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 18:09   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Hei,
For meg er søtsug en indikasjon på at jeg får i meg for lite fett. Når søtsuget setter inn lag deg heller noe ordentlig mat enn å falle for fristelse å stupe i godteriskåla. Ellers så har du fått mange fine forslag fra Lillemy71
Husk at du på lavkarbo ikke trenger å tenke tradisjonelt frokost/lunsj/middag – mange her som spiser middagsrester til frokost og lunsj.

Til inspirasjon:
Her er oppskriftsdelen av forumet
Samling av oppskrifter for Lavkarbo.no en som gjorde den genistreken og samle det meste av oppskriftene tom mai 08 i et dokument

Hva har du spist til frokost i dag?
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Hva har du spist til kveldsmat i dag?

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 18:25   #4
Kiddoh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oppegård
Alder: 37
Innlegg: 7
Kiddoh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Tusen takk for tips.

Jeg bruker lite kunstig søting, da jeg som oftest spiser egg/bacon til frokost,
salat med agurk og tomat + kylling el lavkarbo pølser til og til middag
fisk/kjøtt/kylling med brokoli, squash og paprika, stekt i litt olje el smør.

Drikker en del pepsi max, det er på en måte min eneste kilde til noe "søtt".
Også går det i mye vann på jobben.

Jeg får jo i meg krom i og med at jeg tar krom/kalium tablettene som følger ketolyse kuren. Men i det siste har jeg hatt "abstinenser" nesten for jeg har så lyst på noe søtt hele tiden.. oftest er det sjokolade sug det går i. Og i det siste har jeg falt for fristelsen.

Det er bare litt frustrerende, ettersom jeg blir mett av maten, bare sukker suget som er litt irriterende rett og slett.

Jeg skal sette meg ned og finne en del oppskrifter her inne, slik at jeg ihvertfall får variert litt mer, så jeg ikke går lei.

Veit at denne kuren funker på meg, og jeg vil så gjerne ned under 80 kg nå, men kroppen vil liksom ikke vippe under. Har vært over så lenge at den sikkert har vent seg til det!

Nå har jeg ihvertfall funnet dette forumet og tror jeg kan finne mye bra her =)

Hvordan får man forresten laget sånn vektnedgangs tabell mange av dere har?

Kiddoh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 20:30   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av Kiddoh, her.

Tusen takk for tips.

Drikker en del pepsi max, det er på en måte min eneste kilde til noe "søtt".
Også går det i mye vann på jobben.

Jeg har også vært fæl med å drikke light brus - det kan stoppe vektnedgangen for mange og som sagt får jeg rett og slett større søtbehov når jeg får i meg for mye kunstig søting. Prøv å kutte ut alt sånn for en periode (det er ikke lett) og dersom du spiser riktig (nok fett og proteiner, spise når du er sulten til du er passe mett) skal søtsuget forsvinne etter en stund. Vet at det ikke er lett men for meg er farris og hjemmelaget iste søtet med litt stevia redningen. Får lyster av og til, men har bestemt meg for at sukkerfri sjokkis og cola light kun er lov av og til. Ellers pleier jeg og ta en liten teskje med økologisk peanøttsmør (kan være partystopper) og sutte på når jeg blir fysen. Jeg prøver fortsatt å få det inn i knollten at det er sinnet som fyser og ikke kroppen, iallefall når man spiser riktig. Husk at slanking/omlegging av kosthold skjer mest i hodet. Er ikke sinnet og viljen med nytter det bare ikke.

Det er jo litt viktig å bestemme seg for at sånn er det bare, for å få til ting. Som sagt det er ikke lett og det tar tid for kroppen og sinnet og omstille seg. Du har jo klart å bestemme deg for å leve på lavkarbo - er jo en seier det, mange som ikke kan tenke seg et liv uten poteter og brød. Kanskje klarer du å slutte med cola light/fun light søtt i teen osv også?? Viktig også at du får i deg nok fett og proteiner for å holde søtsuget på avstand - bruk forumet her inne og ikke minst spør. Man får alltid mer eller mindre fornuftige svar

Opprinnelig lagt inn av Kiddoh, her.

