Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Kan man spise for mye fett?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-11, 22:39   #1
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Kan man spise for mye fett?

Jeg har fått sånn dilla på eggemelkk og føler jeg kan drikke kun det

Drakk en i morges med 50g smør og 2 eggeplommer og har såå lyst på en nå. Har spist egg og bacon og laks løpet av dagen (selvsagt med grønt ved)

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 23:09   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan man spise for mye fett?

Vet ikke jeg altså, men hvor mye tror du dette utgjør iløpet av en dag? Jeg spiser nærmere 200 g fett til dagen jeg. Har hørt at man kan spise ubegrenset med fett så lenge karbo nivået er under 70 g dagen. Jeg har i dag hatt to kopper med kaffe, fløte og en ts cocosa jeg. Har hatt hjemmelaget squash lasagne til middag, med ostesaus av fløte og så hadde jeg egg og bacon til frokost, har ikke bekmret meg for fettmengden i dag, tror jeg ligger på ca 150- 160 g i dag

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 23:31   #3
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett?

Okey,jeg ligger vel under så mye tror jeg. Kanskje 150 g eller noe tilsammen. Laks er jo en fet fisk..

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 22:49   #4
Mat er min medisin
Medlem
 
Mat er min medisin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 52
Mat er min medisin er ny på veien

Sv: Kan man spise for mye fett?

Nei.

__________________
MAT ER MIN MEDISIN
http://www.facebook.com/pages/Mat-er...01285086597054

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 09:23   #5
girlish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 14
girlish er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett?

Jeg har også lurt på d samme. Jeg har spist lavkarbo nå i litt over en mnd men har ikke gått ned i vekt. Jeg ligger under 20 g karb om dagen men spiser sikkert rundt 2000 kalorier om ikke mer. er 157 og veier 63 kg og vil ned til 55. Bør jeg kanskje kutte litt på kaloriene?

girlish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er nybegynner og prøver litt mitt eget opplegg. Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 09:28   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av girlish, her.

Jeg har også lurt på d samme. Jeg har spist lavkarbo nå i litt over en mnd men har ikke gått ned i vekt. Jeg ligger under 20 g karb om dagen men spiser sikkert rundt 2000 kalorier om ikke mer. er 157 og veier 63 kg og vil ned til 55. Bør jeg kanskje kutte litt på kaloriene?

Søk på "kutte kalorier" i søkevinduet og så slipper vi å ta den her. Iallefall så vil jeg anbefale at du velger en filosofi og leser boka! Bibliotekene har den.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 19:44   #7
girlish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 14
girlish er på en erverdig vei

Sv: Kan man spise for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Søk på "kutte kalorier" i søkevinduet og så slipper vi å ta den her. Iallefall så vil jeg anbefale at du velger en filosofi og leser boka! Bibliotekene har den.

Takk for svar Megvel Skal sjekke på "kutte kalorier"

girlish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er nybegynner og prøver litt mitt eget opplegg. Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 19:50   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett?

Noen fortalte meg at hvis du får "dilla" på noe - så bør du redusere inntaket av det... det er også blitt min erfaring, fordi jeg har fått dilla på cappuchino-smoothie og drikker flere og flere pr dag. Har vært uten en uke nå og føler meg mye "lettere" i kroppen.

JA du kan spise for mye fett. Jeg tror at når du får dilla på noe så er det ikke bra, prøv feks å spis for mye entrecote eller laks - inntaket vil stoppe seg selv naturlig. Drikking av fett som feks eggemelk er lettere å få i seg, og det er lett å få i seg for mye fordi - jeg tror - at kroppen ikke klarer å registrere at den har fått "nok" på samme måte som når du spiser mat som er naturlig feit.


Dagens filosofiske øyeblikk dette hehe. Så mitt råd - BEGRENS deg! Og merker du at du bare craver etter mer - anbefaler jeg å kutte det ut dessverre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 23:10   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Dagens filosofiske øyeblikk dette hehe. Så mitt råd - BEGRENS deg! Og merker du at du bare craver etter mer - anbefaler jeg å kutte det ut dessverre

Som vanlig kloke ord fra deg Nerthus og jeg kan ikke annet enn å signere på det du skriver

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 00:50   #10
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Kan man spise for mye fett?

Siden du går for LCHF så er det vel ikke noe grenser, men jeg ville nok ha passet på proteininntaket mitt i ditt tilfelle

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise for mye fett? bobbla Ketolysekuren 7 23-02-11 22:58
Kan man spise for mye fett? timich Lavkarbo generelt 25 21-02-10 15:20
Kan man spise for mye fett? KrissiFontaine Spørsmål og svar 3 07-10-07 14:32
Kan jeg spise for mye fett? Lollypop! Ketolysekuren 4 18-09-07 13:02
Må man spise mye fett? Lollypop! Ketolysekuren 5 28-08-07 18:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no