Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Laks med balsamico

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-07, 21:43   #1
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Laks med balsamico

Nydelig og kjapp hverdagsmiddag!


Antall porsjoner: 2

Ingredienser:
4 laksefileter
1 pk frossen grønnsaksblanding/wokblanding
6 ts balsamicoeddik
salt
pepper
2-3 ss fersk timian (tørket timian går også fint)

Tilberedning:
Fordel de frosne grønnsakene på 2 ark dobbel aluminiumsfolie. Dryss over salt, pepper og balsamicoeddik og timian. Legg fisken over, og dryss over mer salt, pepper, balsamicoeddik og timian på toppen.

Pakk fisken inn til en tett pakke, som stekes i ca 40 min på 200 grader - eller på grill. Legg pakkene forsiktig over på tallerkener.

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:21   #2
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Laks med balsamico

Dette spiste jeg i dag, og det var godt ja!
Jeg kokte kjappt en halv brokkoli, bare bukettene forsåvidt, i lettsaltet vann til også, samt en liten neve fullkornsspeltskruer.
Men i vår ovn måtte den ha en time på 200 grader, etter 40 min. var den ikke ferdig (vi har gass-ovn).

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:10   #3
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Laks med balsamico

Morsomt at du likte den, Eirian - denne hadde jeg faktisk glemt! Skal lage den snart igjen, kjempegod jo!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:25   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Laks med balsamico

Herved lagt til i bokmerkene mine i den mappen som er til inspirasjon. Har aldri laget så mye forskjellig mat som etter at jeg begynte titte på oppskriftene her inne Morsomt lage mat nå, og når man kan slenge alt i samme pakke blir det mindre oppvask..
Liker ikke oppvask jeg kan jo ha noe med at jeg lar det stå litt lenge noen ganger

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:13   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Laks med balsamico

Her kommer jeg og ødelegger da, men det er masse sukker i balsamico (men seks ts gjør sikkert ikke så mye).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:19   #6
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Laks med balsamico

usja meg, har ikke sjekket det med sukker. Har en gammel balsamico i skapet... som jeg ikke har brukt på lenge. Men som du sier er ikke 6 ts så mye, og jeg er ikke på ketolyse eller teller karber bevisst i øyeblikket. om den er gått veldig ut på dato så blir det vel ikke det jeg kjøper inn igjen, får vurdere andre smaksettinger. Er jo mye morsomt og godt man kan gjøre

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:37   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Laks med balsamico

Balsamico holder seg omtrent i evigheter så lenge du ikke eksponerer den for direkte sollys.
Det finnes også balsamicoer uten sukker. Jeg husker noen snakket om det her inne en gang, men den var typ kjøpt i italia eller USA eller et annet fryktelig fjernt sted.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:02   #8
Eirian
Medlem
 
Eirian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 123
Eirian er ny på veien

Re: Sv: Laks med balsamico

Jeg bruker en balsamico fra Oliviers & Co, det er den beste balsamicoen spør du meg, nydelig tykk konsistens og en konsentrert himmelsk smak. Den er det bare 3 g. sukker i, og 1 % karbs. På etiketten står det; Vinaigre balsamique de Modène/Balsamic vinegar of Modena. Det er en rund, mørk flaske med rød etikett.

Eirian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:17   #9
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Laks med balsamico

Takk for informasjonen Eirian. Jeg har planer om å gå innom Oliviers&Co en dag, men har vært redd for at den dagen jeg gjør det blir det dyrt

Opprinnelig lagt inn av Eirian, her.

Jeg bruker en balsamico fra Oliviers & Co, det er den beste balsamicoen spør du meg, nydelig tykk konsistens og en konsentrert himmelsk smak. Den er det bare 3 g. sukker i, og 1 % karbs. På etiketten står det; Vinaigre balsamique de Modène/Balsamic vinegar of Modena. Det er en rund, mørk flaske med rød etikett.

Min Balsamico hadde ingen informasjon om karber..
Står bare 6% syrlighet, ingredienser-vineddik, druejuice( og d er vel litt sukker der ja..), farge og antioksidasjonsmiddel..

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 13:50   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Laks med balsamico

Oj! Takk for tipset

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Steinalderkost/Lavkarbokost/Høyfettkost/optimal ernæring cozymum Kostholdsfilosofier 1 17-11-07 16:14
Laks i Kokkossaus med grønn Kardemomme. Indisk Bamse Middag 1 03-09-07 01:00
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no