Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Drikke

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-09, 12:36   #1
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Drikke

Jeg drikker nesten bare vann. Helt vanlig, enkelt vann fra springen, uten noe dilldall oppi. Det hender jeg supplerer med ett glass melk, eller ett glass brus men dette blir da altså mer og mer sjelden.

Nå er jeg jo i posisjonen at jeg LIKER vann da...så det er j ogreit, men det blir vel kanskje en smule ensformig for kroppen i lengden?

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 12:45   #2
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Drikke

Kroppen har godt av, og trenger vann
Minst to liter til dagen! Tror kroppen din er svært fornøyd, jeg

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:22   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Tror ikke kroppen din noengang kommer til å få det for seg at den vil ha annen drikke enn vann, nei

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:53   #4
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Drikke

Jeg vil tippe at mennesket har hatt vann som eneste kilde til drikke i mesteparten av sin utviklingstid. Skjønner ikke helt din bekymring for at vann kan bli ensformig for kroppen. Den kommer nok ikke til å skrike etter juice og mineralvann.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:54   #5
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Jeg vil tippe at mennesket har hatt vann som eneste kilde til drikke i mesteparten av sin utviklingstid. Skjønner ikke helt din bekymring for at vann kan bli ensformig for kroppen. Den kommer nok ikke til å skrike etter juice og mineralvann.

Mja...mja...jeg spurte en sykepleier for noen år siden hva som skjedde dersom en kropp utelukkende fikk vann, og det var jo ikke oppmuntrende opplysninger. Nå får ikke min kroppe BARE vann, den får jo mat også. Men kanskje kroppen vil syns at det hadde vært bra å få noe å drikke med næringsstoffer i også?

I en amerikansk lavkarboartikkel leste jeg at det var lurt å drikke buljong når man gikk på lavkarbo, pga saltet og mineralene. Jeg kommer ALDRI til å drikke ren buljong, nei fysj altså, men kanskje noe annet hadde vært greit å innta fra tid til annen for kroppens del.

Jeg drikker ikke kaffe. Jeg har prøvd å drikke te, men med mindre hell. Jeg drikker ikke saft fordi jeg liker kun husholdningssafta fra sånne store flasker med hank på som man ikke får kjøpt lengre. Jeg har noe råsaft av ripsbær jeg skal prøve en dag jeg får lyst på noe annet enn vann, hehe.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:57   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Farris er jo også greit å drikke pga mineralene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 00:17   #7
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Farris er jo også greit å drikke pga mineralene.

Farris er ekkelt. Det smaker...uhm...det smaker tørt, ja det gjør det. Tørt vann, hvordan det nå skulle gå seg til

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 06:35   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Men så lenge du spiser næringsstoffer skjønner jeg ikke helt problematikken.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 08:49   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Drikke

Til forskjellige tider opp gjennom historien, og enda i forskjellige folkegrupper så spiste/spiser mennesket lavkarbo, altså lite karbo og mye fett.
Men de har da aldri drukket buljong, eller farris for den saks skyld.

Det må da være mulig å klare seg uten hvis man spiser riktig?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:52   #10
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Men de har da aldri drukket buljong, eller farris for den saks skyld.
Det må da være mulig å klare seg uten hvis man spiser riktig?

Vil tro at vann som har rislet gjennom en myr før det blir drukket inneholder en haug med mineraler som vi ikke har i springvann i dag Det er jo kjempeforskjell på smaken på en kopp iskaldt vann rett fra bekken på fjellet og springvannet her hos meg iallefall. Men ja, buljong tviler jeg sterkt på var noe særlig vanlig

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 10:36   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Kvaliteten på vannet kommer kanskje litt an på hvor man bor? Jeg fikser ikke vann fra springen i Oslo ( les riksen og ullevål, jeg spyr, det smaker grusomt og helt kunstig)...
Vi har vann fra egen brønn( oppi ei myr her, men ikke skikkelig myrvann det smaker mye av) og det smaker friskt og deilig og jeg tror ikke kroppen min trenger anna drikke. Men jeg drikker altså kaffe, grønn te og brus nå og da, men dette er jo ikke akkurat drikke med næringsstoffer man trakter etter da
Næringsstoffene kommer gjennom maten og noen mineraler fra vannet, det burde holde, det holdt for forfedrene våre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 10:44   #12
Jonblund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Vestby
Innlegg: 28
Jonblund er på en erverdig vei

Sv: Drikke

I en amerikansk lavkarboartikkel leste jeg at det var lurt å drikke buljong når man gikk på lavkarbo, pga saltet og mineralene. Jeg kommer ALDRI til å drikke ren buljong, nei fysj altså, men kanskje noe annet hadde vært greit å innta fra tid til annen for kroppens del.

Jeg vet ikke om dette er svaret på det altså men når undertegnede var i utenlandstjeneste for forsvaret fikk vi beskjed om at vi skulle putte litt buljong og salt i vannet. Dette var pga at vannet skulle bli tatt opp i kroppen. Og at kroppen skulle holde på vannet.

__________________



------------------------------------------------

“Egenkjærligheten er begynnelsen på en livslang romanse” (Oscar Wilde)
Jonblund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins som gikk over til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:54   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kvaliteten på vannet kommer kanskje litt an på hvor man bor? Jeg fikser ikke vann fra springen i Oslo ( les riksen og ullevål, jeg spyr, det smaker grusomt og helt kunstig)...
Vi har vann fra egen brønn( oppi ei myr her, men ikke skikkelig myrvann det smaker mye av) og det smaker friskt og deilig og jeg tror ikke kroppen min trenger anna drikke. Men jeg drikker altså kaffe, grønn te og brus nå og da, men dette er jo ikke akkurat drikke med næringsstoffer man trakter etter da
Næringsstoffene kommer gjennom maten og noen mineraler fra vannet, det burde holde, det holdt for forfedrene våre.

Jeg syns oslo-vannet er kjempegodt Men ikke alle plasser da... Foreldra mine har vann fra egen brønn, og det smaker helt forferdelig. Flatt og dødt. Jeg klarte faktisk ikke drikke rent vann før jeg flytta hjemmefra. Og på våren er det udrikkelig, pga at det smaker og lukter myrvann. Kan nesten ikke koke ting i det engang, for lukta og smaken setter seg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikke Momse Spørsmål og svar 17 19-03-09 13:18
Drikke GKS Ketolysekuren 2 18-01-09 14:16
Kan jeg drikke te? *Missmaya* Lavkarbo generelt 1 01-04-08 19:29
Drikke kristweh Ketolysekuren 7 07-09-07 11:35
Kan jeg drikke.... Mocca Induksjonen 6 16-01-04 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no