Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-12, 21:09   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Hvor lenge holder du deg mett når du spiser et par lavkarbo brødskiver?

Selv om jeg har mye pålegg på så blir jeg sulten etter et par timer, og må spise noe igjen.

Med annen mat holder jeg meg mett mange timer . Føler det da blir feil å spise brød? Er jo heller ikke bra for vektnedgang. Men når man er hos andre, er det ofte lettest å spise tilnærmet det de spiser

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:12   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbo brødskiver?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvor lenge holder du deg mett når du spiser et par lavkarbo brødskiver?

Selv om jeg har mye pålegg på så blir jeg sulten etter et par timer, og må spise noe igjen.

Med annen mat holder jeg meg mett mange timer . Føler det da blir feil å spise brød? Er jo heller ikke bra for vektnedgang. Men når man er hos andre, er det ofte lettest å spise tilnærmet det de spiser

Det kjem vel ikkje an på skiva, men på mengde pålegg.
Eg lesser på med pålegg når eg spiser skive, feks fleire lag med ost eller ei boks makrell i tomat.
Før var det litt pålegg på skiva, no er det litt skive for å ha pålegget på

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:29   #3
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbo brødskiver?

Jeg er stort sett enig med deg, jeg føler jeg blir fortere sulten.
Men, idag spiste jeg to skiver til lunsj i totiden, og middagen står i ovnen nå. Er ikke sulten egentlig. Det avhenger sikkert av mengden pålegg også

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:01   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hvor lenge er du mett av lavkarbo brødskiver?

Tror det går mye på vaner også, hvis du fra høykarbo er vant til å gå og småspise brødskiver hele dagen (sånn var jeg, iallefall). Jeg har vært nødt til å stort sett kutte ut lavkarbobrød, fordi jeg ender med å spise alt for mye av det, slik at kostholdet mitt blir like kjedelig og lite variert som det var da jeg spiste høykarbo - hva er vitsen da? Syns heller ikke det er særlig mettende, og det tar opp plass i kostholdet som kunne vært brukt til annen mer næringsrik og variert mat.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:12   #5
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbo brødskiver?

Vel, når jeg spiser lavkarbobrød (hvilket betyr mitt hjemmebakte) så spiser jeg to eller tre tynne skiver med f.eks. en haug kyllingsalat, en haug rekesalat, skinke + 1 hardkokt egg og majones, en boks tomatfisk, etc. og jeg holder meg mett i mange timer på et slikt måltid.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:56   #6
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

jeg har sikkert for lite pålegg på. Virker liksom litt uhøffelig å lesse på, det henger igjen fra tiden på vanlig mat

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 12:21   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Så lenge jeg spiser pålegg med brød attåt, så blir jeg mett. Spiser man brød med pålegg, så synes ikke jeg det blir bra nok med lavkarbobrød.

Det hender jeg har med frøknekkebrød, på feks felles kveldsmat i menigheten, og da spiser jeg meg ikke alltid mett. Jeg smører på et par knekkebrød med mye, men ikke kjempemye pålegg, og drikker kaffe og koser meg. Også tar jeg mere mat når jeg kommer hjem.
Iblandt har jeg med egen matpakke også, feks eggerøre, spekeskinke, majones og grønnsaker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 13:13   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Jeg må innrømme at halve morroa med lavkarbo er kollegaers stønning over matlukt (fra mikroen når jeg spiser lunch) og misunnelige blikk over matboksen min (røkelaks og eggerøre + salat f.eks).
Og da er lavkarbobrød skikkelig kjedelig i sammenlikning. Så det blir det sjelden.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 14:27   #9
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Jeg kjøpte et brød på coop, som heter fiber og frø (20 kh per 100 gr), og når jeg spiser en skive av det, med smør og litt pålegg, så holder det en stund... Jeg tror faktisk det har mye med magemålet å gjøre hvor lenge man holder seg mett. Det skal sies at jeg er alltid klar for mat, men spiser relativt små porsjoner nå sammenlignet med tidligere..