Hvordan får man forresten laget sånn vektnedgangs tabell mange av dere har?

Går ut i fra at det er sånn ticker (nedtelling av vekttap) du vil ha? Følg denne linken så finner du bruksanvining.

Gudd løkk

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 22:03   #6
Kiddoh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oppegård
Alder: 37
Innlegg: 7
Kiddoh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Ja, da skal jeg prøve å kutte ned på pepsi max, selv om det kommer til å bli hard! Hehe..
Også skal jeg prøve å få inn et par treningsøkter til i uka, i håp om at det hjelper.

Viss du først spiser litt sjokolade, hva spiser du?
Har hørt at man kan spise bitte litt med kjempe mørk sjokolade om man skulle ønske det. ( Ikke sånn til vanlig, men om man absolutt må ha noe )

Skal bli flinkere til å lage litt ekstra mat, når jeg først lager, så har jeg rester til dagen etterpå også

For meg er det ganske greit å gå på lavkarbo, savner ikke poteter og pasta, brød ol så mye. Kan kjenne savnet etter ris noen ganger, da jeg syntes dette er veldig godt! Men det andre går greit å leve uten. Får i meg mye mer grønnsaker nå, enn jeg pleier og det kjenner jeg er godt for kroppen.

Hvordan er det med deg/andre som har gått ned mye i vekt?
Jeg merker selv på kroppen at siden jeg minsker i omfang, blir kroppen slappere..
Føler jeg trenger å strammes opp litt for å si det sånn. Vil ikke stå igjen med en slank, men saggy kropp.. Men så lenge man trener styrke/stram opp ved siden av, vil det kanskje bli litt fastere etterhver?

Noen erfaringer med det?

Kiddoh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 22:26   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Hei,
Ut i fra det du skriver så ser det ut til at du får i deg for lite fett, kylling er vel det magreste som finns… prøv og velg fetere alternativer eller legg til en fettkilde.
Å kutte ut søtningsmidler kan være like ille som å kutte ut sukker, men bare bit tenna sammen og holde ut for det går normal relativt fort over.
Noen på ketolyse foretrekker å ta litt 70/0 % sjokolade istedenfor sjokolade med kunstig søtningsmidler.
Det med trening er ikke akkurat mitt fagfelt men vet at flere trener for å stramme opp kroppen, også viktig at man ikke går for fort ned i vekt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 23:41   #8
Kiddoh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oppegård
Alder: 37
Innlegg: 7
Kiddoh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Okei.

Hva ville du foreslått istedenfor kylling?

__________________


Kiddoh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 23:52   #9
emilie_lavkarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: vestfold
Innlegg: 15
emilie_lavkarbo er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Cavalier sjokoladene får du på helsekosten. Disse finnes i mange varianter og smaker som vanlig sjokolade. Finnes også som konfekt, med jorbærfyll, pistasjefyll osv. Ligger på rundt 8 karbohydrater pr. plate. Skikkelig gode.

På coop har de cloetta lys melkesjokolade, denne har 12 karbs og smaker omtrent som kinder maxi sjokolade. På rema har de mørk cloetta sjokolade, denne smaker som vanlig mørk sjokolade og har rundt 10 karbohydrater pr. plate.

Men dette er jo selvfølgelig ikke ideelt å spise mye av, men et tips når sukkerhungeren blir for stor

Og de har også cocosa fett på helsekosten, hvitt kokosfett som du kan smøre på kjøttet når det er ferdigstekt, eller ha i te/kaffe, eller spise det i alt slags mat. Dette er ideelt når du får i deg for lite fett. Rent naturlig fett som lukter og smaker svakt av kokos.

emilie_lavkarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysediett Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 23:57   #10
emilie_lavkarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: vestfold
Innlegg: 15
emilie_lavkarbo er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Som variasjon fra kyllingfilet kan du spise biffstrimler, kotteletter, fet fisk, kyllingvinger, kylling&kalkun karbonader fra "den stolte hane" (under 2 karbs pr. karbonade, og kjempegod)

Eller smøre litt cocosa på kyllingfileten når den er ferdig stekt. Da får den en tutch av asiatisk smak, og inneholder plutselig mer fett

emilie_lavkarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysediett Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 00:00   #11
Kiddoh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oppegård
Alder: 37
Innlegg: 7
Kiddoh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Tusen takk, da skal jeg ta meg en tur både i butikken og helsekosten.
Lite vekttap i det siste kan jo tyde på for lite fett da

Så takknemlig for svar altså!

