Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vil folk dele ukesmenyen sin ?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-13, 12:31   #1
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei
Talking

Vil folk dele ukesmenyen sin ?

Nyskjerrig på hva dere spiser dere som er på ketolyse Greit med variasjon så langt det går også,men jeg er så lite oppfinnsom.

Vet man skal ha blandet salat og mye grønnsaker som er lovlige men jaggu...jeg står liksom fast med squash og agurk og litt brokkoli og blomkål til middag jeg...

tar imot alle tips både frokost,lunsj ,middag og kveldsmat ,gjerne med mål kh pr 100 g og,kjekt å vite

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 12:41   #2
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil folk dele ukesmenyen sin ?

http://synsegulla.wordpress.com/2013...ketolysekuren/

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 12:48   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vil folk dele ukesmenyen sin ?

Jeg spiser ketogent, ca mellom15 og 25g karbo om dagen. Varierer mye hva jeg spiser.

Av grønnsaker blir det gjerne dampet brokkoli/blomkål, blomkål/sellerirot/jordskokk/knutekålmos(lages alle på samme vis, for eksempel fløte,kremost og/eller smør og krydder), blomkål/brokkoli/jordskokksuppe, salater med base av grønne blader og for eksempel paprika,purre, avokado, tomat, blomkål osv i, blomkålris servert kald i salat eller stekt i smør og servert med fløtesaus(kok inn fløte, smaksett med hvitløk og parmesan, 2ss smør pr dl fløte).

Av matretter litt mere konkret:
- Ziggy lapper med smør,ost, en halv avokado og en tomat
- Ziggy lapper(søk på polarbrød/polarlapper, de er grei base for pålegg) med salami og agurkskiver og gjerne majones.
- Tomatsuppe med biter av stekte baconbiter,pølser med lite stivelse, kokte egg, skinkebiter.
-Blomkålsuppe med nevnte tilbehør
- Koteletter/kyllingfilet/biff/karbonader med grønn salat, coleslaw eller sellerorot"potet"salat.
-Stekt fisk, gjerne panert i malte mandler, servert med for eksempel fløtesurret purre, salat, dampet brokkoli med smør på eller hollandaise/bearnaisesaus( står oppskrift i boka, og flere varianter her inne).

Dessverre ingen ukesmeny denne uka fra meg, uka har vært og blir litt turbulent med byturer, forberedelser til skolestart og 4dagers kanotur. På turen har jeg med hjemmetørket mat som kjøttdeigsuppe med grønnsaker, kjøttsaus med tørket blomkålris( har i kokosmelk for fett), pannekakemiks av kokosmel og fiberhusk som blandes i kokosmelk, evt rømme.

Men tror kanskje det ligger noen tråder her fra før med spørsmål om ukesmeny, og jeg trodde det sto i boka. Men nå har jeg klart å låne bort eller rote bort min ketolysebok, så jeg får ikke sjekket.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 13:13   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vil folk dele ukesmenyen sin ?

I journalen min (link i signaturen) finner du 4 ukeplaner jeg brukte da jeg starta med ketolyse. Ligger i 1. innlegget

Ellers så er det en startmeny og oppskifter i ketolyseboka som kan være grei å begynne med

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vil du dele din historie? Pål Spørsmål og svar 0 18-11-11 15:18
Jeg må få lov til å dele dette med dere Helene M Ketolysekuren 15 19-10-10 00:00
Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen min) h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 17 25-08-08 23:03
Kan jeg dele magnesiumtab i to? guro_no Ketolysekuren 1 06-06-07 12:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no