Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lavkarbo/ketose og positiv lupus antikoagulant

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-13, 22:18   #1
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo/ketose og positiv lupus antikoagulant

Hei. For halvannen ukes tid siden kollapset jeg på jobb (i akuttmottak, ironisk nok) og ble innlagt med spørsmål om hjerneslag. Alle prøver negativ, med unntak av en blodprøve jeg fikk svar på nå i ettermiddag.
Her står det at jeg har positiv lupus antikoagulantika - og at jeg må ta en ny prøve om 12 uker for å være sikker på svaret.

Spørsmål:
Vet at kroppstemperaturen øker når jeg er i ketose uten å ha sykdomssymptomer forøvrig, så ligger jeg nærmere 37,8°C som er en subfebril tilstand. Jeg ble holdt lenge til observasjon pga. denne temperaturen som ikke ville gå ned.
Jeg finner lite konkret informasjon om hva denne lupus antikoagulantika-prøven kan representere. Google sier bare en hel del om SLE, og jeg blir superforvirret.
Ketosen gjør forøvrig at hormonbalansen min er i korrigering, som jeg kaller det. Huden "renses" for urenheter og psyken stabiliserer seg. I og med at det er så mange indre korreksjoner som skjer nå, kan denne prøven være et resultat av det? Noen som har peiling? Opplevd det samme? Skjønner noe mer av dette enn det jeg gjør?

Takknemlig for alle innspill. Fastlegen sa plutselig opp og står uten fastlege fram til 1. august.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 08:04   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo/ketose og positiv lupus antikoagulant

Hei
Inntil din diagnose er avklart kan jeg ikke anbefale ketolysekuren. Ved autoimmune sykdommer (som du kan ha) er ketolysekuren ikka å anbefale da kuren stresser kroppen litt og det kan forverre den autoimmune tilstand hos noen.
Samtidig kan jeg varmt anbefale "generell lavkarbo"! ala Fedons "Kost i balanse" eller min "Etter slankekuren" eller liknende. Da får du samtidig prøvet det kosthold du uansett bør følge etter du er ferdig med din slanking, og du vil sikkert gå ned noen kilo mens du venter på utredning.
Lykke til

Mvh
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 11:07   #3
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo/ketose og positiv lupus antikoagulant

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Inntil din diagnose er avklart kan jeg ikke anbefale ketolysekuren. Ved autoimmune sykdommer (som du kan ha) er ketolysekuren ikka å anbefale da kuren stresser kroppen litt og det kan forverre den autoimmune tilstand hos noen.
Samtidig kan jeg varmt anbefale "generell lavkarbo"! ala Fedons "Kost i balanse" eller min "Etter slankekuren" eller liknende. Da får du samtidig prøvet det kosthold du uansett bør følge etter du er ferdig med din slanking, og du vil sikkert gå ned noen kilo mens du venter på utredning.
Lykke til

Mvh
Torkil

Hei Torkil - og takk for respons! Tatt ytterligere prøver, ANA negativ og ellers var alle andre prøver fine. ASAT og ALAT normalisert (tidligere forhøyet - fettlever?), nyreprøver er fine. Har det bedre enn på lenge når jeg er i ketose, og så lenge alle andre blodprøver er fine så ikke fastlegevikaren noen grunn til å ikke fortsette. Er fortsatt noen kilo igjen, så velger å vandre videre på min ferd mot forebygging av redusert helse i senere alder. Har forstått det slik at dersom kontrollprøven av lupus-antikoagulant er positiv, har jeg økt risiko for å utvikle tromboser, men ved 50 kg overvekt er vel kanskje risikoen lik der også? Alle "kriterier" for SLE kan tilskrives andre fysiske belastninger jeg har. Rødt hår, fregner og snøhvit hud Ny prøve om 10 uker. Etter ketolyse starter jeg på neste fase, vedlikeholdsfasen gjennom deg. Det blir spennende.

Igjen - takk for respons og anbefalingen du kommer med. Er redd jeg gir lett opp om jeg ikke fortsetter som nå.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 12:33   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo/ketose og positiv lupus antikoagulant

Hei
Det høres ut som om du får betryggende oppfølging og da er det ikke noe problem.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er veldig positiv til lavkarbo, men syns det er litt skummelt egentlig Tessa84 Lavkarbo generelt 8 26-03-12 20:44
Hjertelege er positiv til lavkarbo BenteR Lavkarbo generelt 3 23-03-12 13:13
Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose superkisen Spørsmål og svar 8 02-01-12 23:25
Kristian Kjelling - positiv til lavkarbo! gunlan Nyheter / media 5 03-11-11 17:53
Dagbladet har positiv artikkel om lavkarbo Klådia Nyheter / media 2 16-06-11 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no