__________________


Kiddoh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 08:13   #12
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Er du i ketose? Jeg har null sukkerhunger nar jeg er i ketose, men det kommer snikende pa nar jeg gar ut av den og over i vanlig lavkarbo. Kanskje du bor prove ketose et par uker?

Spis mer fett og mer mat slik at du blir mett og ikke har plass til godsakene.

Ikke ta med deg penger pa jobb/skolen sa slipper du a sprekke pa vei hjem eller i lunsjen.

Skriv handleliste nar du gar i butikken og ta med akkurat nok penger til det du skal handle.

Spor venner og familie om de kan la vare a sette fram sjokoladeskala og potetgullet de fa ukene det er igjen til bryllupet. Noen av dem kan sikkert ga ned et par kilo ogsa.

Ikke kjop inn alternativer som sjokolade med lavt karboinnhold. Da gir du deg selv en unnskyldning for a spise det.

Hvis du ma ha sjokolade, lag kontrakter med deg selv, som a forst lope en tur, forst gi 500 kr til Amnesty, eller noe annet som er slitsomt eller som svir litt.

Hvis ingenting hjelper, kjop inn yndlingssjokoladene dine og kos deg skikkelig. Legg deretter inn mer trening enn vanlig dagen etter og spis riktig den neste uka. Stresset rundt sukkerhungeren kan gjerne virke mer hemmende pa vektnedgangen enn selve spisingen. Og en planlagt sprekk i maneden har ingen innvirkning pa de fleste.

Lykke til

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 09:08   #13
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Bare et tips: Pass på sukkerfri tyggegummi! dersom jeg spiser dette er søtsuget uutholdelig! Ellers har du fått mange fine råd over her. Husk at jo mer du leker deg med nye og gamle oppskrifter jo flinkere til å variere blir du
Lykke til!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 17:30   #14
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Jeg ville passet meg for sukkerfritt og cavalier sjokolade, de har ødelagt mye for meg... (Maltitol gir blodsukkerstigning..yxilitol enda mer)
Jeg er en sjokoholiker, og mitt aller beste tips er å være i forkant av suget!Og jeg gjør som anbefalt tidligere her, mer fett!Med litt ekstra fett på middagen tar jeg vekk suget til kvelden. (Feks 1 ss rømme blandet i 1 ss dressing, litt valnøtter..)Ellers kan jeg godt være i ketose jeg, og kjempe søtsugen..

Hvis det også sitter i hodet, som hos meg, bør du lage din egen sjokolade. Enten kjøpe ingredienser fra øko sjokolade, søt med sukrin (Det er trygt) eller kjøp inn 86 % sjok eller mer og bland med cocosa og nøtter. Da får du ikke høy blodsukkerstigning, ingen mage problemer, men pass på mengden.. Det er supergodt, og VELDIG kaloririkt...

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 21:23   #15
Setherina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 6
Setherina er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Hei! Jeg har et lite spm. som ikke har noe med akkurat dette temaet å gjøre, men fant ingen tråd der det passet ;-)

Ang. alkohol: Jeg har funnet en del lavkarbo/diabetes-viner som er kjempegode. Men finnes det annen alkohol som man kan drikke på ketolyse-kuren?

Setherina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 22:02   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Ren sprit med sukkerfritt blandevann går helt fint!
Det finnes også øl med lavt karbo- innhold, Lite- øl, har jeg hørt.