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 14:30   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Det eneste i brødveien som holder meg mett leeenge er fiberrik eller wasa fiber. Andre brød blir som....brød; fort mett, snart sulten.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 14:48   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvor lenge holder du deg mett når du spiser et par lavkarbo brødskiver?

Selv om jeg har mye pålegg på så blir jeg sulten etter et par timer, og må spise noe igjen.

Med annen mat holder jeg meg mett mange timer . Føler det da blir feil å spise brød? Er jo heller ikke bra for vektnedgang. Men når man er hos andre, er det ofte lettest å spise tilnærmet det de spiser

Hva slags lavkarbobrød spiser du da? Jeg holder LEEEENGE med et par skiver

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 20:01   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Om jeg lesser på med pålegg, smør, majo etc, holder jeg meg mett en stund.
Men det er viktig å skille på "full i magen" og "mett". Metthet er et signal fra hjernen om at kroppen har fått nok næring. Det går på cellenivå. For jevnt de fleste tar det 15-20 minutter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 16:00   #13
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Dette var et sånt fedon lindberg brød fra butikken.
Men det gjelder også vanlig brød, grovt, lyst, veldig grovt .... kan spise 6 brødskiver og like vel blir jeg sulten et par timer etterpå. Det metter ikke.

Nå på lavkarbo blir jeg heller ikke mett. Men bruker vanlig påleggsmengde, føler det blir helt feil og uhøffelig å spise en halv pakke skinke på en skive når man er gjest hos andre.
Så jeg bør vel spise andre ting enn brød.

Dessuten var det mye karber i det lindbergbrødet.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 17:39   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Dette var et sånt fedon lindberg brød fra butikken.
Men det gjelder også vanlig brød, grovt, lyst, veldig grovt .... kan spise 6 brødskiver og like vel blir jeg sulten et par timer etterpå. Det metter ikke.

Nå på lavkarbo blir jeg heller ikke mett. Men bruker vanlig påleggsmengde, føler det blir helt feil og uhøffelig å spise en halv pakke skinke på en skive når man er gjest hos andre.
Så jeg bør vel spise andre ting enn brød.

Dessuten var det mye karber i det lindbergbrødet.

Det kan ha med kh-innholdet å gjøre. Jeg ble også veldig fort sulten av vanlig brød tidligere, og kunne spise mange uten at det hjalp...

Bak deg heller lavkarbobrød selv, og test ut. Kjekt å ha i situasjoner der det er greit med brød og pålegg. Spiser ikke lavkarbobrød hver dag
Evt så har spisdegslank.no brødmixer med mye mye mindre kh i, og de er også helt uten gluten og gjær Bare bland i olje, egg og CC vanligvis. Litt mindre arbeid enn å lage selv fra bunn av om man har dårlig tid eller ikke orker

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:29   #15
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Virker liksom litt uhøffelig å lesse på, det henger igjen fra tiden på vanlig mat

Den der merker jeg når jeg er borte også, gitt. Folk virkelig stirrer på meg!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:40   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Høh - brød og knekkebrød er "påleggsholdere" - ikke annet. Ofte kan man skippe holderen og spise bare pålegget også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:16   #17
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Etter å ha lest svarene i denne tråden ble jeg nødt til å teste igjen, og jeg blir virkelig ikke mett av brødmåltider.. Spiser jeg 3 fiberrik til kvelds med masse majones, ost og egg, våkner jeg skrubbsulten, og det skjer ca. aldri ellers. Det er jo ingenting "spesielt" med brødmåltider som tilsier at de ikke skulle mette, så det går kanskje mer på at det er vanskelig å få til en ideell sammensetning av fett, protein og karbo i et slikt måltid? (for min del metter ca. 70/15/15 best)

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:22   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Etter å ha lest svarene i denne tråden ble jeg nødt til å teste igjen, og jeg blir virkelig ikke mett av brødmåltider.. Spiser jeg 3 fiberrik til kvelds med masse majones, ost og egg, våkner jeg skrubbsulten, og det skjer ca. aldri ellers. Det er jo ingenting "spesielt" med brødmåltider som tilsier at de ikke skulle mette, så det går kanskje mer på at det er vanskelig å få til en ideell sammensetning av fett, protein og karbo i et slikt måltid? (for min del metter ca. 70/15/15 best)

Om du ofte spiser ost på brødet så er det visstnok sånn at melkeprodukter gir en høyere blodsukkertopp enn karbohydratmengden tilsier.
http://www.ajcn.org/content/74/1/96.abstract

Jeg vet dog ikke hvordan ost stiller seg i den sammenhengen.

