Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Allergimedisin og vektøkning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-10, 13:07   #1
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Allergimedisin og vektøkning

I de siste årene har jeg tatt Cetirizin og øyedråper og nesespray mot gresspollenallergi. De siste par årene har jeg begynt i april for å forebygge.

Jeg har også lagt merke til at jeg aldri går ned i vekt om sommeren. Jeg går gjerne opp. (I fjor var jeg på ferie i Spania en uke. Spiste generell lavkarbo, altså kjøtt, egg og bacon til frokost, mye grønt, og unngikk potet etc. Drakk noen få glass med vin og spiste et par is. Likevel hadde jeg gått opp 8 (!) kg når jeg kom hjem. Ikke var det vann heller, for de sitter som støpt ennå.) Jeg har trodd det var vann, men det blir sittende utover året, så det er nok ikke kun vann.

Ellers i året kan jeg klare å gå ned noen kilo, men om sommeren er det full stopp. Og nå også om våren.
Tenkte på at det er jo samtidig som jeg tar allergimedisiner (i år har jeg også byttet underveis fra Cetirizin til Loratatin), men har aldri hørt om at det kan være årsak til vektøkning. Leste pakningsvedlegget, og der sto jammen vektøkning som sjelden bivirkning. Var vel fler enn 1000, men færre enn 10000.

Flere som har merket noe til dette? Det sies jo at sommeren er den letteste tiden å gå ned på, siden kroppen slipper fett lettere når det er varmt enn om vinteren når det er kaldt. Men jeg går som sagt alltid opp om jeg ikke er fullstendig strikt, og står stille om jeg spiser strikt LCHF.


Sist redigert av Viclin : 15-07-10 kl 22:38.
Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektøkning? fabienne Spørsmål og svar 1 22-03-10 14:32
Vektøkning eller vann? Liza EE Spørsmål og svar 3 26-02-10 09:18
Vektøkning Smyklebust Atkins kosthold 3 20-07-09 01:38
Vektøkning? CHESS Ketolysekuren 6 10-10-08 08:55
Hmmm- vektøkning Benzo Atkins kosthold 7 12-09-05 17:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no