Bare vær oppmerksom på at mange blir utrolig billige i ketose og man kan bli overstadig beruset av det minste lille glasset med alkohol!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 03:23   #17
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ren sprit med sukkerfritt blandevann går helt fint!
Det finnes også øl med lavt karbo- innhold, Lite- øl, har jeg hørt.

Bare vær oppmerksom på at mange blir utrolig billige i ketose og man kan bli overstadig beruset av det minste lille glasset med alkohol!

Alkohol, uansett hvor rent, går ikke greit på ketose! Nå er det vel ikke snakk om daglig inntak, men rent vitenskapelig har det seg faktisk sånn at alkohol (ethanol) inneholder 7kcal/g og er et brennstoff kroppen foretrekker fremfor fett da det er lettere å brenne opp. Er ikke sikker på effekten på ketosen din, men så lenge du har alkohol i kroppen foretrekker kroppen denne energien fremfor energi fra fettet, så fettforbrenningen må naturlig nok stoppe.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 08:17   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Alkohol, uansett hvor rent, går ikke greit på ketose! Nå er det vel ikke snakk om daglig inntak, men rent vitenskapelig har det seg faktisk sånn at alkohol (ethanol) inneholder 7kcal/g og er et brennstoff kroppen foretrekker fremfor fett da det er lettere å brenne opp. Er ikke sikker på effekten på ketosen din, men så lenge du har alkohol i kroppen foretrekker kroppen denne energien fremfor energi fra fettet, så fettforbrenningen må naturlig nok stoppe.

Nå var det vel ikke det vi snakket om!!!

__________________

Sist redigert av Kitt : 12-05-10 kl 08:26.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 10:32   #19
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå var det vel ikke det vi snakket om!!!

Hva mener du? Det var jo akkurat det dere snakket om.. Setherina etterspurte alkoholholdige, ketosevennlige drikker. Du svarte "Ren sprit med sukkerfritt blandevann går helt fint!".

Jeg forklarte at sprit stopper ketose like effektivt som sukker..

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 12:53   #20
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Hva mener du? Det var jo akkurat det dere snakket om.. Setherina etterspurte alkoholholdige, ketosevennlige drikker. Du svarte "Ren sprit med sukkerfritt blandevann går helt fint!".

Jeg forklarte at sprit stopper ketose like effektivt som sukker..

Skal ikke bli påståelig men jeg tror ikke at man faller ut av ketose av ren sprit med light blandevann, men jeg er enig med at stort alkoholinntak kan stoppe vektnedgang for da vil kroppen forbrenne alkoholen først. Tror heller alkohol er partystopper og ikke ketosestopper - det er to forskjellige ting.

Torkild skriver i boka at man kan ha drinker - han har til og med en oppskrift på Mojito uten sukker

Bør jo ikke være noe problem det så lenge man tar det litt piano, dessuten blir man vel ganske billig når man er i ketose så man trenger bare et par drinker så er mann i silkerusen Jeg skal teste dette om et par uker når vi skal ha GP-fest så får vi se om jeg faller ut av ketose eller om jeg bare får skallebank

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 15:09   #21
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Bare hvordan jeg merka ketose-fylla - vi lagde shotter med rom/cola zero, jeg klarte omtrent 5 stykker (tidligere klarte jeg minst ei halvflaske sprit på vorspiel) - etter det husker jeg ikke mer fra den kvelden og lå rett ut hele dagen etter, aldri vært så dårlig dagen derpå noen gang, tror jeg men, jeg testa og var fortsatt i ketose både dagen etter, og dagen etter der igjen også Jeg har også holdt ketosen etter både ett og to glass vin - har faktisk ikke falt ut av ketose en eneste dag siden jeg starta for en mnd siden!