En annen fundering er at jeg definitivt blir mettere av varm mat - og spesielt suppe - kontra mye annet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 10-04-12 kl 13:14.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:55   #19
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Hvis jeg vet at jeg skal spise brødmat borte, så tar jeg alltid med en påleggspakke, om jeg har planer om å spise mye

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 19:59   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Etter å ha lest svarene i denne tråden ble jeg nødt til å teste igjen, og jeg blir virkelig ikke mett av brødmåltider.. Spiser jeg 3 fiberrik til kvelds med masse majones, ost og egg, våkner jeg skrubbsulten, og det skjer ca. aldri ellers. Det er jo ingenting "spesielt" med brødmåltider som tilsier at de ikke skulle mette, så det går kanskje mer på at det er vanskelig å få til en ideell sammensetning av fett, protein og karbo i et slikt måltid? (for min del metter ca. 70/15/15 best)

Hvis jeg spiser noe på kveldene er jeg garantert å våkne sulten. Spiser jeg IKKE på kvelden er jeg heller ikke sulten på morgenen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 20:07   #21
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Om du ofte spiser ost på brødet så er det visstnok sånn at melkeprodukter gir en høyere blodsukkertopp enn karbohydratmengden tilsier.
http://www.ajcn.org/content/74/1/96.abstract

Jeg vet dog ikke hvordan ost stiller seg i den sammenhengen.

En annen fundering er at jeg definitivt blir mettere av varm mat - og spesielt suppe - kontra mye annet.

Ost spiser jeg til de fleste måltider uansett, men oftest i kombinasjon med masse fett og grønt, så kan jo hende det gir lavere total-GI... Blir også mettere av varm mat! Det tenkte jeg ikke på før nå.

Kanutten, var slik jeg hadde det på høykarbo, men ikke nå lenger (bortsett fra når jeg spiser noe "galt").

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 00:32   #22
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

En liten porsjon med rester fra middagen dagen før, gjør meg mett til langt på dagen. Så det funker bedre for meg enn skive.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 17:39   #23
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Idag spiste jeg 2 skiver av Iduns karbolett kl 09.45. Hadde på et passelig lag med smør og godt med hjemmelaget tunfisksalat. kl 14.30 spiste jeg igjen, så idag holdt det nesten i fem timer. Jeg prøver å spise saaaakte når jeg spiser, tygge godt og ta "pauser". Jeg er en "hurtigspiser", så må øve på dette...

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 23:46   #24
Kaimi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 15
Kaimi er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge er du mett av lavkarbobrødskiver?

Tror det kommer an på hvilke type brød man spiser.

De ordentlige labkarbo brødene man baker selv, eller Dalens Lavkarbo brød m 4 % karbs per 100 gram blir jeg mett av frem til lunsj..
2 skiver metter ordentlig, og har ikke mer pålegg enn vanlig på.

Mandelmel,nøtter, gresskarkjerner og egg metter Har spist dette i rundt 1 år og fungerer bra..
Dalens lavkarbo brød selges på helsekost butikker på Østlandet så vidt jeg vet.
Praktisk når man ikke rekker å bake selv!

Kaimi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge? Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 8 12-08-09 20:25
Mett lenge før tallerkenen er tom Hillelille Generell ernæringsdebatt 1 20-03-09 21:33
Hvor lenge i fase 1? Robyn Eurodiett 4 29-01-08 23:36
Hvor lenge viser... touran Ketolysekuren 0 27-05-07 20:07
Hvor lenge? stinasol Spørsmål og svar 20 25-02-07 01:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no