Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Ketolyse og ergometersykling ...

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-10, 11:45   #1
Skallesei
Juniormedlem
 
Skallesei sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Elnesvågen
Alder: 40
Innlegg: 12
Skallesei er på en erverdig vei

Ketolyse og ergometersykling ...

Hei.

Er på ketolysekur og lurer litt på hvor mye jeg burde sykle på ergometersykkelen min om dagen.

Når det er drittvær så liker jeg å mosjonere hjemme i stua på ergosykkelen, men jeg lurer på hvor lenge og hvor tungt jeg burde sykle som et slags minimum for å få fart på fettforbrenningen?
Er overvektig og ikke i særlig bevegelse i det hele tatt i løpet av dagen. Slappt, men sånn er det da bare...

__________________


Skallesei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren... Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 11:47   #2
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ketolyse og ergometersykling....

Opprinnelig lagt inn av Skallesei, her.

Hei.
Når det er drittvær så liker jeg å mosjonere hjemme i stua på ergosykkelen, men jeg lurer på hvor lenge og hvor tungt jeg burde sykle som et slags minimum for å få fart på fettforbrenningen?

Så hardt at du har høyere puls enn normalt og blir litt anpusten, uten å pese. Sykle så lenge du har tid? hehe

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 11:48   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og ergometersykling....

Opprinnelig lagt inn av Skallesei, her.

Hei.

Er på ketolysekur og lurer litt på hvor mye jeg burde sykle på ergometersykkelen min om dagen.

Når det er drittvær så liker jeg å mosjonere hjemme i stua på ergosykkelen, men jeg lurer på hvor lenge og hvor tungt jeg burde sykle som et slags minimum for å få fart på fettforbrenningen?
Er overvektig og ikke i særlig bevegelse i det hele tatt i løpet av dagen. Slappt, men sånn er det da bare...


Det står en oversikt i boka om hva slags forskjellige trimformer og anbefalt lengde på de, som tilsvarer 30 minutters gåtur

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 12:27   #4
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Ketolyse og ergometersykling ...

Jeg sykler 1-3 timer flere ganger i uka. På tyngste og nest-tyngste styrke.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 12:34   #5
Skallesei
Juniormedlem
 
Skallesei sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Elnesvågen
Alder: 40
Innlegg: 12
Skallesei er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og ergometersykling....

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det står en oversikt i boka om hva slags forskjellige trimformer og anbefalt lengde på de, som tilsvarer 30 minutters gåtur

Stemmer det, ser at 13min med raskt tempo (22km/t) og 30min med moderat tempo (12km/t) tilsvarer en 30min gåtur.

Kommer nok til å ta meg 2 halvtimesøkter om dagen nå til å begynne med tenker jeg. Å gå fra null mosjon til en times sykling om dagen merker jeg nok.

__________________


Skallesei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren... Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 13:00   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og ergometersykling....

Opprinnelig lagt inn av Skallesei, her.

Stemmer det, ser at 13min med raskt tempo (22km/t) og 30min med moderat tempo (12km/t) tilsvarer en 30min gåtur.

Kommer nok til å ta meg 2 halvtimesøkter om dagen nå til å begynne med tenker jeg. Å gå fra null mosjon til en times sykling om dagen merker jeg nok.

Ja, det gjør du
Jeg var overhode ikke fysisk aktiv da jeg begynte ketolyse. Men prøvde å få til noe tilsvarende 30 minutter.... Det er viktig å ikke starte for tøft, men ta det man orker, og øke på etterhvert

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 17:13   #7
Skallesei
Juniormedlem
 
Skallesei sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Elnesvågen
Alder: 40
Innlegg: 12
Skallesei er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og ergometersykling ...

Takk for det... =)

__________________


Skallesei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no