Ellers til det som er nevnt litt før i tråden her - jeg liker å ta en sjokoladebit etter mat, fordi jeg ikke kan fordra fettsmak.....altså ikke smør, olje, fett kjøtt osv, synes denne smaken henger igjen hele resten av dagen og gjør meg kvalm (har gjort det så lenge jeg kan huske)...... Jeg har altså ikke noe søtsug, men bare et desperat behov for å få en annen smak i munnen - og det holder ikke med pastiller eller tyggis, eneste som får bort smaken er melkesjokolade, holder med en liten rute eller to som jeg har i munnen til de blir borte....... Noen gode råd om andre metoder å bli kvitt fettsmaken på? Lei av den nå.......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 15:59   #22
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Bare hvordan jeg merka ketose-fylla - vi lagde shotter med rom/cola zero, jeg klarte omtrent 5 stykker (tidligere klarte jeg minst ei halvflaske sprit på vorspiel) - etter det husker jeg ikke mer fra den kvelden og lå rett ut hele dagen etter, aldri vært så dårlig dagen derpå noen gang, tror jeg men, jeg testa og var fortsatt i ketose både dagen etter, og dagen etter der igjen også Jeg har også holdt ketosen etter både ett og to glass vin - har faktisk ikke falt ut av ketose en eneste dag siden jeg starta for en mnd siden!

Ellers til det som er nevnt litt før i tråden her - jeg liker å ta en sjokoladebit etter mat, fordi jeg ikke kan fordra fettsmak.....altså ikke smør, olje, fett kjøtt osv, synes denne smaken henger igjen hele resten av dagen og gjør meg kvalm (har gjort det så lenge jeg kan huske)...... Jeg har altså ikke noe søtsug, men bare et desperat behov for å få en annen smak i munnen - og det holder ikke med pastiller eller tyggis, eneste som får bort smaken er melkesjokolade, holder med en liten rute eller to som jeg har i munnen til de blir borte....... Noen gode råd om andre metoder å bli kvitt fettsmaken på? Lei av den nå.......

Pusse tanna

...og munnskyllevann. Mycke betre enn melkesjokkis.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 16:13   #23
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Pusse tanna

...og munnskyllevann. Mycke betre enn melkesjokkis.

Det hjelper bare i noen minutter, så er fettsmaken der igjen

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 17:18   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Hva mener du? Det var jo akkurat det dere snakket om.. Setherina etterspurte alkoholholdige, ketosevennlige drikker. Du svarte "Ren sprit med sukkerfritt blandevann går helt fint!".

Jeg forklarte at sprit stopper ketose like effektivt som sukker..

Nei! Vi snakket om hvilken type alkohol man kunne drikke, ikke om man KUNNE drikke!
Jeg har til dags dato ikke gått ut av ketose hverken av vin eller sprit!
Alkohol stopper ikke ketosen, den bare "utsetter" fettforbrenningen til alkoholen er ute av kroppen etter en 10- 12 timer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 17:50   #25
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon!

Henger meg med her for jeg er nybegynner jeg også.
Har laget meg Nannahs knekkebrød og følte jeg kom til himmelen. Endelig
noe som var godt å tygge med noe oppå.
Jeg tror jeg er veldig heldig med ikke å ha sug etter noe egentlig. Savner
frukt av og til, men holder meg til jordbær. OG vi er jo prisgitt med å være
i rette sesongen.
Jeg er stadig på jakt her inne etter å utvide mine horisonter på oppskrifter.
Og det er utrolig inspirerende og lærerikt.
Jeg går ikke en halvtime hver dag som det står i Ketolyse boka,
men trener lenger 3-4 dager i uka. Skulle jeg gjort noe hver dag ville jeg fort
fallt ut av den planen. For det er alltid et eller annet som kommer i veien.
Så enten trener jeg elipsemaskin i 30 min + styrke hos fysioteraputen,
eller så går jeg i ca 1 time når jeg går.
Og det er titt og ofte jeg er ute og går eller sykler tur med ungene utenom trening.

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger ny motivasjon! Frk.Sunshine Ketolysekuren 3 11-04-10 22:44
Ny på ketolyse, trenger tips! lille_Venn Ketolysekuren 1 09-02-10 09:33
trenger motivasjon!!!! nile75 Åpne dagbøker 5 10-11-09 22:11
Tapas på ketolyse, trenger tips Max Ketolysekuren 8 13-01-08 20:18
Jeg trenger motivasjon! tusta87 Ketolysekuren 5 05-06-07 02:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no